Zomer 2016 Vietnam icm China

Beste medereizigers,

Aangezien mijn partner in het onderwijs werkt, is er voor ons geen andere optie om eind juli / begin augustus op vakantie te gaan.
We hebben de afgelopen drie jaar al verschillende verre reizen gemaakt (Zuid-Afrika, New-York, Canada en Costa Rica) dus zijn enigszins bekend met de reiswereld que vervoer, eten, slapen, reizen etc.

Nu zijn we ons aan het verdiepen voor volgend jaar en kwamen we bij Vietnam en China uit.

Ik heb wat topics doorgelezen en had enkele vragen.
De eerste vraag is of de route realistisch is:
We beginnen in Hanoi en daar willen we een week blijven, in die week willen we het volgende doen:

1. Halong Bay (3 dagen - is dit niet te lang??)
  2. Sapa (bergvolkeren - 2 dagen)
  3. dagtrip perfume pagode
    Daarbij houden we nog een dag over, ik denk dat er op de dag vanuit Halong Bay en Sapa in de middag ook nog tijd is om dingen te bezoeken, en willen het volgende zien:
  4. Temple of literature (dit weten we nog niet zeker)
  5. Militairy History Museum
  6. Meer van Hoam Kiem (markt)
  7. eventueel Hao Lo gevangenis.

Vervolgens willen we richting het Ba Be Nationaal Park (waarschijnlijk boottocht) inclusief reizen twee dagen voor uittrekken.

Daarna willen we naar Hoi Ann waar we 3 dagen willen blijven om het volgende te doen

1. Marble mountain (dagtrip)
  2. My Son (dagtrip)
    Eventueel als we tijd over hebben de Citadel en graftombes van de keizer bezoeken.

Als laatst zullen we naar het zuiden gaan waarbij ons de Cu Chi Tunnels, de Mekong Delta en afhankelijk van het weer NHA trang en/of Phu Quoc willen bezoeken. Waar we ongeveer 4 dagen voor uittrekken.

Is dit realistisch en zijn er bezienswaardigheden waarvan jullie denken dat ze ‘minder’ de moeite waard zijn?
Ik vind het lastig in te schatten hoe het reizen in Vietnam werkt.
Er is veel te vinden over easy riders, het huren van een scooter, de trein, de bus en een auto huren.

Wat is na jullie mening het makkelijkst, fijnst en voordeligst? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe snel je van A naar B gaat dus de reistijd vind ik ook moeilijk in te schatten.

Daarnaast als (momenteel) laatste vraag, we willen graag eerst naar vietnam en daarna China.
Het zou dan handiger zijn om van Zuid naar Noord te gaan omdat we vanaf Hanoi redelijk dicht bij China zijn.
Is het dan het handigst om op Saigon of Hoi Chi Minh City te vliegen?
De route zal dan uiteraard andersom afgelegd worden als we de keuze maken om van Zuid naar Noord te gaan.

Bedankt alvast,

Groet,

Danielle

Hallo Danielle,

Jammer van de noodzaak om in juli/augustus te gaan.
Voor nagenoeg alle plekken geldt dat de kans op regen vrij groot is.

De afgelopen weken waren er in China en Vietnam veel overstromingen die het Nederlandse nieuws niet of nauwelijks hebben gehaald.
http://floodlist.com/tag/vietnam

SaPa zou ik iets langer doen. Anders is het niet de moeite waard.
Literatuurtempel zeker bezoeken.
Hao Lo gevangenis vond ik niks aan.
Het vrouwenmuseum is wel een aanrader.

Je kunt Marble Mountains onderweg bezoeken, van DaNang naar Hoi An. Heb ik al 2 keer gedaan.
Van mijn eerste bezoek was het geheugenkaartje van mijn camera kapot, vandaar…
Daar komen veel locals, dus leuk. In mijn geval bijvoorbeeld studenten uit Hanoi.
De afstand van DaNang naar Hanoi stelt weinig voor.

