Beste medereizigers,
Aangezien mijn partner in het onderwijs werkt, is er voor ons geen andere optie om eind juli / begin augustus op vakantie te gaan.
We hebben de afgelopen drie jaar al verschillende verre reizen gemaakt (Zuid-Afrika, New-York, Canada en Costa Rica) dus zijn enigszins bekend met de reiswereld que vervoer, eten, slapen, reizen etc.
Nu zijn we ons aan het verdiepen voor volgend jaar en kwamen we bij Vietnam en China uit.
Ik heb wat topics doorgelezen en had enkele vragen.
De eerste vraag is of de route realistisch is:
We beginnen in Hanoi en daar willen we een week blijven, in die week willen we het volgende doen:
- Halong Bay (3 dagen - is dit niet te lang??)
- Sapa (bergvolkeren - 2 dagen)
- dagtrip perfume pagode
Daarbij houden we nog een dag over, ik denk dat er op de dag vanuit Halong Bay en Sapa in de middag ook nog tijd is om dingen te bezoeken, en willen het volgende zien: - Temple of literature (dit weten we nog niet zeker)
- Militairy History Museum
- Meer van Hoam Kiem (markt)
- eventueel Hao Lo gevangenis.
Vervolgens willen we richting het Ba Be Nationaal Park (waarschijnlijk boottocht) inclusief reizen twee dagen voor uittrekken.
Daarna willen we naar Hoi Ann waar we 3 dagen willen blijven om het volgende te doen
- Marble mountain (dagtrip)
- My Son (dagtrip)
Eventueel als we tijd over hebben de Citadel en graftombes van de keizer bezoeken.
Als laatst zullen we naar het zuiden gaan waarbij ons de Cu Chi Tunnels, de Mekong Delta en afhankelijk van het weer NHA trang en/of Phu Quoc willen bezoeken. Waar we ongeveer 4 dagen voor uittrekken.
Is dit realistisch en zijn er bezienswaardigheden waarvan jullie denken dat ze ‘minder’ de moeite waard zijn?
Ik vind het lastig in te schatten hoe het reizen in Vietnam werkt.
Er is veel te vinden over easy riders, het huren van een scooter, de trein, de bus en een auto huren.
Wat is na jullie mening het makkelijkst, fijnst en voordeligst? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe snel je van A naar B gaat dus de reistijd vind ik ook moeilijk in te schatten.
Daarnaast als (momenteel) laatste vraag, we willen graag eerst naar vietnam en daarna China.
Het zou dan handiger zijn om van Zuid naar Noord te gaan omdat we vanaf Hanoi redelijk dicht bij China zijn.
Is het dan het handigst om op Saigon of Hoi Chi Minh City te vliegen?
De route zal dan uiteraard andersom afgelegd worden als we de keuze maken om van Zuid naar Noord te gaan.
Bedankt alvast,
Groet,
Danielle