Wanneer boeken?

Hoi iedereen,

Van de zomer wil ik graag vanaf Vietnam door zuid-oost Azie reizen. Ik wil graag beginnen in HCM en vanaf daar naar Hanoi toe. Ik vroeg me af of jullie weten of er een trein van HCM naar Hue gaat en hoe lang die er ongeveer over doet en hoe duur die is. Is er gevaar voor overstromingen op die route, waardoor de trein eventueel niet zou rijden? (in juli/augustus).

Verder was ik benieuwd of je binnenlandse vluchten eventueel ook daar ter plekke kan boeken (als de trein bijvoorbeeld niet gaat) of dat je dat echt beter hier al kan regelen?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Wanda

Hallo,

Van Saigon kun je inderdaad naar met de trein naar Hue is ongeveer een uur of 20 rijden kan ook langer zijn. Vliegen kan ook met Vietnam Airlines en die kun je daar lokaal gewoon regelen net als de trein dus.
Je kunt ook steeds delen met de trein doen en dan een stops maken en rond kijken in de plaatsen.
overstromingen komen wel voor en dan rijd de trein inderdaad niet soms kun je ook niet meer naar die plaats toe. Het komt vooral rond Heu en Hoi An voor in Hanoi niet.

gr van Moira

Hoi,

als eerste wil ik zeggen: regel alles gewoon daar, niet in NL al regelen… helemaal niet nodig. Zo beperk je jezelf niet in tijdsplanning/vrijheid…

Informatie over de trein… prijzen, afstanden etc. kan je HIERvinden.

Binnenlandse vluchten zijn zeker ter plekke te boeken, via hotels/reisbureautjes en natuurlijk ook heel eenvoudig op internet!

Succes en veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes :wereld:

Bedankt voor jullie reactie! Die site is inderdaad erg handig met treintijden!.
Zijn vliegtickets voor naar Cambodja eventueel en laos ook daar gewoon verkrijgbaar ter plekke? Want om niet teveel hoeven vast te leggen wil ik inderdaad zo min mogelijk hier al regelen, maar ik ben bang dat sommige vluchten dan misschien al vol zitten ofzo of ineens heel duur zijn. Valt dit mee?

En raden jullie aan door eventuele overtromingen eerder van Saigon naar Hue per trein te reizen of eerder van Hue naar Hanoi?

gr. Wanda

Hallo,

Vliegen binnen Laos en Cambodja is sowieso heel duur dit komt omdat er weinig vluchten zijn en als er vluchten zijn ze maar door een maatschapij worden uitgevoerd en die hebben daar de monopolypositie.

Daarom hebben wij binnen die 2 landen veel met bussen gedaan wat prima te doen is.
Het zijn meestal busreizen van zo’n 6 a 7 uur max.

gr van Moira

Hoi,

Neem eens een kijkje op deze website!
Misschien een leuk idee om zo een stuk door Viet Nam te reizen?
Ik vond het in ieder geval helemaal te gek! (1x 10dagen in zuidelijk Viet Nam, 1x 28dagen van HCM naar Hanoi en verder!)

Succes met de voorbereidingen en veel plezier!

Groetjes :wereld:

Hoi,

Ik ben net terug van een maand in Vietnam. Het was Tet-festival en er werd gewaarschuwd dat alles druk/vol/duur zou zijn. Dit viel reuze mee en hebben vliegtickets ter plekke 2 dagen vooraf geregeld, ongeveer 60 dollar van Hanoi naar Hue en van Danang naar Saigon. Geen geld dus en je kan afhankelijk van het weer je route bepalen.
Voor de tours had ik wat prijzen meegenomen wat je betaald als je vanuit NL een trip boekt en dit vergeleken met de prijzen daar, absoluut niet doen. Voor Halong Bay 2 dagen incl eten en overnachting hebben we 44 dollar betaald, hier in NL konden we deze tour boeken voor 100 / 120,- absurd dus. Het loont wel om wat te shoppen en diverse mogelijkheden te bekijken wat het kost en wat ze hiervoor bieden.

Hallo,

Ja veel mensen die op vakantie gaan denken altijd ik boek wel alles in Nederland dan komt het wel goed. Maar het is veel beter om gewoon er heen te gaan en daar alles te regelen dat kan je heel veel geld schelen.

gr van Moira

This is cheap flights airline serve for Vietnam domestic which have alot of cheap tickets from HCM to Hanoi or somewhere else. From HCM you also can order ticket to Laos or Cambodia through travel agent with acceptable price. Normally the cheap one go to Laos and Cambodia are by bus.
Hope you have a full happy there.
VNviptour