Amsterdam-chiang mai/ Bangkok-Amsterdam

Hallo,

Wij zijn al een paar keer in Thailand geweest en hebben de vliegtickets gekocht bij Tui omdat zij makkelijker voor ons een apneu apparaat konden aanmelden. De kosten waren dan 35 euro pp voor Tui.
Nu willen wij 13 april( ik weet dat het dan Songkran is maar we hebben dan vakantie) naar Chiang Mai vliegen vanaf Amsterdam. Met de trein willen we afzakken en dan op 4 mei vanaf Bangkok naar Amsterdam. Kosten voor de goedkoopste klasse is 6000 euro. Volgens Tui omdat er op het stuk Bangkok-Chiang Mai alleen dure stoelen zijn en dan ben je verplicht ook het eerste stuk van Amsterdam naar Bangkok diezelfde klasse te nemen. Ook moet ik een retourticket vanuit Chiang Mai nemen anders moeten ze losse tickets kopen en dan wordt er niet doorgelabeld en bij vertraging is je ticket weg.
Ik hoop dat iedereen het verhaal nog snapt.
Daarom bedachten we dan alleen tickets tot Bangkok te kopen. Deze zijn bij Tui echter 100 euro duurder ( + 2 keer 35) Tsja ze begrepen ook niet hoe dat kon.
Bovenstaande was zo bij EVA air en bij KLM.
Uiteraard kunnen we vliegen met bijv Cathay Pacific maar onze voorkeur gaat uit naar rechtstreeks.
Onze vraag is nu. Kunnen we heen naar Chiang Mai vliegen en terug vanaf Bangkok naar huis of kun je dit sowieso niet via een reisbureau boeken voor een normale prijs. Of wellicht weet iemand een andere optie.

Groetjes, Ria

Hoi Ria,

Als ik gewoon bij Skyscanner.net probeer
*13 April Amsterdam - Chiang Mai

• 4 Mei Bangkok - Amsterdam
    dan zie ik zat opties rond de 700-800 euro per persoon. Ook met KLM (808 euro indien beide kanten uit, 700 euro indien terug met Air France via Parijs). Voor heenreis is het dan gewoon naar Bangkok en daarna een lokale vlucht naar Chiang Mai. En er wordt daarbij wél doorgelabeld dus geen risico bij vertraging.

De rest van het verhaal snap ik nog steeds niet helemaal maar 808 euro klinkt toch echt wat beter dan 3000-6000 euro?

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank je wel. Ik probeer het ook nog bij een ander reisbureau. Kijken wat dat oplevert. Het probleem was dat van Amsterdam naar Chiang Mai er van Bangkok naar Cm alleen plaats was in elite klas. Je kunt niet Amsterdam- Bangkok economyclass vliegen en daarna elite, dan wordt de hele reis elite. we kunnen wel voor rond de 800 euro een retour Amsterdam- Cm kopen maar dat was niet onze bedoeling. Ik wilde dat retour wel kopen en dan geen gebruik maken van CM naar BKK maar dat kan ook niet want als ik in CM niet in stap is mijn ticket gecanceld. Snap je het nog??? Normaal nooit een probleem met Tui maar dit is een raar verhaal. Daarnaast het feit dat ze 100 euro duurder zijn dan direct boeken bij EVA air. Dat was de vorige keren ook niet zo.
Vlg week naar een ander reisbureau. Wordt vervolgd.

Dat kan het reisbureau dan wel zeggen, maar dan onderzoeken ze écht te weinig. En of een ander reisbureau het beter gaat doen?

Ik zou gewoon zelf boeken. Nogmaals, gebruik Skyscanner en je kunt selecteren op alleen KLM. Voor jullie data kun je gewoon voor 937 Euro 2 x rechtstreeks Amsterdam-Bangkok-Amsterdam én op heenreis aansluitende vlucht, zelfde ticket dus geen risico bij vertraging, met Bangkok Airways naar Chiang Mai. (Die prijs van 805 euro had stiekum toch een Air France vlucht erin). Vandaag nog beschikbaar in de goedkoopste tariefklasse, als je uitstelt dan zou die inderdaad vo kunnen raken…
Dat kan het reisbureau dan wel zeggen, maar dan onderzoeken ze écht te weinig. En of een ander reisbureau het beter gaat doen?

Ik zou gewoon zelf boeken. Nogmaals, gebruik Skyscanner en je kunt selecteren op alleen KLM. Voor jullie data kun je gewoon voor 943 euro (link naar KLM site) of 937 Euro (burosote) 2 x rechtstreeks Amsterdam-Bangkok-Amsterdam én op heenreis aansluitende vlucht, zelfde ticket dus geen risico bij vertraging, met Bangkok Airways naar Chiang Mai. (Die prijs van 805 euro had stiekum toch een Air France vlucht erin). Vandaag nog beschikbaar in de goedkoopste tariefklasse, als je uitstelt dan zou die inderdaad vol kunnen raken…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Toch gewoon tickets geboekt, via het reisbureau, naar Bangkok. We boeken zelf de ticket naar Chiang Mai. Kosten tickets 648, reisbureau regelt alles. Kosten ticket Bangkok naar Chiang Mai 1500 Baht. We nemen geen risico en overnachten bij het vliegveld, andere dag met Smile naar Chiang Mai. Goed geregeld.

Zeker een of andere stagiaire bij het reisbureau.
KLM komt in de ochtend aan in BKK en dan zijn er nog voldoende Economy Class tickets beschikbaar van BKK naar Chiang Mai (CNX) met Thai Airways. En lijkt me dat er ook bij Bangkok Airways nog voldoende plaats in Economy Class is op deze route.

Welkom in de wondere wereld van de luchtvaart :slight_smile:
Als je inderdaad geen gebruik maakt van het traject Chiang Mai-Bangkok worden alle vluchten in het ticket geannuleerd, dus ook BKK naar Amsterdam. Voor de luchtvaartmaatschappij ben je namelijk ‘no show’, je bent niet komen opdagen voor een van de vluchten in je ticket, en dan worden ook alle vluchten die erna komen geannuleerd.