Aangezien dat er vanuit Nederland niet direct aangevlogen kan worden in Chiang Mai heb ik het idee om vanuit Bangkok te vliegen naar Chaing Mai.
Ik wil mijn reis dus in Chiang Mai beginnen en via openbaar vervoer/ avondtrein naar Bangkok afreizen. Ik heb namelijk 3 weken.
Wie heeft dit eerder gedaan?
Waar en wanneer kan ik het beste mijn ticket boeken naar Chiang Mai en wat zijn ongeveer de kosten?
Ik denk 610bath voor de nachttrein van Bangkok naar Chiangmai,als ik me nog goed kan herrineren!!Normaal is het geen enkel probleem om in een doordeweekse dag af te reizen naar Cnx,dan kun je de zelfde dag je ticket boeken.Maar altijd oppassen voor feest of weekend dagen(mensen gaan dan allemaal naar hun thuis)best een week van tervoren boeken!! op www.seat61.com kun je alle informatie van uurregelingen en bookings raadplegen!! gegroet:georgessiam.
Vriendelijk bedankt. Misschien dat ik toch de trein overweeg, maar met vliegtuig zou ik prettiger vinden, ook sneller. Heb je hier ook nog een goeie tip voor?
Vriendelijke groeten
Er vliegen massa vliegtuigen per dag naar Chiangmai!! thai airways,one two go,air asia,nok air(denk ik) je kunt best booken op air asia prijzen liggen goedkoper dan Thai air en de rest! je moet maar eens surfen op www.airasia.com gegroet:georgessiam.
ja , ik zou ook eens op internet kijken , legio goedkope mogelijkheden.
ik vlieg met one to go airlines van Don Muang airport, je kunt niet van BKK international, suvarnabhumi direct door naar Chiang Mai.
nachttrein niet mijn favoriet , zou dan de airco bus nemen overdag , zie je ook nog s wat.
succes
Goed Dave, toch iemand die naar mij luisterd!(one two go) Ik ga heel het verhaal niet meer overdoen,je kent mijn reden en mijn opvatting over deze luchtvaartmaatschappij!:chin:(rijst met Mango)heeeeeeeeeel lekker,dit ff off topic!groetjes:georgessiam.:dag:
ik zou inderdaad zo vroeg mogenlijk boeken bij air asia dit het goedkoopst en deze maatschappij vliegt van het vliegveld waar je zal aankomen in bangkok (suvarnabhumi) en dat is dan wel zo makkelijk
let wel op het gewicht van je begage want het kan heel goed dat je bij air asia minder gewicht mag hebben zonder bij betalen anders heb je gelijk al onverwachte kosten op je reis echter zal het niet zo veel zijn maar toch
Low-cost maatschappijen verdienen met name aan de extra kosten die ze in rekekening brengen. Bij Air Asia is tot 15 kg vrij. Maar iedereen heeft meer dan 15 kg bij zich. De extra kosten zijn niet zo hoog 150 baht extra.
Ik heb net geboekt bij Air Asia. Twee personen 2x 20 kg inclusief alle kosten (tax, enz.) 4.600 baht (enkele reis). Ik ga met de nachttrein terug.
Nog een tip. Als je een hotel boekt. Kijk ook altijd even op de website van het hotel zelf. Veel hotels hebben speciale internet rates (tot 50% korting). Ook kan je soms zonder ontbijt boeken. Altijd doen want ontbijten in een hotel is duur. Plus je kan niet ff lekker uitslapen. Als je het hotel uitloopt eet je overal voor 1/3 van wat je normaal in het hotel betaalt.
Je boekt nu een 4-sterren hotel (luxe kamer, geen standard room) voor 1.400 baht per nacht op loopafstand van de Night Bazar en het uitgaansgebied.
Bij AirAsia betaal je sowieso voor je bagage, ook tot 15 kg (100 THB op domestic vlucht).
Heb eigenlijk nooit meer dan 15 kg bagage bij me, behalve op de vlucht BKK-AMS
We hebben in totaal 3 weken. Mijn vriend en ik willen de eerste 3 dagen in Bangkok rondhangen en dan met volgende vlucht naar Chiang Mai om vervolgens met de nachttrein langzamerhand af te dalen richting Bangkok. Is dit handig? Wat is jullie mening? Zit er nog een verschil tussen avond of nachttrein, welke treinreis is aan te bevelen?
Ik had bij een vorige gelegenheid de trein van 14:40pm van cnx naar Bangkok genomen,aankomsttijd (rond middennacht 11:55pm)Dit met de enige reden,om iets van het mooie landschap te zien,onderweg!Voor info uurtabels kun je best surfen op de volgende websites! www.railway.co.th of www.thailandrailway.com Daar vind je alle informatie over prijzen en uren van vertrek.gegroet:georgessiam.:chin: