Hallo allemaal, als ik deze forum eerder had ontdekt, had ik een paar keer veel goedkoper naar Vietnam kunnen reizen.
Velen adviseren een ticket te kopen naar Bangkok en dan met Airasia, vanuit Bangkok een ticket kopen naar Vietnam. Maar nu de vraag: ik wil graag via het internet boeken: op welke site kan je het beste een ticket boeken van Amsterdam/Dusseldorf naar Bangkok? Dus welke is het goedkoopst?
En tweede vraag: Zowel heen als terugreis wil ik via Bangkok reizen. Is het dan verstandig om meteen een retourticket te kopen bij Airasia of kan je dat altijd nog later kopen? Je moet toch een bevestiging krijgen van Airasia heb ik begrepen.
En hoe zit het eigenlijk met de visum dan? Heb ik 2 visums nodig, dus 1 voor thailand en 1 voor Vietnam?
voor thailand heb je geen visa nodig.
en voor air asia, hoe eerder je boekt, des te goedkoper je ticket!
Je koopt een e-ticket en krijgt dan een bevestiging op je mail. ALs je deze samen met je paspoort meeneemt is het goed.
Bij air asia mag je trouwnes maar 15 kilo aan bagage mee en daar zijn ze heel strikt in!
Wij (mijn gezin) vliegen al jaren naar Bangkok vanuit Düsseldorf. Twee interessante maatschappijen zijn LTU (air Berlin) en EMIRATES. Behalve dat hoe vroeger je boekt hoe voordeliger je uit bent (zo’n 9 tot 10 maanden vooraf boeken) is het handig om de nieuwsbrief te ontvangen van beide luchtvaartmaatschappijen (dit geldt zeker ook voor Air Asia, want zij hebben altijd aanbiedingen waarbij de ticket gratis is en je alleen maar tax en brandstoftoeslag betaald. Dat is wel het grootste bedrag)
De drie sites waar je je kunt aanmelden zijn:
Het is absoluut niet waar, dat hoe eerder je boekt bij Air Asia hoe voordeliger het is. Ik denk dat ik in de afgelopen 8 jaar meer dan 25 vluchten heb gemaakt met deze maatschappij en is gewoon steeds op de site kijken. Daarnaast geven ze niet consequent melding van hun acties. Dan heb je maar een paar dagen om te boeken. Wacht je gedurende die paar dagen, dan kan de prijs toch stijgen. Ik spreek uit eigen ervaring. Dan nog een tip voor je VISA. Hoewel de afhandeling op de ambassade prima is betaal je wel 60€ pp. Gebruik je visa on arrival, dan komen de kosten op 26€ pp. Je neemt contact op met een boekingssite in Vietnam bv www.Visa-To-Vietnam.Com Je vult het formulier in en stuurt het per mail terug. Je betaalt dan 16$ excl 3% creditcard kosten. Dat gaat via “zoom”. Dat klinkt ingewikkeld, maar het wijst vanzelf. Je kunt trouwens ook met behulp van paypal betalen. Dan krijg je een overzichtspapier, waarop niet alleen jouw naam maar ook andere over de hele wereld staan die ook een visa-on-arrival geboekt hebben. En met dat papier en twee pasfoto’s regel je het visum op de luchthaven. Daar betaal je 25$. Wij zijn met z’n vieren, dus dat scheelt direct behoorlijk, ook omdat we zo’n 120 km van Den Haag afwonen.
Veel succes met je voorbereiding
Venesther en Marcel, dank jullie wel voor julie reactie.
Marcel die visa on arrival heb je over de visum van Vietnam toch? Ik wist niet dat je een visa on arrival kon aanvragen voor Vietnam, heb in de 2 keren dat ik ben geweest gewoon bij de ambassade in Den Haag aangevraagd. Maar hoe jij het beschrijft, lijkt het natuurlijk een stuk goedkoper.
Dit jaat zit het er niet meer in om op vakantie te gaan, maar wie weet volgend jaar en dan vlieg ik zeker via Thailand door naar Vietnam.
Het is wel correct dat hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs is. Vrijwel alle (lowcost-)maatschappijen werken volgens dit principe…hoe eerder je boekt, hoe groter de beschikbaarheid/aantal stoelen nog is en hoe lager de prijzen.
Zie ook op hun website:
Our fares are based on supply and demand and prices usually increase as seats are sold on every flight. So, the earlier you book, the cheaper the fare will generally be.
Uiteraard kan AirAsia, nadat je een boeking hebt gemaakt, altijd nog met speciale akties komen waardoor je later toch nog een lagere prijs vindt, maar normaliter geldt, hoe vroeger je boekt, hoe lager de prijs.
Vanaf 2000 vlieg ik elk jaar met Air Asia. Bij deze maatschappij weet je één ding zeker. Ze komen altijd met aanbiedingen maar… wanneer. Ik ga altijd in juli/augustus en de vroegste keer dat ze de aanbieding hadden was gedurende de kerstdagen, maar ik heb ook meegemaakt dat ze in juni met de aanbiedingen kwamen! De meeste keren was het april, mei. Vandaar mijn opmerking houd vooral de aanbiedingen in de gaten abonneer je op hun nieuwsbrief. Ik check elke week en heb nog niet gezien in al die jaren dat de prijs van de ticket steeg.
Ik ga van bangkok met airasia naar hanoi (deze vlucht heb ik al geboekt)en wil 4 dec weer terug van saigon naar bankok. Nu is bij airasia de vlucht vol. Weet iemand waar ik nu mijn reis van sgn naar bkk kan boeken??
Geweldig ik heb meteen gekeken.
Heb je zelf ervaring met deze maatschappij??
En weet je het verschil tussen jetsaver en jet flex??
840 vnd is dus 53 dollar?
Ik hoor graag van je zodat ik snel kan beoken.
Alvast super bedankt!
Wij hebben op 18 juli gevlogen met Jetstar en dat beviel prima. Veel beenruimte en ik kreeg een aantal dagen van te voren een mail van ze waarbij ze zich excuseerde voor het gegeven dat het vliegtuig 50 minuten later zou vertrekken, dan oorspronkelijk gepland. Perfecte service!
Neem gewoon Jetsaver; dat is het normale ticket; de andere geeft je financieel meer ruimte om op een andere dag te gaan vliegen, maar je betaalt er duidelijk meer voor.
Veel succes met het boeken