@Azieazie: het vervoer loopt inderdaad wel los als je er eenmaal bent Ik had zelf ook in Saigon een hotel voor de eerste paar nachten geboekt en verder niets. Eigenlijk hetzelfde als jij, maar dan ging ik van zuid naar noord
@Mikeyboy: wat leuk dat je een link naar je blog hebt geplaatst!
@Ellen: veel plezier morgen in Nha Trang
@Justharry: ook vrienden gemaakt in Vietnam? Ik mail ook zo nu en dan met een contact uit Vietnam. Enne, ik ga nog steeds een een lampion bestellen, maar moet nog even sparen (betekent nu aan het verhuizen ).
Wij zijn van nha Trang met een "soort van"easyrider via het binnenland in 5 dagen naar Hoi An gegaan. dit kan je dus ook andersom doen. Vanui Hoi An met de easy rider door het binnnenland, langs Dalat en je laat je in Nha Trang afzetten voor een paar dagen relaxen/strand.
In de mekong delta een 3 daagse fietstocht gedaan, helemaal geweldig.
Gewoon in HCM. Wij waren met ons gezin en vormden zo een groep, samen met een gids. Maar we zijn ook een groepje tegen gekomen van diverse mensen bij elkaar. Zeker zeer veilig. We hadden een erg leuke gids die het wel heel leuk vond om met Nederlanders op pad te zijn, want wij nederlanders fietsen door en zijn wel wat gewend qua fietsen.
het was niet de meest goedkope fietstocht maar wel heel goed geregeld. Ik zoek nog even het adres op bij welke organisatie we dit ook al weer geboekt hadden.
bedankt allemaal…
ik zit nu nog in cambodja en ga over 2 weken denk ik voor een maand naar vietnam.
ik begin in het zuiden en wil eindigen in hanoi. ik heb veel aan jullie info en wil jullie er voor bedanken.
is een easy rider echt zo speciaal dat ik het ook moet doen? of is het gewoon een leuke (en duurdere) manier van reizen?
Ik zal niet ontkennen dat het niet aan de prijs is maar wij vonden het heel bijzonder. Wij hebben, aangezien een gezin waren en het dat wel heel duur werd, de trip met een auto gemaakt. De enige andere toeristen die we zijn tegen gekomen waren easyriders met iemand achter op. Onze gids wist heel veel te vertellen en we zijn op plekken geweest waar je zelf niet zo makkelijk komt. Zeker als je de route via Pleiku e.d neemt.
Wij hebben de trip vanuit Nha Trang gemaakt en waren 5 dagen later in Hoi An. Ik zou overigens dan wel de voorkeur geven aan de motor en niet de auto. Nogmaals voor 4 personen werd dat te duur maar alleen of met z´n tweeen zou ik toch zeker de motor nemen.
Mijn vriendin is net terug van vietnam, zij hebben met zn tweeen easyriders gedaan. 2 dagen. Met zn tweeen voor 70 usd. Inbegrepen entree voor verschillende dingen en overnachting en bezine. Het was 1 van hun hoogtepunten!
Ik ga over zes weken naar vietnam, en ga dit zelfs een paar keren doen!
Als je overweegt om met de easyriders mee te gaan dat zou ik ZEKER voor rocky gaan (zijn email adres is ilovevietnamtour@yahoo.com. Een lieve en betrouwbare gast waar je mee kunt lachen en die alles weet over Vietnam (cultuur religie etc). Spreekt ook goed engels en je voelt je niet ongemakkelijk als je elke dag met hem op pad bent (heb je een mindere gids kan het nog wel eens rottig zijn tijdens het eten etc).
Ben zelf een maand door Vietnam gaan reizen en achterop de motor was ECHT mijn hoogte punt! Ik ben vanaf Dalat naar Hoi An gegaan en je ziet dingen die je anders nooit tegen komt. Mijn ouders (60 en 71 zijn nu ook met rocky mee, alleen dan in de jeep). Zou het iedereen aanraden!
Je kan inderdaad je route zelf kiezen. Hij kan je overal oppikken en afzetten.