Ticket vooraf boeken?

Hallo,

Ik zit even met een vraagje.
Wij komen 23 oktober aan in Bangkok als het goed is. We zouden eerst een paar dagen daar blijven maar door de huidige situatie besloten om maar gelijk door te gaan naar boven, naar Chiang Mai.
Is het verstandiger om nu alvast een ticket te boeken voor bangkok-chiang mai of is het ook goed te doen op het vliegveld zelf?

Jeroen

Vooraf boeken met air asia is zeker een stuk goedkoper vooral op populaire routes zoals Chiangmai!

momenteel is er nog een promo bij Air Asia voor 1690THB op 23/10 ; hangt wel af hoe laat je in BKK aankomt en je de promo vlucht kan halen .

Bangkok Airways kost op die dag 2190THB een dag later kost dit 1890THB

Indien je 100 procent zeker bent van de doorreis zou ik het nu boeken want terplaatse zou het nog duurder kunnen zijn!
Let vooral op de overstaptijd liefst zo’n 3 uur je moet eerst de immigratie doorgeraken dan bagage en dan opnieuw inchecken of indien je bvb met Thai aiways vliegt dan wordt de bagage doorgelabeld.:chin:

Wij komen 13:40 aan en zag net tickets voor €43,- voorbij komen ex. toeslagen.
Zal dan wel eens kijken morgen.
Bedankt iig.

100% zeker ben ik nog niet. Wat gaat het weer doen. Loopt het vliegveld onder water enz enz. vandaar dat ik eigenlijk zo lang mogelijk wil wachten met boeken.

Je kan ook de laatste dagen in Bangkok verblijven .
Of je laat het op U afkomen en je ziet het moment zelf bij aankomst in BKK en kijkt niet op een euro of een uurtje wachten voor een ticket !

Succes :chin:

Weet iemand wat een normale prijs is voor vliegen tussen Bangkok (BKK) en Chiang Mai (CNX)?
Er zijn nu promotickets voor 1400 THB, het liefst boek ik niets van te voren, maar als de normale prijs veel hoger ligt is het wellicht de moeite waard…

Hoi Jeroen,

Ik kom ook aan in BKK op de 23e, vlieg jij ook met KLM heen?
Ben nu net terug uit Marokko en schrok wel van de berichten over de overstromingen maar ben van plan om (zelfs nu) alles op me af te laten komen. Voor de 1e 2 nachten heb ik een hostel in Bangkok geboekt, daarna zie ik wel verder.

M’n originele plan was eerst het noorden (Chang Mai/Rai), dan het zuid-oosten, via het noord-oosten weer terug naar Bangkok. En het liefst zo veel mogelijk me de (nacht)trein.

Nu zie ik het wel wanneer ik er ben, of het eerst het zuiden wordt, vliegen of trein, etc. Ik denk dat besluiten als je er bent het beste is, dan kan je ook een beetje aanvoelen hoe het is.

Groeten Marijke

Hoi Marijke,

Nee ik vlieg met Eva Air ipv KLM.
Ik was ook eerst van plan om in Bangkok te blijven maar door de omstandigheden ga ik gelijk door naar het noorden per vliegtuig. Treinen rijden niet meer door weggespoelde fundatie’s enz enz.
Van daaruit gaan ik langzaam naar beneden en sluit mijn vakantie nu wel af met Bangkok mits alles weer is opgeknapt.

Groeten,

Jeroen

Heel veel plezier en laat af en toe even een update achter :dag:

Thanks!
Ben gister in Bangkok aangekomen, geen problemen. Ook niet vandaag toen ik door bangkok struinde, wel zou het rond de rivier ondergelopen zijn. Ga daar morgenochtend nog even heen voor m’n vlucht naar Chiang Mai dus dan kan ik het zelf zien.
Voor m’n hostel (vlakbij Siam Square) hebben ze nu de zandzakken weggehaald en een klein muurtje gebouwd. Gewoon voor extra protection, omdat ze denken dat het deze kant wel op komt. Maar niemand weet het zeker!

Lets hope for the best.

Groetjes!

ohja, en het schijnt alweer helemaal droog te zijn in het noorden.

In het noorden (Chiang Mai en omgeving) is het alweer een tijdlang droog. Goed en warm weer daar.

Vluchten van Nok Air (die vanaf/naar Don Muang vliegt) zijn tot 1 november opgeschort omdat ze meer en meer wateroverlast krijgen.
Suvarnabhumi operating as usual.