Hanoi-Hue

Hoi Hoi,

Ik ben 15juli in Vietnam voor een maand.

Mijn vraag is hoe ik het beste van Hanoi naar Hue kan? Vliegtuig, bus of trein!

Bedankt alvast!

Met de slaaptrein! De rit duurt zo’n 14 uur, en in die trein kun je heerlijk slapen! Ik meen mij herinneren dat hoogste klasse bovenste bed (een compartiment heeft 4 bedden, kom je misschien nog in aanraking met Vietnamezen of een andere reiziger; ik ontmoette er een reisgenootje waar ik nog een paar dagen mee zou optrekken) zo’n 400.000VND kost. Echt een ervaring op zich!

Gewoon naar het station gaan en daar kaartje kopen, bijvoorbeeld een dag van tevoren. Eventjes een moto aanhouden, en zeggen dat je naar het station wilt. Als je in de toeristenbuurt verblijft, kan dat nooit meer dan 5 tot 10000 VND kosten.

Dankjewel Sado!
Is inderdaad een leuke belevenis.

Waar kan ik dan het beste een ticket boeken? En moet dit al ver vooraf geboekt worden? Wil eerst naar Sapa en Halong Bay, en dan de trein naar Hue!

Sapa en Halong Bay zou ik bij je ho(s)tel boeken. Informeer op voorhand eventueel bij verschillende reisbureautjes (die er in overvloed zijn) naar de prijzen. Ik zou de trein als het eventueel mogelijk is 2 dagen van tevoren boeken. Als je dus terugkomt van hetzij Sapa, hetzij Halong Bay, zorg er dan voor dat je je ticket regelt.

Uiteraard kun je al deze 3 onderdelen geregeld krijgen bij je ho(s)tel of het reisbureau. Als je dus geen zin hebt zelf moeite te doen, laat het dan doen. Er is geen zichzelf respecterend ho(s)tel in Hanoi dat deze services niet aanbiedt. Vraag voor je boekt anders even aan andere gasten in hetzelfde ho(s)tel of zij nog opmerkingen hebben. Velen zijn namelijk in Hanoi om precies hetzelfde te doen!

Don’t worry, be happy! :slight_smile: