Hallo P,
Ik denk dat je veel informatie hebt gezien van Hetty.
Ik kan ook alleen maar over Viet Nam schrijven.
Vind het jammer dat je geen begin datum hebt genoemd, want in je periode is het TET en dat moet je even niet onderschatten.
Zeker omdat je ook Phu Quoc noemt.
Maar even je schema
Ik snap het even niet helemaal, kan aan mij liggen hoor.
Maar je gaat toch naar Thailand volgens schema, Koh Chang?
Dit even terzijde.
Ik zou in tegenstelling het aantal dagen laten staan, zeker wanneer je in het weekend er bent en dan kan je de zondagmarkt bezoeken in Bac Ha bijv.
Goede zet om meteen door te gaan naar Halong Bay vanaf Sapa; wel van te voren regelen.
Ben het helemaal met Hetty eens om de Bay met minimaal dag te bekorten.
Ik zie ook dat je niet naar Hue wilt gaan.
Ik kan niet in jullie knip kijhken, maar misschien is het echt een optie om na de Halong Bay trip deze in Halong te verlaten en dan naar Hai Phong te gaan en daar te vliegen naar Danag en dan verder naar Hoi An.
Dit is makkelijk te halen en je bent er rond 19:30 in je hotel in Hoi An en heb je geen treinreis.
Deze optie scheelt je bijna 14 a 15 uur reizen.
Is ook een optie.
Voor Hoi An zou ik toch zeker minimaal 2 volle dagen zeker uittrekken.
1 voor het stadje, 1 voor de omgeving ( de ambachtdorpjes per fiets ) en 1 voor eventueel strand als het weer meezit.
Over Hoi An heeft hetty al veel nuttige informatie geschreven.
Voor Saigon.
Vind het wel leuk dat je Saigon Ho Ching Ming noemt.
Maar iedereen daar heeft het over Saigon, dus Ho Ching Ming is niet nodig
.
Saigon is mijn favoriete stad en kan je er alles over vertellen als je wilt.
Ik heb op deze site ook een wandelroute geplaats zodat je geen city tour hoeft te doen; je komt op dezelfde plaatsen en de entree is te verwaarlozen ( 2 euro pp ).
Je kan ook de bus pakken ( 0.50 euro ( even uit mijn hoofd, maar denk dat het minder is ) + entree ).
Je hebt 1 dag Mekong Delta staan, meteen uitbreiden naar 2 minimaal.
Mekong kan je prima op eigen houtje doen , maar ook via diverse bookingskantoors.
prijzen verschillen per kantoor dus even enkele bezoeken kan geen kwaad, en dan vergelijken op het gebodene.
Nu kom ik op een moeilijk punt, omdat ik ook je datums niet weet.
Phu quoc
Wil je daar naar toe en zit je rond TET, dan meteen gaan kijken wat je wilt en boeken.
Wil je naar Con Dao, dan heb je nog wat meer tijd.
Ik ben afgelopen januari op Con Dao geweest en het weer was er niet goed om te duiken.
Ik duik niet maar heb in het cafee mensen ontmoet die daar voor kwamen en het niet konden vanwege het weer.
Ik zou even contact opnemen met deze mensen van
http://www.dive-condao.com/
Houd er wel rekening mee dat er in de avonduren echt niets te doen is, muv van 1 cafe aan de haven.
In Phu Quoc is wat meer te doen, maar kan niet tippen aan Thailand volgens mij.
Hoop dat mensen hierover je meer kunnen schrijven?
Al met al ziet je schema er haalbaar uit en met de dagen besparing van mij en Hetty kan je deze eventueel anders gebruiken.
gr.
Ton.