Binnenlandse vluchten Vietnam

:vietnam:

Eind februari 2013 dus een ticket naar Hanoi en 16 dagen later terug vanaf Ho Chi Minh City genomen. Dat is dus al geregeld.
Maar nu de rest. Normaal regel ik altijd mijn verblijf en transfers via een reisorganisatie. Zit er over te denken om dit nu ter plaatse te doen. Verblijf lijkt mij allemaal niet zo’n probleem. Maar binnenlandse transfers… Mag je er op rekenen dat er last minute wel een plaatsje vrij is voor een vlucht van Noord naar Midden, en van Midden naar Zuid? Of is dat te naief? en dit toch beter vooraf te regelen. En waar kan dat het beste?

Hoor graag jullie ervaringen/advies

>>> Groeten Paul

Als je voor goedkope tickets gaat (Jet Star, Vietjet en de supersavers van Vietnam Airlines) is het verstandig om vroeg te boeken, maar als je op de site van Vietnam Airlines kijkt kun je bijna altijd een ticket boeken voor de volgende dag en soms zitten daar ook nog goedkope tickets bij.

Hallo Paul,

Dit hangt ervan vanaf van waar en waar naar toe je wilt vliegen.
Houd ook in de gaten dat Vietnamairlines de enigste maatschappij is die op alle bestemmingen vliegt.
De andere zijn wat beperkter in hun bestemmingen.

Houd er ook rekening mee dat je het hoogseizoen in Viet Nam bent, dus niet altijd kan er een vlucht zijn die je wilt op een bepaalde dag. Wil je bijv naar Phu Quoc, dan kan het een groot probleem worden; Geloof 4 vluchten a 75 passagiers in het hoogseizoen!

Wil je vanaf Hanoi naar Hue airport, kan lastig zijn, maar voor Danang, vanaf hanoi, zal je wel een plekje vinden. ook vanaf Danang naar Saigon voorzie ik geen probleem.

gr.
Ton.

Dank alvast voor deze info.

Als ik nu naar die sites ga, dan is het nog niet mogelijk om zover in het voren een vlucht vast te leggen. Kijk ik naar de komende 30 dagen dan is het 90 dollar.
Dan zou het dus slim zijn om vanuit nederland in de laatste maand mijn twee vluchten alvast vast te leggen??? wat is vroeg?
Het gaat om Hanoi > Hue en Hoi An > Saigon.

Kijk ik overigens met de bekende ticketsites zit je nu rond de 300 euro. Dat is natuurlijk helemaal geen optie.

>>> Paul

Mijn vrouw en ik zijn dit jaar ook binnenlands gaan vliegen in Vietnam. Vrienden van ons gaan dit volgend jaar februari ook doen. Zij hebben nu reeds de vluchten voor volgend jaar februari geboekt bij Vietnamair.com. Dat is de officiele site van de vietnamese luchtvaartmaatschappij. Onze ervaring is dat hoe eerder je daar boekt hoe voordeliger de tickets zijn. Je moet er ook rekening mee houden dat het half februari volgend jaar Chinees Nieuwjaar is. Veel Vietnamezen gaan dan op familiebezoek, ook met het vliegtuig. Het kan dan best druk worden in de vliegtuigen.

Succes met de reisvoorbereiding

groeten cor en wilna>>>:wereld::zon02:

http://www.vietnam-airline.com/?gclid=CNWbjYvj07ECFQQk3godfTAACQ

Ik had per abuis de verkeerde site vermeld in mijn eerdere bericht. Dit is de juiste site

groeten

cor en wilna >>>:wereld::zon02:

Dank je wel, Cor en Wilna,

Hier kan ik inderdaad wel boeken op de gewenste data eind februari
Ook 90 dollar enkele reis,
Is dit een aan te raden prijs?

>>> groeten Paul

Het kan echt een stuk goedkoper, maar dan moet je wel goed de sites in de gaten houden. Ipv naar Hue zou je naar Danang kunnen vliegen. Dan heb je meerdere mogelijkheden.

Een voorbeeld: Op dit moment kun je voor december tickets kopen van Hanoi naar Danang. Op de site van flyvietnam zijn de goedkoopste tickets inderdaad 88 $. Maar als je kijkt op de eigen site van Vietnam Airlines - www.vietnamairlines.com/ - betaal je voor een aantal vluchten per dag maar 809.000 VND en dat is 39 $. Er zit geen verschil in die tickets in beide gevallen reis je economy en krijg je enkel een eau de cologne doekje en een klein flesje water. Bij Vietjetair kun je echter een nog goedkoper ticket krijgen in de maand december die zijn VND 715.000 incl. tax en 20 kg bagage + handbagage. Of zelfs 682.000 (33 $) als je voldoende hebt aan 15 kg ingecheckte bagage. Hier krijg je niets. Maar het voordeel is wel dat je iets te eten en drinken (bv koffie) kunt kopen tegen heel lage prijzen. Dat is bij Vietnam Airlines niet mogelijk.

Ik heb niet met Jetstar gevlogen dus daar kan ik niets over vertellen. Wij vonden de service van Vietjet erg vriendelijk en zouden die daarom de volgende keer ook kiezen.

