Vlucht Chiang Rai - Bangkok boeken en betaalwijze?

Ik wil 15 juli van Chiang Rai naar Bangkok vliegen. Heb gezien dat Airasia goedkope vluchten heeft maar nu heb ik de volgende vragen:

  • Is het het beste/goedkoopste om nu te boeken?
  • Wat is de goedkoopste betaalwijze? (qua valuta, extra kosten)
    (Kan ik overigens ook via opgave vanmijn credicardnummer betalen? Wellicht is dat goedkoper?)

Graag jullie reactie!
Jan:dag:

Goedemorgen Jan,

Bij lowcost maatschappijen (zoals AirAsia) geldt het principe: hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs.
Echter durf ik niet te zeggen of AirAsia op een later tijdstip nog aanbiedingen gaat krijgen voor deze periode.

Betaling via de website van AirAsia kan gewoon met creditcard.

Houd er rekening mee dat bagage nog bijgeboekt moet worden, maar kosten hiervoor zijn niet zo hoog.

Daarnaast staat standaard de verzekering aangevinkt. Indien je geen verzekering wenst af te sluiten, moet je deze even uitvinken.

Succes !

Sterker nog, je moet via de website boeken en met je creditcard betalen. Boek je ergens aan een Air Asia balie in Thailand dan betaal je tot twee keer zoveel voor een ticket.

Air Asia is goed en goedkoop, heb er vele malen mee gevlogen. Eén ding moet je alleen echt niet doen bij Air Asia, dat is je ticket annuleren of wijzigen. Dan kun je beter je ticket weggooien en een nieuw bestellen. Dus als je nu al voor 15/7 volgend jaar wilt boeken moet je wel heel zeker weten wat je plannen zijn.

Ik zou gewoon één maand of twee maanden tevoren boeken. Zelf doe ik het zelfs soms pas enkele dagen tevoren. Daardoor misschien niet altijd het goedkoopste maar zeker dat ik vlieg wanneer het mij past.

bij mij is het simpel,ik ga naar een reisbureau bkk,en bestel mijn tickets aan internet prijzen;zo heb ik het ook in het voorjaar gedaan!Poeeeeeeeeep simpel.ff off topic!vermits ik morgennamiddag vertrek naar het land van de glimlach en pas terug ben begin januarie,wil ik het volgende zeggen aan de forumleden! één dag in de wolken geeft je een zalig gevoel;zo wens ik de forumleden 365 zalige dagen toe!! Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar. Suksan wan christmas lae sawadee pee mai!!!gegroet en tot volgend jaar:georgessiam.

Van het zelfde George en een goede reis.

Theo

De beste wensen.

Ton

Hoy Jan,

Wij vliegen volgend jaar ( in juli ) voor de eerste maal met Air Asia van BKK naar CEI en retour!
De prijzen gaan in stijgende lijn omhoog sinds augustus maar voor europeanen nog steeds goedkoop!
Daarna ga we nog naar het zuiden, moet nog boeken! Maar hadden we geboekt in augustus of september dan was het bestkoop!
Heb je vragen dan is Dave(numan) van dit forum de man die je kan helpen !!! Wij zijn die man geen borrel schuldig maar een hele fles ( of krat ) !
Prachtkerel !

Mvg
Y & F

Hallo,

Air asia doet NU goedkope aanbiedingen voor CEI en andere( voor volgend jaar ) !!!

Groetjes Frank

@ Jan, het is idd erg handig om het in de gaten te houden. Voorbeeldje: wij hebben tickets Bkk-Denpassar (Bali) in April 2009 geboekt voor februari 2010. Wij hebben voor een retourvlucht maar 50 euro betaald bij AirAsia. Als we nu zouden boeken is het bijna 5 keer zo duur!!. Gewoon elke dag even kijken of de site, de tarieven kunnen elke dag anders zijn.

Tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief van AirAsia. Als er weer aanbiedingen zijn, word je gelijk geinformeerd.