Het kans op mooi weer in Nha Trang is in die periode veel groter dan op Phu Quoc. Die keuze lijkt mij snel gemaakt.

Het is meestal iets goedkoper om op HCMC te vliegen omdat er meer concurrentie is.
In jullie geval lijkt het me ook logischer, of je moet eerst China doen en daarna Vietnam.

China Southern vliegt van Hanoi naar Guangzhou in China en vanaf dat vliegveld kun je alle kanten op binnen China.
Ik heb ook wel eens rechtstreeks van Beijing naar Hanoi gevlogen met Vietnam Airlines (gebruik hun officiele website, er zijn fake).

Met rome2rio.com kun je een aardige inschatting krijgen van reistijden en opties.

Let op dat je voor beide landen het visum vooraf moet regelen.
China in Den Haag bij het Chinese Visa Application Service Center.
Voor Vietnam Visum on Arrival, met approval letter online aanvragen (zie het topic visum).

Johan

Hallo Johan,

Bedankt voor je reactie.
Wat moet ik me precies bij het weer voorstellen? Wij zijn dit jaar naar Costa Rica geweest in het regen seizoen en overal stond 90% regenkans elke dag.
Bij aankomst was het aan de ene kant van het land zo dat we eind van de middag een aardig regen bui over ons heen kregen van een half uur.
Aan de andere kant van het land was het heerlijk weer en hebben we nog twee dagen strand meegepakt.

Is dit hetzelfde als Vietnam? Of regent het daar heel de dag?

Bedankt ik ga op rome2rio.com kijken voor reistijd. Hoe ben jij door Vietnam gereisd?

Bedankt voor de tip over beide visums, ik zag het inderdaad al staan.

Nog een vraag m.b.t. budget en eten.
Ik vind veel verschillende reacties over het slapen, wij zijn tevreden met een bed, eigen wc en douche.
Weet jij een beetje de richtlijnen que prijzen hiervoor? En of hostel goed te doen zijn of niet zo schoon zijn?

Wat betreft eten zijn mijn partner en ik voorstanders van zelf koken maar ik begreep al dat deze optie er niet is in vietnam.
Waar moet ik aan denken que prijzen van eten? Ik zag dat je overal op straat kan eten?

Hopelijk kan je me nog helpen met deze vragen,

Bedankt alvast

Vietnam staat nu eenmaal bekend om overlast door overstromingen in die periode. Neemt niet weg dat het water soms binnen een paar uur weer weg is en de problemen zeer plaatselijk zijn. Sommige forumleden hebben zelfs tijdens het tyfoonseizoen redelijk probleemloos door Centraal Vietnam kunnen reizen.

Mijn eerste reis door Vietnam heb ik grotendeels per bus afgelegd, van noord naar zuid. Maar om enkele grote afstanden te overbruggen vlieg ik ook graag.(Nacht)treinen zijn ook nog wel te doen. Over nachtbussen lees ik soms vervelende verhalen.

Mijn richtprijs is $12 - $20 voor een kamer met badkamer en airco en dat lukt eigenlijk altijd wel. In Vietnam zit ontbijt er meestal bij inbegrepen. Check reviews op tripadvisor.com, de Engelstalige, is vaak een redelijke indicatie of de lodgin in orde is. Hostels doe ik alleen wanneer ze privekamers hebben, ik ben geen dorm-figuur die tussen snurkers en feestgangers gaat liggen.

Eten in Azie zou ik nooit zelf koken. Je kunt vaak voortreffelijk eten voor hooguit $5.
Je kunt het uiteraard veel duurder maken. Er zijn guesthouses/hotels/resorts en restaurants in alle prijsklassen.

Johan

Hallo Danielle,

Wat een vragen.
Zal proberen ze te beantwoorden.

