Beste tijd om vliegtickets te kopen?

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn voornemens om in april 3 weken naar Vietnam te gaan. Heeft iemand tips wanneer je het goedkoopste vliegtickets kunt kopen voor zowel de vlucht naar Vietnam als ook de binnenlandse vluchten?

Bedankt alvast.

Groet Desiree

Hallo Desiree,

Wanneer je gaat voor het goedkoopste ticket zou ik het volgende ook meenemen in een keuze
Aanbieder, route, wat spelen met vertekdatums kan ook al schelen, enz

Ik heb mijn tickets voor dec/jan 2013/14 in maart gekocht.

Dit doe ik altijd zo vroeg, omdat ik alles dan kan regelen en niet tegen hotels aanloop die dan al volgeboekt zitten, wanneer ik later zou boeken.
De prijs die ik toen betaalde was 150 euro goedkoper dan die voor mijn vakantie in dec/jan 2012/13.
Dus was tevreden met die prijs; vlieg wel altijd met Viet Nam Airlines.

Gaat de prijs gaat wat zakken, is het jammer.
Gaat ie omhoog dan is het meegenomen; verschil zal echt geen honderden euro’s zijn in het , voor mij, meest ongunstigste geval, maar misschien wat tientjeswerk.

Op dit moment zijn de tickets 25 euro, voor 2 personen goedkoper.
Ik denk dat dit komt door de koers van de dollar / euro.

Aanbieder.

Heb ook even gekeken bij een populaire nederlandse aanbieder en bij VA voor het goedkoopste ticket, en deze lag ruim 200 euro pp hoger voor mijn periode.

Bij VA 650 euro voor een ticket Frankfurt Saigon - Saigon VV 9 non-stop ) en bij de nederlandse 875 euro pp.
Dus daar ook even naar kijken.

Vertrek datum
Ik heb toen wat gespeeld met de datums, voor mijn vlucht, en het bleek dat wanneer ik 3 dagen later zou vertrekken naar Saigon het vertrek uit Saigon ook 3 dagen zou opschuiven het 250 euro pp scheelde.

Dus mijn vakantie begint 3 dagen later.

Route
Je kan op vele verschillende wegen naar Viet Nam; via China, via Moskou, via Singapore, via Malasie enz.
De ene route is goedkoper dan de andere.

Binnenlandse vluchten
De prijsvechters komen zo ongeveer een maand of 3 voor je een binnenlandse vlucht wilt boeken met hun prijzen.
Maar deze vliegen niet op alle routes.

Dus daar zou je op kunnen wachten om tot een vergelijk te komen.

Misschien komen er nog andere tips over de diverse routes en maatschappijen binnen op deze post.

gr.
Ton.