Hallo Nina,
Dit 1 van de meest gestelde vragen op dit forum.
Op internet vind je allerhande prijzen, maar wat het belangrijkste is wat je zelf wil.
bedoel, wil je de meeste snelste ( non-stop), geen bezwaar met een overstap en hoeveel uur is de max., van welke luchthaven, waar te landen en van waar te vertrekken, stop over, bagage voorwaarden, enz.
Ook moet je rekening houden met een aankomst en vertrek op bijv, Hanoi en vertrek van Saigon, of aankomst op Saigon en vertrek van Saigon , maar je eindigt je reis in Hanoi en dan moet je een vlucht kopen van Hanoi naar saigon of omgekeerd.
Komt er zomaar ineens 100 a 150 euro bij voor de additionele vlucht.
Ik weet dat je in België woont, maar voor Nederland gelden de SGR en ANVR regelingen niet voor een lijnvlucht, misschien heeft belgië ook iets vergelijksbaar en neem je een andere klasse van reizen waar je wel kan annuleren en datums verzetten tegen wat hogere ticketprijs?
Dit geschreven te zeggen heb je dan volgens mij de volgende keuzes, denk dat er nog wel meer zijn.
maar deze volgen dan hopelijk van andere ervaringen van mensen die ook naar Viet Nam zijn geweest.
- rechtstreeks
kan alleen wanneer je vliegt vanaf Parijs of Frankfurt; dus daar met de auto/trein naar toe.
Boeken via Viet nam airlines( VA ) en betalen in dollars en kijken naar de koers en dan boeken wanneer je denkt dat deze goed is en aansluit bij budget.
2 met een stop
Waar je deze stop maakt is niet belangrijk, maar wel de duur.
Je kan biv. nu boeken voor 650 euro met een stop van 15 uur in Shang Hai ( totale reisduur 33 uur ), maar wil je dat.
Voor 150 euro meer kan het met een stop van 1.5 uur, dus reis duur is dan 18 uur.
Dan naar het zuiden of het noorden, afhankelijk waar je land, en dan naar bijv. weer naar Shang Hai.
3 met 2 vluchten in en uit Viet nam
Dus dan Europa - Shang Hai - Hanoi en vertrek Saigon - Hanoi - Shang Hai - Europa.
Betekend dus ook een binnenlandse vlucht a 100 euro minimaal pp.
Ik heb even Shai Hai als voorbeeld genomen, maar had ook Bangkok kunnen zijn.
Zelf doe ik altijd optie 1.
Ik wacht een beetje de koers af en dan boek ik.
Ga ook altijd via Franfurt , woon in Tilburg, en dus met tanken in Duitsland ( goedkoop ) en parkeren spotgoedkoop, mijn beste keuze voor 1050 ( comfort class ) pp; benzine + parkeren komt er 50 + 80 euro bij en dus op 2330 voor de vlucht , parkeren, en Tilburg - Frankfurt vv.
Bagage pp is 30kg, zonder bijbetaling, andere maatschappijen hanteren ander richtlijnen.
Maar wanneer je een ticket kan regelen voor rond de 800 euro is een normale prijs zonder extreme transfertijden is een goede deal.
Maar boek je deze in de saver klasse ( goedkoopste ) en je wilt verzetten of annuleren, dan ben je al je geld kwijt;SGR, ANVR gelden dus echt niet.
gr.
Ton.