Route noord zuid of omgekeerd.
Denk dat vooral afhangt waar je in China wilt rondreizen en wat voor internationale tickets je wilt kopen.
Waarschijnlijk ga je toch vliegend China in en dan maakt het niet veel uit.

reistijden Viet Nam
Ga voor alle vervoer over land uit van een gemiddelde snelheid van 40 a 50 km/hr.
Wanneer ik snel even alle kilometers optel die je wilt gaan reizen in Viet nam, dan kom ik al snel uit op zo’n 3000 a 3500 km minimaal.
Dus stel je reist met de bus 500 km per dag + lunch is 11 a 12 uur.
Trein zou zo’n 11 uur kosten + transfers van stations naar hotel.

Hanoi
Vind zelf 3 dagen Halong wel lang en zou eerder 3 dagen Sapa pakken en 2 dagen Halong.
Kom je terug van Sapa, zou dan ergens rond 6 uur 's-ochtens zijn, heb je een hele dag Hanoi over,

Je kan ook meteen door naar Halong, dan ben zo rond 18 uur terug in Hanoi.
Voor Ba Be moet je toch wel 3 hele dagen uittrekken.
Met de pagode en dag Hanoi erbij kom je dan op 9 dagen.

Nu is even een foutje in je gedachten geslopen.
De citadel en de mausoleums liggen in en bij Hue; is zo’n 4 uur rijden vanaf Hoi An.
Dus kan je niet doen wanneer je tijd over hebt in Hoi An, zou dat inplannen in je reisschema .

Voor Hue zou ik 2 dagen inplannen incl. transfer naar hoi An.
Voor Hoi An zou ik 4 dagen uittrekken, 2 voor de excursies en 2 voor het strand en het stadje.

Vervoer.
ER
Is een leuke manier van vervoer, maar wel 1 van duurste.
Reken op gemiddeld 90 USD per dag per persoon incl overnachting in simpel hotel.

Bus.
Is de goedkoopste manier van transport, maar ook niet altijd comfortabel en veilig
Trein
Is niet veel duurder dan de bus, maar comfortabeler en vooral veel veiliger
Prive auto.
Is de duurste optie.
Soms kunnen de voordelen op sommige trajecten opwegen tegen die meerkosten.
Denk dan hierbij aan het kunnen wanneer je wilt voor fotograferen, rookpauzes eventueel, plaspauzes, langere lunchtijden enz.

Prijspeil Viet Nam
Zoals je waarschijnlijk al zult weten is het op het platte land veel goedkoper dan in de steden.

Maar zou voor eten, lunch en diner, 20 USD voor jullie beiden budgetteren; is wel wat aan de hoge kant, maar dan je ook een uit de ban springen met wat duurdere gerechten.
Overnachtingen zo’n 25 uSD per kamer gemiddeld; stad wat meer, platteland minder.
vervoersprijzen kan je beter op internet vinden, zijn de actueelste prijzen.

Excursies
Halong
200 a 300 USD voor beiden
sapa
200 a 300 voor beiden ( incl. trein )
Ba Be
350 a 450 voor beiden ( via reisbureau )

Hoop dat Johan en ik je voldoende stof tot nadenken hebben kunnen geven.
zoniet, laat het ons aub even weten doen we samen een nieuwe poging.

Gr.
Ton.

Bedankt voor de uitgebreide reacties.

Ik ga het van de week eens goed doornemen en naar het reisschema kijken.

Mochten er nog vragen zijn dan laat ik het weten:-). Ik ben nu al veel wijzer in iedergeval, bedankt!

We willen in China naar de panda"s in Chengdu en daarna naar Peking dus van Zuid naar Noord zou de beste optie zijn.

**Reisplanning (9 juli t/m 25 juli) **
[TABLE=“width: 990”]

Datum

Wat doen

Kosten

10 juli

Ho Chi Minhstad

Ben Thanh is de grootste overdekte markt van de stad. Bijzonder druk, vooral in de ochtenduren. De markt sluit rond een uur of vijf in de middag, maar dan ontstaat er buiten een nachtmarkt. Daar heb je volop keus aan eten en drinken.

