Vliegen Hanoi-Bangkok

Eind juni ga ik samen met een vriendin na 3 weken Vietnam richting Thailand (Bangkok).
Nou twijfelen we of we 't hier in Nederland al een ticket kopen of daar.
Hebben jullie ervaring met:

  • kosten. Waar is het goedkoper? 78 euro zie ik nu bij vliegtarieven.nl excl. bagage
  • moeite. Hoeveel tijd ben je kwijt om in Hanoi ter plekke nog een vlucht te boeken?
  • open plaatsen. Zijn er als je 't daar koopt, nog genoeg plaatsen vrij of komt het voor dat je misschien nog enkele dagen moet wachten tot er een plaats vrij is (met kans op verlopen van visum)?

Wat is de beste plek om tickets in Vietnam te kopen? Reisbureau/luchthaven/…?

Het nadeel van in NL kopen is dat je meer gebonden bent aan de dag dat je Vietnam moet verlaten.

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Caren

Hallo,

Ik zou even op airasia.com kijken, als je de datum nu al weet zou ik nu boeken, als je flexibel in de datum bent kun je in principe ook in Vietnam zelf via internet boeken ?

Zelf zit ik vanaf ongeveer 13 juni 3 a 4 weken in Vietnam :slight_smile: (van noord naar zuid)

Hieronder wat ik betaalde voor Bangkok-Hanoi op een zaterdag, in principe kan je voor 2485 bt klaar zijn (doordeweeks zal goedkoper zijn)?

Flight
1 Guest 1,785.00 BT
Airport Tax 700.00 BT
[FONT=Arial][SIZE=1]Sub Total 2,485.00 BT[/SIZE][/FONT]
Services & Fees
Supersize Large (up to 25KG) 400.00 BT
Rice|Foccacia 70.00 BT
Advance Seat Request Fee 250.00 BT
GoInsure Premium 90.00 BT
Convenience Fee 50.00 BT
[FONT=Arial][SIZE=1]Sub Total 860.00 BT[/SIZE][/FONT]

Total Amount
[FONT=Arial][SIZE=1]3,345.00 BT[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=1]Total Paid 3,345.00 BT[/SIZE][/FONT]

Hoi hoi,

Ik zou je echt aanraden vantevoren te boeken. Wij hebben het beide gedaan en het scheelt toch echt veel om het zo ver mogelijk in het voren te boeken. Nu betaal je voor een enkeltje incl. bagage met airasia (goede maatschappij overigens!) ongeveer 80 euro.

Succes >>>

Hoi Caren,

Goede vraag! Ik ben ook drie weken in Vietnam en wil vanuit daar ook naar Bangkok.
Denk dat ik het maar hier boek.
Die vriendin heet overigens ook Caren… Hoe grappig kan het zijn!

Veel plezier, truste!