Hoeveel kost een vliegtuig ticket van Bangkok naar Chiang Mai in Februari?

Hallo,
deze vraag zal vast vaak gesteld worden op dit forum,
maar toch wil ik het weten.
Hoeveel kost een ticket van Bangkok naar Chiang Mai in Februari?
Het is namelijk hoogseizoen, kan ik bijvoorbeeld gewoon naar een reisbureau gaan of moet ik het gelijk bij de airport kopen?
Heb by the way geen creditcard.

Alvast bedankt.
Groetjes.

kijk eens op de website van air asia dan zie je wat het kost, bij air asia is het meestal (aanbiedingen uitgesloten) zo dat hoe vroeger geboekt hoe goedkoper maar volgens mij kan je daar inderdaad alleen maar met creditcard boeken dus dat is wel jammer maar mischien kan je via iemand anders z’n creditcard boeken en hem/haar dit bedrag gelijk terug betalen

Hoe vroeger hoe goedkoper bij Air asia.
Enkel voor bvb 18 /02/11 1390 bath / 15 kg bagage.

Mvg

je kan trouwens zowel op het vliegveld als bij diverse reisbureau’s kopen tickets kopen

Februari is niet echt heel erg hoogseizoen meer, dus stoelen genoeg. Sowieso gaan er dagelijks tientallen vluchten tussen Bangkok en Chiang Mai.

Het beste kan je een ticket boeken bij een van de lowcost-maatschappijen, Nok Air (www.nokair.com) of Air Asia (www.airasia.com). Air Asia is vaak het goedkoopst van deze twee maatschappijen.

Alleen aangezien je geen creditcard hebt, wordt het dus lastig om van tevoren online te boeken. Creditcard van iemand anders kan je niet gebruiken, omdat creditcard-houder een van de passagiers moet zijn.
Bij deze lowcost-airlines geldt over het algemeen wel: hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs.

Maar je zou gewoon een reisbureautje in Bangkok binnen kunnen stappen en je vlucht daar boeken.
De prijs kan varieren, afhankelijk van de bezetting in het toestel. Zou rekenen op zo’n 25-50 euro voor enkele reis.

1 like

Kleine aanvulling: AirAsia vliegt van/naar Suvarnabhumi Airport en Nok Air van/naar Don Muang Airport.

Sorry Dave maar dat ben ik niet met je eens dat de creditcard een van de passagiers moet zijn.
Mijn schoonzus heeft verleden jaar bij airasia een ticket geboekt voor mij en mijn vrouw en we konden gewoon mee vliegen hoor (van Langkawi naar Kuala Lumopur), maar misschien is het nu veranderd dan mijn excuus.
Alleen denk er wel om dat je bij contact gegevens dan wel het email adres geeft van je zelf en niet van degene die boekt (waar de creditcard van is).

Beste Tabemartine,

Je kan een bericht sturen aan AirAsia en het navragen. Officieel dient creditcard-houder een van de passagiers te zijn.
Air Asia kan moeilijk de creditcard van elke passagier checken bij de incheck, maar ze nemen steekproeven (ik heb vaak met Air Asia gevlogen en dit aan de lijve ondervonden).
Indien passagier niet de houder van de creditcard zijn waarmee betaald is, kunnen ze passagier weigeren (deze steekproeven nemen ze vanwege veel fraude met creditcards).

Ik wil de topicstarter hier alleen maar voor waarschuwen.

Wij hebben onze kaart niet moeten tonen in juli 2010 ( 4 vluchten genomen ) enkel de print + paspoort.

Groetjes frank

Ok , sorry mijn bovenstaand bericht was reeds gepost.

:chin:

Bij Bangkok Air werd mijn creditcard ook nooit gecheckt (werd nooit om gevraagd), tot afgelopen april toen ze er om vroegen bij de incheck…

als ik de andere reacties lees was mijn idee om iemand anders z’n creditcard te gebruiken niet z’n slim idee, je kan het natuurlijk altijd proberen maar als jij dan net gecontroleerd wordt is het ineens wel een heel duur ticket geworden, dus ik zou op het vliegveld of in een reisbureautje in thailand boeken

Oke, is belachelijk goedkoop, een ticket voor 20 a 25 euro.
Bespaard me een treinreis van 13 uur ofzo denk ik, naar Chiang Mai.
Wel beter.
Bedankt voor de reacties.
:chin:

je zou ook de nacht trein kunnen nemen wat je dan weer een overnachting in een hotel of guesthouse scheelt en zo zie je ook nog wat van het landschap (voor het donker wordt en als het weer licht is natuurlijk lol2)

Je kan het idd proberen…in al die jaren is mij pas een paar keer om de creditcard gevraagd…

Ok dan dat was iets wat ik niet wist dus, eigenlijks hebben wij dan geluk gehad.
Maar daar staat volgens mij helemaal niks van op hun website of ik moet er over heen gelezen hebben.

Zie bv China air: https://calec.china-airlines.com/OLB_MIS/creditcard_verification_us.asp

En dit betreft eigenlijk alle luchtvaartmaatschappijen hoor.

Ik heb 4400bath betaald voor 2 tickets met Air Asia van BKK naar Chiangmai!!vond het eerlijk gezegd een beetje duur voor deze periode van het jaar!!(oktober)

Enkele dagen ervoor of erna was het promo 100 bath plus taks !

Februari is inderdaad niet echt hoogseizoen meer, maar Chinees Nieuwjaar valt op 4 Februari en dat betekent: lang weekend met veel reizenden.

Bij AirAsia kan om het even wie betalen…er wordt niet meer gevraagd naar een creditcard. Bij het boeken wordt er ook apart gevraagd naar de gegevens van de betaler en de reizenden. Vorige week nog, heeft iemand in Italie voor mij een vlucht naar Cambodja + hotel geboekt en betaald bij AirAsia.
Ben ondertussen geweest en ook weer veilig teruggekomen.