Gratis

11 juli

Dagtrip
Cu Chi tunnels

Middag: vrij

40 euro p.p.
Excl. Eten en vervoer ophaalplek

12 juli

Dagtrip
Mekong Delta + drijvende markt

49 euro p.p.
Incl. Lunch / fles water

13 juli

Dagtrip
My Son

32 euro p.p.
Excl. Eten en drinken

14 juli

Reisdag naar NHA Trang strand

Bus: duur 7 uur om de 2 uur
Trein: duur 7.18 uur om het uur

9 euro p.p.
22/30 p.p.

15 juli

Dag strand

Gratis

16 juli

Reisdag naar de Marble Mountains

Bus/taxi: duur 11,5 uur gaat 5x per dag
Trein/taxi: duur 9,5 u gaat om het uur

34/50 p.p

17 juli

Marble Mountains

???

18 juli

Reisdag naar Hanoi

Taxi/trein: duur 15.11u. 4x per dag
Taxi/bus/taxi: duur 16.04u elke 3 u

43/45 p.p.
Taxi: 11 p.p

19 juli

Dagtrip Perfume pegode

40 euro p.p
Incl. Lunch

20/21 juli

Halong Bay Tour 2 dagen

http://www.shintatravel.nl/pg-881-7-69342/pagina/halong_bay_jonk_tour_2_daagse_rondreis.html

328 p.p
Incl. lunch en diner en overnachting en brunch

22 juli

Hanoi bezoeken

Militairy History museaum / Temple of literature en Hoan Kiem meer (markt)

???

23/24/25

**Sapa bergvolkeren of **

??

25/26 juli

2 dagen reistijd

Hanoi naar Naning – busreis 7 uur
Nanning naar Kunming – treinreis 12 uur
Kunming – Chengdu – nachttrein 20 uur

Of vliegen?

??

27 juli

**Chengdu **

Panda reservaat

??

28 juli

Reisdag naar Peking

Nachttrein van Chengdu naar Peking (ochtend weg volgende ochtend aankomst)

29 juli

Peking China

1 aug

Vliegen Nederland

[/TABLE]

Ik heb alles doorgenomen en verwerkt en ben tot het volgende schema (onder voorbehoud) gekomen.
Ik heb zelf last van ‘vliegangst’ dus ik vermijd liever het vliegtuig als het kan en merk dat de trein goedkoper is maar er wel langer over doet.
Of we van Vietnam naar China met de trein en vliegtuig gaan of alleen trein of alleen vliegen zijn we nog niet uit.

Ik heb Ba Be National Park weg gelaten of vinden jullie dit een must see?
Daarnaast heb ik bij Sapa een vraagteken gezet want las ook iets over Mai Chau, welke heeft jullie voorkeur?

Voor de tours heb ik even snel op een site gekeken dus misschien als ik wat verder zoek dat de prijzen nog wat voordeliger kunnen zijn.
Als laatste vraag zijn de bezienswaardigheden makkelijker/voordeliger om met een tour te doen? Of is het ook een optie om er zelf heen te gaan en entree te betalen?

Hopelijk kunnen jullie mij hier nog mee helpen:-)

Sorry, maar dat zou ik nooit zo doen. Kunnen jullie niet langer?

