Hallo Anne,
Ik denk dat je met het schema wel rekening gehouden hebt met je vriend; hier kan je je geen buil aan vallen en hij gaat zeker de volgende keer mee.
Ook is het helemaal haalbaar.
Maar ik kan het niet laten om een paar opmerkingen te maken.
Ik zie dat je 3 dagen Halong Bay hebt, is dit bewust; vind het persoonlijk wel lang?
Ik zou dit inkorten met 1 dag en die dag steken bij aankomst in Hanoi, want je ziet niet veel van Hanoi in je schema.
ook kan je je bagage kwijt en hoef je die mee te nemen in de tussentijd van aankomst Hanoi tot vertrek Sapa.
Ook zie ik dat je 2 uur rekent voor de bus van Halong naar Ninh Binh, maar dit moet je even corrigeren naar een uur of 5 a 6 incl transfer naar het station in Halong en wachten op de bus enz…
Betekend dus dat je rond 18 a 19 uur aankomt in Ninh Binh; het is dan al donker.
Ik zou wel de trein naar sapa vooraf boeken wanneer je voorkeur hebt voor de manier van reizen ( stoel, bed, soft bed, cabin voor 2 personen of cabin voor 4 personen oid. ). Voor hetzelfde geld is dan geen keuze en zit je de gehele rit op een houten stoel.
Kan een klein deukje opleveren in het toekomstige reizen (-: .
Can Tho naar PQ
Dit is iets wat je zelf even moet bekijken, kan alleen even de voor en tegens vermelden.
Met vliegen hoef je niet naar Rach Gia en dit kost je voor 2 personen 1540000 VND ( ongeveer 75 usd voor 2 personen ) zonder transfers.
Je kan dan in principe bijv. op dag 15 naar Can Tho gaan, markt regelen en dan op dag 16 de markt en door naar PQ.
Je kan natuurlijk ook die dag in Can Tho verblijven, vlucht is om 13 uur, met Viet Nam Airlines.
http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home
Dit is de enigste en echte website van VA, gebruik geen andere die erop lijkt want dat zijn reisbureaus.
Je kan dus ook via Rach Gia met de boot.
2 opties
1
je gaat op dag 16 naar Rach Gia, daar overnachten; dus je gaat naar Rach Gia na bezoek aan de markt.
Dan de ochtend ferry naar PQ
2
Je blijft dag 16 in Can Tho en gaat rond 8 uur naar Rach Gia en dan de ferry van 13 uur; 3 uur varen.
Kosten van de ferry zitten rond de 15 usd pp + kosten transfer naar Rach Gia ( 2 a 5 usd pp lokale bus, 2.5 a 3 uur ).
Wanneer je gaat vliegen , vooraf boeken is goedkoper en niet te lang daarmee wachten.
Zie dat er diverse supersavers niet meer geboekt kunnen worden op enkele dagen.
Nog even over Can Tho.
Ke kan hier in een home stay verblijven.
Home stay is een soort mini hotel dat gerund wordt door een familie, maar waar een grote reisorganisatie de eigenaar is.
Deze liggen wat verder van de stad en het verblijf is enigszins wat basic.
Of je verblijft in de stad Can Tho en je hebt er in de avond keuze uit diverse restaurants, terrasjes aan de rivier, leuke barretjes enz.
ook kan je hier heel makkelijk een trip naar de drijvende markt regelen, bij het HCM standbeeld ( met je rug er naar toe, dus richting straat kijken en dan naar links kijken en je ziet dan een groot afdak, daar moet je zijn).
Wanneer je daar toch staat en je kijkt naar de straat dan zie een blok huizen. Kijk dan naar links tot je de hoek ziet en ga dan een beetje naar rechts, denk 2 of 3e huis is een restaurant.
Dat is mijn favoriete restaurant in Can Tho. Kijk meteen of er mensen zitten op het kleine balkon, zoniet, ga er naar toe en ga daar zitten, heb wat te kijken.
Dit is een goedkoop restaurant en het eten is helemaal goed.
Ook goed is het restaurant bij het winkelcentrum, ook weer naar links vanaf het beeld, kan niet missen en dan aan het water.
Kosten voor een homestay en kosten overnachten in Can Tho stad incl. eten en excursie zijn ongeveer gelijk.
Afhankelijk van hotel in Can Tho stad is overnachten Can Tho stad met alles erbij goedkoper, incl. gelijke trip drijvende markt.
Denk er even over na.
gr.
Ton.