Wanneer is het de beste tijd om de goedkope tickets te boeken voor juli-aug.? En wat is slim heen bijv. Amsterdam-Hanoi en terug Ho chi Min-Amsterdam. Zie soms door de bomen het bos niet meer. Ik hoor graag tips. Welke maatschappij. Waarop vliegen etc.
Hallo Korhoen,
Wanneer het beste te boeken is dat ik niet zeggen.
Zelf boek ik altijd zo vroeg mogelijk en ben in de regel goedkoper uit dan dan ik langer wacht.
Ik vlieg zelf altijd vanaf Frankfurt; woon in het zuiden en rij er in 3. uur naar toe.
Vanuit Frankfurt kun rechtstreeks naar Saigon of Hanoi en van beide plaatsen terug.
Parkeren is vele malen goedkoper dan op Schiphol of andere parkeermogelijkheden waardoor de meerdere brandstof er makkelijk uitgehaald wordt; hou er geld aan over over.
Prijs zit voor jouw periode rond de €950 pp ec.
Goedkope luchtvaartmaatschappijen zijn LOT ( vliegt alleen op Hanoi ) €780 pp ec.
Aeroflot ( vliegt op Saigon en Hanoi ) €750.
De overige zitten er zo’n beetje tussen in en hebben ook allemaal een tussenstop in bijv Bagkok, Hong kong enz.
Waarop vliegen in natuurlijk helemaal afhankelijk van reisroute; wil je van noord naar zuid?
Blijf je in het zuiden of in het norden?
Vlieg je bijv. met LOT dan moet je terug van Saigon naar Hanoi en reken dan voor een binnelands ticket op rond de€75 a €100 pp.
Wanneer ik in jouw schoenen zou staan, dan zou ik me oriënteren welke maatschappijen op Viet Nam vliegen en je inschrijven voor de nieuwsbrief.
Misschien komt er een mooie aanbieding voorbij.
Ook zou ik me verdiepen in de route( Noord-Zuid, Zuid Noord enz), je budget, maximale overstaptijd ( rechtstreeks vanaf Frankfurt ( mooie vliegtijden aankomst Saigon 7.30 en vertrek 23:30 Saigon) of max. 2 of 5 of 10 uur overstappen en deze afzetten tegenover de prijs ).
Ik hoop dat je ongeveer bedoeld, zoniet dan lees ik het wel en komt er wel een nieuwe poging.
gr.
Ton.
Het is inderdaad gewoon een kwestie van goed shoppen.
Wij vliegen via LOT air voor 589,- retour Amsterdam-Hanoi eind April 2012 met tussenlanding in Warschau. Doel van onze trip is om dit keer het Noorden te bekijken en mogelijk een stukje China en Laos
Ik heb van de week bij Malaysia Airlines geboekt voor mei, was een aanbieding deze week en vlieg graag met deze maatschappij. Bovendien vliegen wij heen naar Hanoi, maar terug vanaf Saigon, dat kan je niet overal boeken.
Kijk eens op bijv. skyscanner om te zien wat goedkope opties zijn. Al moet ik zeggen dat de vergelijkingssites niet het interessante tarief van MAS tevoorschijn toverden, maar ik liever niet met iets als Aeroflot wilde vliegen (niet vanwege een duidelijke reden hoor, gewoon gevoel).
Succes met zoeken!
hallo ,
wij hebben net onze vietnam-reis achter de rug
vlogen met Lot … hadden een jaar terug tijdens de vroegboek-aktie spotgoeikope tickets 550€ H/T hanoi op de kop kunnen tikken …
toch enkele bemerkingen :
voor wie denkt tijdens de vlucht filmpjes te bekijken : NUL mogelijkheden …
vond ik zelf niet erg … maar 't is maar dat je het weet …
bovendien hadden we bij de terug-vlucht pech … vlucht werd in extremis
gecanceld wegens techn defect … de service tijdens de eerste uren was wel
zéér pover … vlucht van middernacht werd dus afgelast …en het was 10.00 u
vooraleer we in een hotel terecht konden … We zijn met 2 volle dagen vertraging thuis gekomen !!! LOT heeft niet eens een kantoortje in Hanoi …
De hostessen hadden niet eens een bureautje om hun papier-werk te doen.
Enfin …de prijzen zijn natuurlijk verleidelijk … en misschien zou ik de volgende
keer evt wel terug met LOT vliegen …
want louter statistisch gezien is de kans wel héél klein dat het ons nog eens treft …
Ook de service van Vietnam Airlines die we kozen voor onze binnenlandse vluchten vonden we niet onberispelijk …
Bij onze eerste vlucht Danang - saigon moesten we onze Creditcard waarmee
we de vluchten vooraf on-line boekten kunnen voorleggen …hadden deze nu net niet mee … Na héél véél tumult geraakten we nét nog op tijd op het vliegtuig … eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat dit wél in de niet gelezen kleine lettertjes bij de boeking vermeld stond (veiligheidsmaatregel ivm fraude op internet) Enkel de ticketten afdrukken van internet volstaat dus niet
Bij de tweede vlucht saigon -Hanoi , dit op de voorlaatste dag van onze reis ,at ik vermoedelijk bedorven vis … gevolg voor de eerste maal na
6 azië-reizen zat ik met darm-klachten opgescheept …
desondanks houden we terug een goed gevoel aan deze zoveelste trip over!!!
alvast succes met de boeking !
Geert,