Een poging:
09/07 vertrek AMS
10/07 aankomst SGN, korte stadstour
11/07 ochtend naar tunnels, middag naar Can Tho voor de Mekong
12/07 ochtend Mekong, middag Can Tho terug naar HCMC
13/07 reisdag naar Nha Trang (trein of bus, kan ook in één erg vermoeiende dag vanaf Can Tho)
14/07 Nha Trang (zou zelfs een dag langer kunnen, want hier de meeste kans op goed weer)
15/07 Nha Trang - Danang (vlucht of trein)
16/07 Danang - stop bij Marble Mountains - Hoi An
17/07 Hoi An (mooiste stadje van Vietnam)
18/07 Hoi An dagtrip naar My Son
19/07 Hoi An - Da Nang - Hanoi (trein naar Hanoi, maar zou ik persoonlijk per vliegtuig doen)
20/07 Hanoi stadstour
21/07 Hanoi- Halong Bay
22/07 Halong Bay - Hanoi (optie: dagtrip naar Halong Bay voor circa $20)
23/07 Hanoi dagtrip naar Perfume Pagode
24/07 Hanoi - Chengdu (vlucht)
25/07 Chengdu, Panda tour
26/07 Chengdu, overige bezienswaardigheden stad en/of ochtendtour naar Leshan
27/07 Chengdu - Beijing (vlucht)
28/07 Beijing (hier kun je wel een week vullen…)
29/07 Beijing
01/08 PEK-AMS

Voor Sapa zul je echt een aantal dingen moeten schrappen.

Johan

Beste Daantje,

Wij zijn net terug van 3.5 week Vietnam en hebben heel veel gezien en gedaan in deze 3.5 week.
Ben het ermee eens dat je schema erg krap is en het grote nadeel ervan vind ik zelf dat je alleen de toeristische trekpleisters kunt doen op deze manier.
dit land heeft veel meer te bieden dan dat.
Het weer is echt goed te doen in deze periode, wij hebben natuurlijk ook regen gehad maar ook heel veel mooie dagen, zeker als je wat eerder in juli gaat.
Ik zou zeker Dalat aanraden en ga dan mee met easyriders, wat zij je laten zien is een hele bijzondere ervaring en zo ontzettend mooi en uniek.
De mekong delta zou ik niet Can Tho aanraden, maar Cai Be en slaap dan bij een familie daar, ook een hele mooie ervaring en niet toeristisch.
Je bent de volgende ochtend al zeer vroeg op stap voordat de hordes toeristen komen die de mekong in 1 dag willen doen.
voor het strand zou ik Mui Ne aanraden ipv Nha Trang.
Sapa doe een trekking van 3 dagen ipv 2 waardoor je veel meer de bergen intrekt
Ik heb nog veel meer tips/ideeen en leuke adresjes voor je.
Hoor wel als je interesse hebt.

Jolanda

Hallo Danielle,

Ik heb je schema gezien, maar er zit een foutje in.
Je gaat eerst naar Hoi An en dan weer terug naar Nha Trang; moet natuurlijk omgekeerd zijn.

Het is ontzettend jammer dat je vliegangst hebt; maar zou toch proberen om minimaal 1 binnenlandse vlucht te nemen; scheelt je zomaar een dag en vele reisuren.
Wil je toch over land, dan zou ik de nachttreinen nemen om zo toch maximaal van de beschikbare dagen gebruik te maken.

Zou, net als Jolanda schreef, Can Tho laten voor wat het is en gaan voor een overnachting in Cai Be.

Uitgaande van je aantal dagen waag ik ook een poging voor een Viet Nam schema.
China laat ik graag over aan mensen met meer ervaringen in dat land.
Misschien zou je je China vragen beter kunnen stellen in ons China forum?

10-7 stadstrip Saigon
11-7 Cu Chi tunnels en middag vrij
12-7 naar Mekong Delta en overnachten in Cai Be
13-7 Cai Be en terug naar Saigon
14-7 trein naar Nh Trang of bus naar Mui Nee ( zou ook mijn keuze zijn ipv NT)
15-7 Mui Nee of Nha Trang
16-7 nachttrein naar Danang en via marble mountains naar Hoi An
17-7 Hoi An
18-7 Hoi An naar Danang en nachttrein naar ninh Binh en door naar Tam Coc regio en daar overnachten
19-7 Tam Coc + perfume pagoda
20-7 Mai Chau
21-7 Mai Chau
22-7 Mai Chau en naar Hanoi
23-7 Hanoi
24-7 naar Halong Bai
25-7 naar Hanoi
26-7 naar China

misschien is dit schema een idee?

