Hallo allemaal!
Mijn vriend en ik gaan van 15-2-2011 t/m 16-3-2011 een maandje reizen door Vietnam. De afgelopen tijd ben ik druk bezig met een reisschema, aangezien we gezien de korte duur niet helemaal op de bonnefooi willen gaan, maar wel enigszins houvast willen hebben. Zo hebben we dat vorig jaar ook bij onze reis naar Thailand gedaan en dat werkte prima. Aangezien we maar een maand gaan en we ook een beetje van onze reis willen genieten, en niet ergens een dag willen zijn om de volgende dag alweer de spullen in te moeten pakken, moeten we keuzes maken. Dat is nog niet gemakkelijk want er zijn zoveel dingen waar we heel mooie verhalen over hebben gehoord/gelezen en die ons super lijken. Aangezien we hebben gespaard kunnen we best een paar binnenlandse vluchten doen om wat minder reistijd te hebben en langer op bestemming te kunnen zijn. Globaal heb ik nu het volgende reisschema op papier gezet:
-
Aankomst in **Hanoi **om daar een paar dagen te blijven. Vanuit hier willen we ook een paar dagen richting Halong Bai gaan. Is Halong Bai de moeite waard in februari of is het dan te koud om op het strand te liggen?
-
Als we weer zijn aangekomen in Hanoi willen we naar Hue vertrekken om daar een dag of 2 te blijven. We twijfelen of we dit met de nachttrein doen of zullen vliegen. Is de nachtrein op dit project goed te doen?
-
Vanuit Hue willen we naar Hoi An vertrekken om daar een dag of 4 te blijven. Dit lijkt me goed met de bus te doen of is dat niet zo?
-
Na ongeveer vier dagen Hoi An willen we richting Nha Trang gaan om daar of het strand te vertoeven (is 3 dagen genoeg?). Ook hier twijfelen we tussen de nachttrein of vliegen. Kunnen we beter het traject Hanoi-Hue vliegen of beter het traject Hoi An (vanaf Danang)-Nha Trang?
-
Vanaf Nha Trang gaan we met het vliegtuig richting Saigon. Daar willen we een dag of 3 blijven.
-
Vanuit Saigon willen we een paar dagen naar het eiland Phu quoc. Heb daar verschillende verhalen over gehoord. Is dat de moeite waard en goed te bereizen vanaf Saigon? Of kunnen we voor strand bv beter wat langer naar Hoi An of Nha Trang?
-
Bij terugkomst in Saigon gaan we na ongeveer een dag weer richting Hanoi waar we nog een dag of 2 willen blijven voordat we richting huize gaan.
Missen we nu dingen die we echt gezien moeten hebben? Ook rekening houdende met het feit dat we maar een maandje hebben en ook echt willen relaxen. Ook vinden we het belangrijk om toch wel zon te hebben, Sapa lijkt ons ook fantastisch, maar te koud. Wat vinden we belangrijk? Mooie steden met cultuur en geschiedenis (o.a. Hanoi, Hoi An en Saigon), maar ook zon en strand en lekker relaxen. Voldoende strand is dus belangrijk. Staan er dingen in het schema waarvan je zegt; niet de moeite waard en hebben we voor de verschillende dingen globaal lang genoeg genomen? We horen het allemaal heel graag! Alvast bedankt voor de reacties!
Groet,
Fleur