Ik heb een reisroute gemaakt, maar geen idee of deze te doen is, dus zou jullie reacties erg op prijs stellen. Tevens heb ik nog een vraag of iemand een tip heeft hoe je de trein makkelijk kunt regelen?!
Vietnam Reisroute 15 juni t/m 7 juli 2010
15 juni Dag 01: Heenvlucht DUS – BKK
16 juni Dag 02: Heenvlucht BKK – Ho Chi Minh
17 juni Dag 03: Ho Chi Minh
18 juni Dag 04: Ho Chi Minh
19 juni Dag 05: Mui Ne
20 juni Dag 06: Mui Ne
21 juni Dag 07: Mue Ne
22 juni Dag 08: Dalat
23 juni Dag 09: Dalat
24 juni Dag 10: Hoi An
25 juni Dag 11: Hoi An
26 juni Dag 12: Hoi An
27 juni Dag 13: Hoi An- Hue
28 juni Dag 14:Hue – Hanoi (vliegen)
29 juni Dag 15: Hanoi à nachttrein naar Sapa
30 juni Dag 16: Sapa
01 juli Dag 17: Sapa
02 juli Dag 18: Sapa à nachttrein naar Hanoi
03 juli Dag 19: Ha Long Bay
04 juli Dag 20: Ha Long Bay
05 juli Dag 21: Hanoi
06 juli Dag 22: Terugvlucht Hanoi - BKK
07 juli Dag 23: Terugvlucht BKK - DUS
Volgens mij moet je reisroute wel te doen zijn. Je hebt in de plaatsen die ik het meest fijn heb gevonden, toevallig wat meer dagen gepland. Wat grappig!
Wat de trein naar Sapa boeken betreft: in vele hotels en reisbureautjes in Hanoi kun je treinkaartjes regelen naar Sapa. Maar gezien de trein snel volgeboekt is (met name dan voor de softsleepers), zou je in Hue (of misschien al Hoi An) kunnen vragen of je al een treinreis kunt boeken. Hardsleepers zijn trouwens ook nog te doen, vind ik.
Je schema ziet er inderdaad goed uit, en is te doen.
Alleen de reis van Da Lat naar Hoi An is wel een hele zit, reken al snel op 9 a 10 uur.
Als ik het even snel bereken zit je in totaal ongeveer 40 a 45 uur in de bus/auto; zonder de vluchten en treinreizen.
Mag ik vragen waar je je tickets gekocht hebt en hoe duur ze waren?
Zelf wil ik in oktober 3,5 of hopelijk 4 weken (ligt even aan de baas ;)) naar vietnam gaan. Misschien willen we vliegen op phnom penh, van daaruit naar vietnam en dan ook tot aan het noorden. Het goedkoopste wat ik nu heb gezien is 832 euro (heen op phomh penh, terug vanuit hanoi). Loont het de moeite om te kijken om via bangkok te vliegen?
Zelf ben ik via Kuala Lumpur gereisd, maar ik heb gehoord dat via Bangkok ook wat goedkoper kan zijn. Ik denk dat het sowieso de moeite waard is om nog even ‘rond te kijken’ bij andere vliegmaatschappijen. Ik heb het idee dat het, zeker in oktober, nog wel goedkoper kan. Veel succes!
Wij vliegen van Dusseldorf naar Bangkok en vice versa voor 558 euro per persoon met Airberlin.
Een retourtje Bangkok -Vietnam is 140 euro per persoon. Wij vliegen aan op Ho Chi Minh en vertrekken weer vanuit Hanoi terug naar Bangkok. Wij gaan in juni/juli 2010.
Wij betaalden 630 euro pp in hoogseizoen maar vliegen vanaf Frankfurt en daar heeft niet iedereen zin in. Toch moet het wel goedkoper kunnen. Rechtstreeks naar Pnom Penn zal lastig/duurder zijn. Beter naar Kuala Lumpur of Bangkok en van daaruit met Air Asia naar of Cambodja of Vietnam. Wij betaalde voor een retour met air asia van KL naar HCM 40 euro p.p. inclusief alles. Succes met zoeken.
Bedankt voor de reacties!
Met airasia vlieg je idd erg goedkoop. Alleen hanoi-bangkok is wat aan de dure kant (vergeleken met bijvoorbeeld hanoi-kuala lumpur). Eigenlijk moet ik gewoon een mooie aanbieding vanuit amsterdam of dusseldorf naar bangkok zien te vinden. M’n doel is om het maximaal 700 euro te laten kosten.
Nu ik het toch over kosten heb: een maand rondreizen in vietnam; op hoeveel moet ik dan rekenen? We willen veel zien, dus zullen vaak onderweg zijn. En we houden van budget-accomodaties. We hebben al eerder door zo-azie gereisd, als deel van een wereldreis. Toen hadden we een budget van 1000 euro per maand, maar in azie kwamen we hier bij lange na niet aan. Dus ik ga er nu eigenlijk van uit dat dat in vietnam ook moet lukken. Ben vooral benieuwd hoeveel het vervoer kost.
Wij zijn tweemaal in Thailand geweest en daar is alles wel erg goedkoop. Had gedacht dat dat in Vietnam ook zou zijn maar dat is toch echt een stukje duurder…althans dat verwacht ik na een stukje research. Waar je in Thailand 10 euro voor 2 pers. betaald voor een overnachting, betaal je in Vietnam het dubbele voor een zelfde soort accomodatie. Ik ben heel benieuwd, zal hier na mijn reis (ga over 2 wkn al) op terug komen!