Je hebt al gezien dat mijn voorkeur uitgaat naar Mai Chau en ook heb je zo toch rijstvelden in het noorden en de perfume pagode.

Gr.
Ton.

Bedankt weer voor de tips ik ga er naar kijken.

Wat me opvalt is dat er bij beide schema"s voor 1 dag halong bay is gekozen, kan je dan alles zien?
En mbt tours is het makkelijk om zelf te wandelen en kijken of een dagtrip te boeken? Zal in verhouding natuurlijk duurder zijn.

Langer dan 3 weken wordt helaas lastig.

Ik zie in het schema van Johan dat we alleen Sapa missen en bij Ton My Son als ik het goed zeg?
De vraag is dan alleen wat is intressanter en ik denk Sapa? Of in dit geval MainChau.

Het schema van Ton komt vrij dicht in de buurt bij mijn schema. Is het geen optie om 17/07 i.p.v. Hoi An een dagtrip naar My son te doen? En dan eventueel eind van de dag nog in Hoi An te lopen?

Ik denk dat we dan het schema van Ton aanhouden met de volgende aanpassingen:
17/07 ipv Hoi an een dagtrip naar My Son
25/06 al naar China i.p.v. een dag Hanoi (aangezien we die 23/07 ook al hebben)

My son, kun je al heel vroeg in de ochtend plannen met zonsopkomst dan ben je weer vroeg terug in hoi an.
Maar hoi an is echt de leukste plaats in vietnam dus je mist wel wat als je dit gaat inkorten.
1 nacht halong bay is echt genoeg, is enorm toeristisch, ik zou je eerder Bai Tu Long Bay adviseren.
In Halong Bay is er een file van boten en sluit je aan bij de horde.
Eerder naar China wordt lastig denk ik, je bent pas in de middag terug van de boottocht.

gr Jolanda

Hey Daantje,

Ook ik ga me er nog maar even mee bemoeien, goedbedoeld hoor ;). Het regenseizoen kan daar echt heel erg heftig zijn. Zelf heb ik ook ooit de ‘fout’ gemaakt om in het regenseizoen in Vietnam te gaan fietsen. Want ik dacht, ach zo’n tropische regenbui, uurtje plensen dan weer droog. Het werd uiteindelijk meer waterfietsen. Ook zaten we op een gegeven moment ‘vast’ in Nha Trang omdat alle wegen overstroomd waren en onbegaanbaar waren geworden. Houd daar dus rekening mee dat het kan gebeuren. Misschien heb ik gewoon pech gehad toen, maar je weet het daar nooit met het weer.

Lange busreizen met lokale bus zou ik zeker vermijden. Tijdens het fietsen, besloot ik om een (toen nog) gevaarlijker stuk met mijnen over te slaan en hier de lokale bus te nemen. Het was een afstand van 360 KM en we hebben er 13 uur!!! over gedaan. Ik ben 1,70 niet echt klein, maar ook niet superlang en ik paste al niet tussen de gewone bankjes. Dus achterin op een houten bankje plaatsgenomen met de hoofsteun ongeveer in mijn rug. Geloof me na 13 uur, vind je dit geen pretje meer ;).

Verder nog over je route: Hoi An zou ik echt niet inkorten, dat is zo’n beetje het leukste dorpje van heel Vietnam. En eigenlijk miste ik ook Hué in je planning. Dit is een keizerlijke stad (met verboden stad), waar je hele mooie fietstochten langs de Perfume River kunt doen of per fiets de graftombes van de keizer kunt bezoeken. Ik vond Hué ook zeker de moeite waard en fietsen kan je daar vast wel huren.

