Hallo Annelies,
Zoals Cor en Wilna al schreven een reaktie van mij.
Aan gezien je nog geen schema hebt, houd ik het wat algemeen.
Hoogseizoen in jullie periode
Ja, er zit namelijk 1 lang weekend bij; van 26-4 t/m 30-4.
Op 30-4 word namelijk bevrijdingsdag ( reunification day ) gevierd en is een nationale feestdag.
Is dit niet zo is als hier dat alles dicht is, maar voor het binnenlandse tourisme zijn dit 1 van de hoogtij dagen.
Dus moet, of wil je reizen in dit weekend van de ene stad naar een andere, kan er wel eens nee verkocht worden of je moet genoegen nemen met een mindere plaats in de trein.
Ook is het allemaal net even duurder.
Treintickets
Daar hebben Cor en Wilna je al wat goede informatie over gegeven.
Maar zou gezien de nationale feestdag op 30-4; de mensen pakken daar dan ook veelal 29-4 bij om zo een lang weekend te hebben erbij. lijkt het me niet onverstandig om dit al op voorhand te kopen en het misschien ook bij je hotel te laten afleveren zoals Cor al voorstelde.
Ga er even vanuit dat je dit jaar nog wilt gaan; over een week of 2 a 3?
Dan echt er echt vaart achter zetten anders zit je misschien uren op een houten bankje tijdens een nachtelijke treinreis.
Van Noord naar Zuid
Moeilijke vraag.
Waarom?
Is afhankelijk wat je wilt als afsluiting van je vakantie.
Wil op het einde aan het strand zitten en het zo afsluiten, of maakt het je niet uit.
In het zuiden begint zo’n beetje in eind april , begin mei het regenseizoen.
guest house and budget hotels
Dit laat ik graag aan anderen over.
Ik kan voor de mekong Delta wel wat adressen geven, cor en Wilna ook, maar voor 2013 april / mei is de kans dat deze al volgeboekt zijn, reëel.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie van mij en Cor/Wilna en het helpt met je schema.
Stiekem hoop ik dat je aan het kijken bent voor 2014, anders is het wel kort dag.
Daar boeken?
Is allemaal mogelijk.
Probleem zit hem vooral in het reizen; wil je een softsleeper naar Sapa, kan deze op de door jouw gewenste datum volgeboekt zijn en
alleen het houten bankje nog beschikbaar ( in het ergste geval ).
Dan zul je flexibel met datums of comfort moeten kunnen omgaan.
3 a 4 weken?
Je bent over Fox begonnen en denk daarom dat je misschien gekeken hebt op hun site?
Wanneer je kijkt naar hun reis "beste van Viet Nam in 21 dagen ) dan zie je wat je kan over land.
Of je met de trein gaat bus/auto maakt niet uit, gaat net zo snel.
Wanneer je in de nacht gaat reizen zou ik wel de trein adviseren ipv bus; is veel veiliger.
Tel even bij die Fox reis 3 dagen Sapa en omgeving bij dan zit je al op ruim 3.5 week.
Misschien wil je ook een overnachting in Halong Bay, 1 dag extra
Dus een tip is dan om te vliegen van Hanoi naar Danang ( 2013 ) en dan naar Hue eventueel, dan naar Hoi An.
Ga je in 2014 dan van Hanoi naar Hue vliegen.
Kom ik weer uit bij Cor/Wilna :-).
Wat wil je ?
Veel reizen en veel zien, of wat relaxter en een gedeelte van het land, of toch kiezen voor een binnenlandse vlucht erbij?
Wat ook kan helpen om je wat gerichter te helpen, is dat je wat wilt schrijven over interesses; kunnen we misschien een beetje met jullie ogen naar het schema kijken.
Mits je onze informatie op prijs stelt natuurlijk.
Hoop dat we je van zoveel informatie kunnen voorzien dat je , wanneer je land, geen " enorme leek " meer bent.
Wens je ook veel succes en plezier met je schema.
gr.
Ton.
@ Cor/Wilna
Heb me wat ingehouden :slywink: