Eerste keer Vietnam na 6 keer Thailand, Cambodja.

Beste Vietnam kenners,

Wij, een stel van 50+, houden van reizen en onze volgende bestemming wordt Vietnam. Ik ben nog een enorme leek wat dit land betreft maar wij zijn wel ervaren reizigers. We houden niet van FOX reizen en willen eigenlijk alles zelf ter plekke regelen. We willen van noord naar zuid in 3/4 weken. Het plan is om in april/mei te gaan. Nu zit ik met zoveeeeeeeeel vragen :slight_smile: Ik hoop dat jullie mij ermee willen helpen.

Is de periode die we willen hoogseizoen? Dit ivm accomodaties. We zijn op zoek naar eenvoudige maar goede guesthouses en absoluut geen luxe.

Kun je treintickets ter plekke zelf boeken of via een site in NL?

Hebben jullie tip voor guesthouses/hotels in de bekende steden en wijken?

We willen in Hanoi, Lao Cai, Sapa beginnen, is dat een goede keus?

Ik ga even een route plannen en hoor graag van jullie of dit haalbaar is.

Wordt vervolgt :slight_smile:

groet Annelies

Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar ook op dezelfde manier van zuid naar midden Vietnam gegaan. Wij hebben alles vanuit Nederland geregeld, zoals treintickets, hotels en binnenlandse vluchten. De tours die wij hebben gemaakt naar bezienswaardigheden hebben wij echter geboekt nadat wij in Saigon waren aangekomen. De treintickets en vertrek en aankomsttijden kun je vinden op www.Seat61.com. Hier vind je ook een link naar een boekingskantoor. Je moet er rekening mee houden da je maximaal twee maanden van te voren je tickets kunt boeken. Wij hebben de tickets laten bezorgen in ons hotel waar we de eerste nachten hebben geslapen in Saigon. Jullie zouden dat kunnen doen in Hanoi.

Wij zijn in Saigon begonnen en zijn tot Hoi An gegaan. Hierna zijn wij weer terug gevlogen naar Saigon. Wij zijn zelf 60 plussers en vonden heel Vietnam in een vakantie een te grote belasting. Mocht je interesse hebben in ons reisverslag stuur dan maar een Persoonlijk Bericht met je mailadres, zodat ik het naar je kan opsturen.