Vietnam heeft genoeg te bieden, dus ik zou die 3 weken echt in Vietnam doorbrengen en niet ook nog China. Maar die keuze is natuurlijk aan jullie.

Wat jullie ook kiezen, veel plezier alvast, ook met de voorbereidingen. Vietnam is een prachtig land!

Gr. Franca

Bedankt weer voor de tips.
Jolanda ik dacht 1 dag Holang Bay vandaar dat ik dacht om volgende dag naar China te gaan maar als het met een nacht is wordt dat lastig idd.

Franca geen probleem alle tips en adviezen zijn van harte welkom, bedankt.

Weer dingen om over na te denken en misschien dan toch kijken of we wat langer weg kunnen want de panda"s in China en o.a. de verboden stad en Chinese muur wil ik ook niet missen.

Ik heb nu allemaal trips via organisaties maar weet iemand of het makkelijker en voordeliger is om met eigen vervoer naar de bezienswaardigheid te gaan en daar alleen voor entree zonder gids te betalen? Of kan dat niet?

Hallo danielle,

Je kan naar alle bezienswaardigheden met vervoer wat jezelf kan regelen.
Dus met lokale bus, motortaxi, taxi enz.

In mijn schema heb je geen gids of georganiseerd vervoer nodig; je kan dat allemaal zelf regelen.
Ook betaal je alleen de entree gelden.

Ik zou wel voor Halong Bai aanraden om het vooraf geregeld te hebben en niet op de bonnefooi naar Halong gaan en daar kijken of er misschien nog ergens een plekje vrij is op een leuke boot.
Je bent dan anders afhankelijk van de vacante cabins op de boten.

gr.
Ton.

Hopelijk worden jullie nog niet ‘gek’ van mij, maar ik denk dat het schema nu helemaal af is.
Heb het schema van Ton als leidraad aangehouden maar enkele kleine veranderingen toegepast.

• Marble mountains is eruit gehaald.
  • NHA trang strand is eruit gehaald.
  • I.p.v bussen wordt het waarschijnlijk toch vliegen.

9/07 vliegen naar Ho Chi Minhstad
10/07 aankomst + Hoi Chi Minhstad bezoeken (avond) markt
11/07 dagtrip Cu Chi tunnels (middag vrij)
12/07 dagtrip Mekong Delta en drijvende markt
13/07 Stranddag Lonh Hai Beach
14/07 vliegen + taxi naar Hoi An
15/07 dagtrip My Son
16/07 Hoi An strand - duiken of dagje strand
17/07 Reisdag - van Hoi an naar Danang en nachttrein naar Ninh Binh en door naar
Tam Coc regio.
18/07 Tam Coc dagtrip
19/07 Dagtrip Perfume Pegode
20/07 Mai Chau of Sapa?
21/07 Mai Chau of Sapa?
22/07 terugkomt Mai Chau of Sapa in de ochtend - daarna Hanoi bezoeken (militair museam/temple of Literature/vrouwenmuseam/Hoan Kiem?)
23/07 Dagtour Holang Bay
24/07 Richting China
Ik ben er nog niet uit of het Sapa of Mai chau wordt.

Ik weet dat er (bijna) elke dag wel een trip op de planning staat maar daar houden we juist van en vinden we niet erg.

Laat ik me er dan ook maar even kort mee bemoeien.

Ik zie dat je vanuit Hoi An vertrekt naar Da Nang om daar de nachttrein naar Ninh Binh te nemen (aanrader voor een Homestay daar is overigens Limeston View). Dat is een taxiritje van zo’n 30 minuten dat langs de Marble Mountains komt. Ik zou daar zeker even een (korte) tussenstop maken.

1 like

Hallo Danielle,

Zo gauw worden we niet gek hoor (-:

Maar is een mooi schema geworden en inderdaad voldoende excursies.

Gr.
Ton.