Heeft iemand nog suggesties ten aanzien van maatschappijen die van Hanoi naar Hue vliegen, Danang HCM, HCM Phnom Peng en kan je van Phnom Peng vliegen op het eiland voor de kust Phu Quoc.
Ja Vietnam Airlines vliegt alle binnelandse vluchten. Ik weet dat Jetstar ook wat dingen aanvliegt binnen Vietnam.
Je kunt niet van Phom Phenh naar Phu Quoc vliegen. Dat zou ook wat te gevoelig liggen voor Cambodja. Het is namelijk zo dat Vietnam het eiland heeft afgepikt van Cambodja. Je kunt vliegen van Ho Chi Minh naar Phu Quoc ze vliegen daar heen met kleine vliegtuigjes. Je kunt ook vanaf Rach Gia met de boot naar Phu Quoc.
gr van Moira
Weet je ook iets over prijzen van binnenlandse vluchten?
En kan je het makkelijk ter plekke regelen? Of is het beter dit vooraf te doen?
Nou Vietnam Airlines heeft wel een website maar dat is niet online te regelen. Je kunt het wel doen via andere sites maar dan betaal je vaak de hoofdprijs.
Jetstar heeft ook een website en die werkt met hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.
Er zijn veel kantoren van Vietnam Airlines ins Vietnam waar je dat kunt regelen.
gr van Moira
Vietnam Airlines is alleen heerser op de vluchten binnen Vietnam. Jetstar lijkt zelfstandig, maar is gewoon onderdeel van Vietnam Airlines en dus uiteindelijk van de staat.
Vluchten binnen Vietnam of naar Cambodja zijn door de niet-transparante markt vrij duur in vergelijking met andere landen.
Prijzen zijn vaak in US dollars en vluchten kan je vaak in Vietnam zelf boeken. Let wel goed op de periode! In de drukke seizoenen kunnen veel vluchten vol zitten.
Groet
Edwin
Zijn er nog andere mogelijkheden om van Noord naar Zuid te komen? Bijvoorbeeld trein of bus die qua prijs / comfort te doen zijn? Ik heb iets gelzeen van een bepaalde buslijn… ik kan de info niet meer vinden en weet de naam niet meer die ze hier noemde.
Hallo,
Er zijn treinen ook nachttreinen die wij wel hebben willen nemen maar uiteindelijk niet hebben gedaan omdat de treintijden zo ongunstig waren. Vaak vertreken de treinen midden in de nacht of rond 3 uur in de nacht.
Er is inderdaad een bussysteem maar die hebben we niet genomen omdat er verschillende slechte verhalen over de ronde doen.
Weet wel dat het afstanden zijn je zit zo 8 a 9 uur in de bus of trein daarom is slaaptrein wel erg prettig. Vliegen is vaak ook erg goedkoop en kun je daar gewoon regelen. Wij regelde dat vaak 1 a 2 dagen van tevoren en hebben nooit probleme gehad. Wij waren er rond november en december 2007.
gr van Moira
van Hanoi naar Hue is 15 uur met de bus.
hue naar Danang 6 uur met de trein.
danang naar HCM weet ik niet
sinhcafevn.com dit is 1 van de maatschappijen die deze bus aanbieden. in hanoi zul je er nog veel meer zien.
Wij zijn van Hanoi-Hue gevlogen met Vietnam Airlines - hadden wel zeker 3.5 uur vertraging en we hoorden dat Vietnam Airlines hier wel bekend om staat. Op zich prima hoor, we kregen wat te eten in de terminal en uiteindelijk scheelde het toch heel wat uurtjes naar Hue.
We zijn ook nog gevlogen van Danang (we zaten in Hoi An dus het was een kort taxi-ritje naar Danang) - Saigon met Jetstar en dat was echt fijn, helemaal uitgerust aangekomen in de stad.
Vietnam Airlines hebben we via tour office geregeld, Jetstar online geboekt en beiden waren goed betaalbaar (V.A. = 60 dollar ofzo / Jetstar = ong. 45 dollar en dat was het duurste tarief)
De Open Tour bus in Vietnam vond ik echt wel goed geregeld, ligbedjes - best comfortabel. Wij hoefden maar een paar uurtjes dus weet niet hoe dat na 14 uur voelt
Verder met de trein naar Sapa gereisd, soft sleeper gekozen en dat was ook prima slapen!!
Ik wil toch ook heel eigenwijs vliegen van HCMC naar PHU Quoc. Ik heb geprobeerd via creditcard te boeken maar de codes worden niet geaccpeteerd oid. Is er echt geen andere maneir om op dit eiland te komen? Ik ben bang dat wanneer ik het daar boek, ik te laat ben en het aan me voorbij moet laten gaan.
Is er nog niemand gelukt dit vanaf thuis te realiseren?
Ik hoop op jullie tips.
gr. Marsha
:zon:
Hallo,
Wat je zou kunnen doen is via een Vietnamees reisbureau die kunnen vaak ook vluchten boeken.
Je zou ook met de bus van Saigon naar Rach Gia kunnen reizen en dan de boot kunnen nemen naar Phu Quoc.
Of je zou contact op kunnen nemen met het hotel waar je naar toe zou willen of die wat voor je kunnen regelen.
gr van Moira
Hallo
Wij hebben juist een aantal binnenlandse vluchten online geboekt en met credit card betaald en dit ging perfect. Wel via Vietnamese site.
Nog eens proberen misschien.
Succes ermee
groetjes
Hi Sylvia,
Gewoon via vietnamairlines.com? Want wanneer ik dit wil boeken, dan krijg ik een foutmelding bij de CVC code. Met meerdere CC.
Alvast bedankt. gr!
Hoi Marsha
Wij hebben dit vorige week gedaan en betaald met visa of american express en ging prima. We hebben zo 2 binnenlandse vluchten geboekt.
Begrijp ook niet goed waarom het bij jou niet lukt.
groetjes
Erg vreemd maar een andere CC heeft wel gewerkt!!! We gaan dus onze tickets kunnen boeken incl mooi reosrt op Phu Quoc. We hebebn er zin in!
Thx allemaal gr. Marsha
Hallo,
Ik weet niet of je een goed budget heb maar ik kan je Mercure hotel aanraden La veranda is wel aan de prijs maar het is echt de moeite waard.
Het ontbijt is geweldig daar en ook echt de moeite waard.
gr van moira