Graag zou ik, in de loop van 2014, een reis plannen van 3 à 4 weken trekken door Viëtnam.
Het betreft een trip met 2 personen en de bedoeling is om het zoveel mogelijk low-budget te houden zonder echt ‘zwaar basic’ te gaan maar net ietsje meer.
Wie kan ons, uit ervaring, vertellen wat het budget is om het ginds een maand vol te kunnen houden (overnachtingen, eten, belangrijkste excursies en vervoer ter plaatse )
Wie schitterende info heeft ivm de prijs van de heen- en terugvlucht, mag ons dit ook vertellen …
Dankjewel voor jullie moeite ! mieke*
Wij zijn in de zomervakantie van dit jaar geweest, en waren toen zo’n 700-800 euro p.p. kwijt op basis van 2p-kamers, voor een maand. Als ik het zo lees hebben we ongeveer hetzelfde gereisd als jullie van plan zijn Qua vlucht hadden wij een retour naar Bangkok voor 550 euro, en dan een enkeltje Bangkok-Hanoi voor iets van 50 euro. Hopelijk heb je hier iets aan!
Hallo LisArt,
Op welke site heb jij je tickets Bangkok-Hanoi gekocht?
Josse
Ik kijk voor de prijzen altijd op www.skyscanner.nl, hele handige site en je kunt ook flexibel zoeken (bijv. op de hele maand). Dan boek ik het bij de goedkoopste. Dat was in ons geval direct bij Emirates zelf - hun site kan je ook in de gaten houden, ze hebben regelmatig promoties
Verder kan je www.paperflies.com in de gaten houden, daar komen ook wel eens leuke aanbiedingen voorbij.
Succes!
-
-
- Updated - - -
-
Sorry, ik zie nu dat ik de vraag helemaal verkeerd gelezen heb, haha. Het is al laat, zullen we maar zeggen…
Bangkok-Hanoi hebben we via Airasia.com geboekt!
Bedankt voor de snelle reactie en goede tips!
Vietjetair, de low cost luchtvaartmaatschappij van Vietnam vliegt nu zowel op de route Bangkok-Hanoi als Ho Chi Minh City-Bangkok. Soms heeft Vietjetair erg gunstige aanbiedingen. Dus het kan vast uit om ook op hun site te kijken. Wel even zelf de taal instellen op English. Wij hebben met ze gevlogen op binnenlandse vlucht in Vietnam en waren erg tevreden
Hallo Mieke,
Je hebt diverse budget maatschappijen in Viet Nam, wanneer je een binnenlandse vlucht nodig hebt.
Dit zijn ,Air Mekong , Jetstar, Vietjet Air oa.
Houd wel even je gewicht van bagage in de gaten, want dat kan de prijs van een ticket beïnvloeden.
Bij Viet Nam Airlines is de prijs , zonder verder te klikken , wel inclusief bagage en belasting; dus bij de anderen wel even doorklikken en de prijs van bagage en eventuele tax ( VAT ) erbij optellen.
Met weinig bagage gewicht zijn de budgetmaatschappijen aantrekkelijk, maar met wat meer gewicht is VA ( Vietnam Airlines ) ook een heel goede optie en is dan misschien wel aantrekkelijker, gezien de prijs soms.
Ook vliegen niet alle budget maatschappijen op alle routes, dus ben je dan afhankelijk van VA.
Hun site is deze.
http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home?lang=en&country=netherlands&country_code=NL
Alle anderen, met bijv. een spatie, streepje, komma ed., tussen vietnam en airlines, zijn reisbureaus.
gr.
Ton.
Hartelijk dank Ton voor deze en vorige mails; beetje bij beetje vanalles verzamelen en het plaatje lukt zeker !
Ik kreeg ook al bruikbare andere tips door en de voorpret van een reis is ook al een avontuur op zich, niet !
Daag en groetjes - mieke*
Mijn vbrouw en ik hebben vorig jaar ook een bezoek gebracht aan Vietnam. Wij zijn naar Bangkok gevlogen en hebben vandaar uit een vlucht geboekt naar Saigon. Wij deden dat met Airasia. Ik denk dat dat de meest voordelige luchtvaartmaatschappij in Azie is. Als je je abonneert op hun nieuwsbrief via hun site krijg je iedere week aanbiedingen. Een vervelend punt hierbij is wel dat als je gebruik wilt maken van super goedkope aanbiedingen, je wel ver van te voren moet boeken. Ze stunten met gratis seats, waarbij je alleen de lokale belasting moet betalen. Voorts hebben wij ook gevlogen binnen Vietnam. dat vonden wij echter een dure aangelegenheid. Zeker goed te doen is het reizen per trein. Voor meer informatie hierover kan ik verwijzen naar www.seat61.com en dan doorlinken naar Vietnnam. Een goed vergelijkingssite voor hotels en hostels is overigens hotelscombinded.com
Alvast veel plezier met het voorbereiden van jullie reis
groet Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:
Hoe ben he dan terug naar Bangkok gegaan vanuit Vietnam?
Wij zijn ook aan het twijfelen om het zo te doen!
Hoe ben he dan terug naar Bangkok gegaan vanuit Vietnam?
Wij zijn ook aan het twijfelen om het zo te doen!
Wij zijn overigens met Egyptair vanaf amsterdam naar Bangkok gevlogen. Toen wij boekten, ongeveer 8 maanden voor vertrek was dat de voordeligste aanbieding vanaf amsterdam . Op dit moment kun je echter ook voordelig boeken via Etihad. Je moet dan echter vliegen vanaf amsterdam naar bankok en van bangkok weer terug vliegen naar Dusseldorf. Als dat geen bezwaar is lijkt me dat ook een goede oplossing.
Wij zijn overigens weer teruggevlogen van Saigon naar Bangkok met air asia. Besluit je om zowel saigon als Hanoi aan te doen dan kun je heen vliegen naar saigon en terug vanaf hanoi, of uiteraard andersom
groet Cor en Wilna >>>:zon02::wereld:
Moesten jullie in Bangkok niet naar een ander vliegveld voor de tweede vlucht?
Via Wereldwijzer app
Je komt met je vliegtuig vanuit Europa aan op het grote vliegveld en moet vervolgens doorreizen via Don Muang vliegveld, zijnde het oude vliegveld van Bangkok naar Vietnam.
Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:
Dankje , dat begrijp ik. Zitten de vliegvelden ver van elkaar?
Een uurtje met de taxi?
Alvast bedankt
Via Wereldwijzer app
http://www.bangkokairportonline.com/node/56 Op deze site zie je bij bus 554 dat hij gaat van het nieuwe vliegveld naar het oude vliegveld. Ik zou rekenen op anderhalf uur. Dat ligt echter aan het tijdstip van de dag. In de nacht heb je uiteraard minder tijd nodig dan in de spits
groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:
Wij hebben afgelopen zomer de gratis shuttle bus genomen. Voordat je instapt moet je je vliegticket laten zien. De bus rijdt ieder uur en doet er ca. 50 minuten over. Tijdens de spits kan dat echter wel oplopen tot bijna 2 uur. Zorg daarom dat je voldoende tijd hebt voor douaneformaliteiten (kan soms ook erg lang duren), bagage ophalen, de bus zoeken en de reistijd en op DMK opnieuw inchecken en door de douane, zodat je je aansluitende vlucht niet mist. Ik zou zelf toch minimaal 5 uur aanhouden…