Sorry, nog even snel een correctie. Als je op zeker wilt spelen en eind februari of begin maart goedkoop van Hanoi naar Danang wilt vliegen, kun je de tickets het beste nu meteen boeken op de site www.vietnamairlines.com. Er zijn namenlijk voor bijna alle dagen nu nog tickets voor 39$. En het is niet zeker, dat Vietjet of Jetstar nog met betere aanbiedingen komen…

Ik werk zelf op een reisbureau en heb de ervaring (bij lijndiensten en lowcost maatschappijen) dat hoe voller de vliegtuigen hoe duurder de prijs wordt…verhoging v/d vraag is verhoging v/d prijs, dit geldt natuurlijk niet altijd maar in drukke vakantieperiodes wel heeeeel vaak.
Wij hebben zelf in februari tickets geboekt voor HCMC naar Danang en van Hue naar Hanoi voor iets van 39 dollar inderdaad, kwam wellicht nog iets bij aan creditcardkosten. We hadden geboekt bij vietnamairlines op hun eigen site, als ik exact dezelfde vlucht boekte via mijn reisbureau of op sites als cheaptickets.nl was de prijs veel hoger. Ik zou als je zekerheid wilt hebben inderdaad zo vroeg mogelijk boeken…

Hallo Paul.

In dit geval ben ik het helemaal met Irrene eens.
Dit kan je ook zien op de site van VA , de savers zijn allemaal al uitverkocht en de duurdere zijn nog over.
ik zou dus, zoals Irrene gedaan heeft deze zsm boeken.

voordeel is wel van dit duurdere ticket dat je voor een klein bedrag de vlucht kan verzetten mits er plaats is op jouw dan nieuwe datum. ook een annulering kost je niet veel.

Even over de sites van Cor en Wilna.
Deze is niet de de officiele site van Va, maar een bedrijf als bijv. cheaptickets.nl e.d.

De site die Nunu aangeeft vietnamairlines.com is de enige juiste site; let op het streepje.

De site met streepje, vietnam-airlines.com heeft wel een prijs van 90 usd, maar dit geld alleen voor de basis, hierbij komen allerlei belastingen en servicekosten nog bovenop zoals je kan lezen in hun algemene voorwaarden

The price listed on our website is the basic fare price only which is exclusive of VAT (TAX), Airport Tax, Fuel Fee, Bank fees or other surcharges. The final prices will be shown at the confirmation page before you make the payment. Price is mostly calculated in US Dollar, except where noted otherwise.

Even ter vergelijking VA zelf vraagt voor de basic prijs 177 usd voor 2 personen en komt na de belastingen en servicekosten op 204 usd.

Tip van Nunu is de goedkoopste, maar heeft wel enkele nadelen.
Transfer van Danang naar Hue kost je een uur of 3.5 via de tunnel of 4 a 5 over de pas.
Ook reis je 2x dezelfde route.
Geen flexibiliteit, je kan je ticket niet omzetten naar een andere datum of annuleren ( kan natuurlijk altijd, maar je krijgt niets terug ).

Dus dat zal je even moeten laten meewegen in je beslissing of de goedkopere optie je dit waard is.

Wens je succes met je keuze.

gr.
Ton.

Tijd is geld!

Als je de trein of bus neemt van Danang duurt dat langer, maar ben je klaar voor onder de 10 $ voor 2 personen. Voor een auto met chauffeur betaal je minimaal 50 $, dus dat komt er wel bij op!

Dit zijn hele leuke aanvullingen, en grote verschillen ook!
Ik ga er eens echt voor zitten straks om de verschillende tips te onderzoeken.

Hartelijk dank zo ver. Kom er later nog graag op terug!

>>> groeten Paul

Nu zie ik alvast dat een enkele reizen 26/2/13 Hanoi > Hue en 4/3/13 Danang > HCM samen 3,7 Miljoen kosten.
Fluctueert die prijs nog afhankelijk van tijdstip/dag inlog? Het is in iedergeval niet die 2x40 dollar als genoemd, terwijl we nog 200 dagen van de beoogde dagen afzijn.
rest van de tips morgen maar weer verder uitzoeken.

>>>Paul

Hoi Paul,

Goede tips heb je gekregen! Ik heb je berichttitel ietsje aanpast. Ben je daarvan op de hoogte. Ook hoop ik dat we je nog verder kunnen helpen met de binnenlandse vluchten! :slight_smile:

Groetjes, Anne

Nou, met alle tips aan de gang gegaan en ook maar geboekt.
Bij Vietnamonline van Hanoi naar Hue was maar beperkte vluchtmogelijkheden inderdaad. Midden op de dag zelfs economic al uitverkocht. voor 15 euro meer dus nu voor het eerst in mijn leven businessclass voor 1 uur en 10 minuten. :slight_smile:
Bij elkaar 140 euro voor beide vluchten samen. Teveel wellicht, maar ja ook niet duur. Goedkoper als via reisbureau.
Geregeld is geregeld zal ik maar zeggen.
Bedank voor jullie boekbegeleiding

>>>groeten Paul

Hallo Paul,

Fijn dat het geregeld is en een voor jouw een goede en aanvaardbare prijs.

Ik was echter nog iets vergeten te vermelden; geld niet voor jouw Paul.

Wanneer je rechtstreeks boekt bij een maatschappij let dan op dat je de creditcard waarmee je de boeking hebt betaald op zak hebt. er wordt steeds vaker gecontroleerd dat je die bij hebt ivm fraude.
Kan je een hoop gedoe schelen, en in het slechtste scenario mag je zelfs niet mee.

Dit dus alleen wanneer je rechtstreeks geboekt hebt en dus niet via een tussenpersoon zoals Paul.

gr,
Ton.

Wat fijn Paul! :cheer:

En ja, je moet toch alles eens gedaan hebben, dus ook vliegen in de business class! :smiley:

Geniet van je voorpret!

Groetjes, Anne

Hallo,
Kan iemand mij vertellen of een ticket met vietnamairlines ( binnenlandse vlucht) inclusief bagage is of moet je de bagage bijkopen?

Groet,
Joyce

Hallo Joyce,

Is inclusief.

Zie hier

http://www.vietnamairlines.com/en/before-you-fly/baggage-info/Baggage%20Allowance

Gr.
Ton.