Ten eerste: in augustus en september gaan mijn vriendin en ik naar Vietnam. We hebben daar super veel zin in! Alleen is de tijd die wij hebben kort: drie weken! Kortom: onze tijd is kostbaar en daarom dienen wij keuzes te maken. Onze planning is alles volgt. Vriendelijk verzoek om daar kritisch naar te kijken.
Op 25/08/2011 komen wij aan op Hanoi, hier verblijven wij tot 28/08/2011 en vertrekken wij naar Halong Bay. Hierna, 30/08/2011, komen wij terug in Hanoi en willen wij vliegen naar Da Nang, Nha Trang of Hue. Hier dienen wij een keuze te maken. Waarschijnlijk wordt het Hue. Goede keuze?
Vervolgens vliegen wij, waarschijnlijk, op 05/09/2011 van Hue naar Ho Chi Minh City(HCMC). Hier verblijven wij tot 07/09/2011 in HCMC, één volle dag van die stad genieten, om met de trein naar Mui Ne te gaan en daar lekker te chillen! Op 13/09/2011 of 14/09/2011 vliegen wij van HCMC terug naar Hanoi, alwaar wij nog even van de stad gaan genieten en op 15/09/2011 terug naar, via Goungzhou, Nederland vliegen.
Het is kort, 22 dagen, maar ik denk dat het wel te doen is. Nogmaals: ik verneem graag jullie feedback.
Ten tweede: wij vroegen ons af of het weer nog enige roet in het eten kan gooien. Wij hebben vernomen dat er in het midden van Vietnam Tyfoons , gedurende ons verblijf, kunnen voorkomen en die gaan wij graag uit de weg!
Tot slot: het regelen van een visum, is dat beter om in Nederland te regelen. Wij wonen vlakbij de ambassade van Vietnam, dus dat is het probleem niet. Wij denken meer in kosten. Wat is het voordeligst? Hier regelen of in Vietnam?
Dit lijkt city-tours. Niets mis ermee, als je de aziastische " georganiseerde chaos" van hou. Elke City heeft ook zijn charm.
Noorden : Persoonlijk zal ik Sapa kiezen boven ha Long bay. Maar Ha Long bay is ook een must, voor een dag is voldoende.
Hoi An, niet te missen midden Vietnam. En natuurlijk vele mooie stranden die veel mooie dan Mui ne. (Land co beach bijv.
Mekong delta , altijd leuk.
Vind daarom moeilijk om kritisch te kijken, gezien ik niet weet wat je interest is.
Visum in Hen Daag binnen een uur te regelen. Kost 65 euro single entry voor 30 dagen , reizen binnen 3 manden na aanvraag. Verder is visa mogelijk on arival van tervoren aanvragen hier, en stempel kosten (25 dollars) bij aankomst.
Welke dag kan je het beste naar de ambassade gaan voor je visum.
wij gaan in okt. 4,5 wkn naar Vietnam.
ik heb geprobeerd om te bellen en een email te sturen maar er word niet opgenomen en ik krijg mijn email steeds terug.
Leuk dat je Viet Nam gaat, zal je geen spijt van krijgen.
Even over je schema.
Ben het met Traunuoc eens dat 3 dagen Halong Bay best wel lang is. Misschien beter om hooguit 1 nacht daar te verblijven als je daar wilt overnachten.
Ik begrijp dat je 28-8 naar de Bay wilt en 30-8 weer in Hanoi terug komt (= 2 nachten ).
Andere aanpassingen.
Zou vliegen van Hanoi naar Hue en dan over de weg naar Hoi An voor de uitgespaarde dag of dagen.
Vandaar vliegen ( Danang vliegveld ) naar Nha Trang vliegveld en 3 uur rijden naar Mui Nee.
Vanuit Mui Nee met de bus naar Saigon en dan naar Hanoi.
Schema ziet er dan bijv. als volgt uit.
25-8 Aankomst Hanoi
25-28 Hanoi
28-29 Halong Bay en weer terug in Hanoi (29-8 )
30-8 vliegen naar Hue
31-1 Hue en op 1-9 naar Hoi An
1-3 Hoi An
3 vliegen naar Nha Trang en door naar Mui Nee
3-8 Mui Nee
8 bus naar Saigon
9 city tour + tunnels
10 Saigon
11-12 Mekong Delta
13 vliegen naar Hanoi
14-15 Hanoi en naar Goungzhou
Op deze manier heb je al jouw lokaties en ook nog de Delta.
Zelf kan je hier en daar wat dagen wisselen.
Ik hoop dat dit misschien een goede voorzet is en je hier ook wat verder op kan borduren.
Je schrijft in het begin dat je verblijft in Saigon tot 7-9 en dan naar Mui Nee gaat om te chillen en dan op 14 of 15 september via Saigon naar Hanoi vliegt.
Dit is toch meer dan 1 nacht; of ik begrijp het niet.
Mag ik ook onze route aan jullie laten lezen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
08-10 vertrek nederland
09-10/11-10 aankomst hanoi
11-10/12-10 Halong bay met overnachting op de boot
12-10/13-10 Hanoi
13-10/17-10 Sapa
17-10/19-10 Hanoi (excursie parfum pagode op 18-10)
19-10/21-10 aankomst Hue
21-10 Treinreis naar Danang
21-10/24-10 Hoi An
24-10 vlucht Danang-HCMC
24-10/28-10 HCMC excursie naar de mekong delta
28-10/30-10 HCMC-Phan Thiet
30-10/31-10 Mui ne
31-10/01-11 HCMC
01-11/04-11 stopover in Taipei
05-11 aankomst nederland
Op 24-10 vlieg je naar Saigon, waarom niet Saigon en Mui Nee omdraaien.
Dus van Danang vliegen naar Nha Trang en met bus/auto meteen verder naar Mui Nee?
Dit kost minder reistijd en is ook goedkoper dan Mui Nee vv vanuit Saigon.
Waarschijnlijk is de gedachte erachter, van je schema, dat je aan het einde van je reis wilt uitrusten van de reis. Is dit niet het geval is omwisselen misschien een optie.
Probeer ook iets van een alternatief achter de hand te hebben wanneer het weer in Hue en Hoi An slecht is.
In deze periode heb je kans op typhonen, in die regio.
Hartelijk dank voor alle info en sorry dat een reactie zolang opzich heeft laten wachten!
Ik zal het een aantal zaken zeker in ons schema opnemen.
Wel heb ik nog een aantal dingen die nog onduidelijk zijn: waar zijn de mooie stranden? Dat is toch Mui Ne? Ik denk dat ik dan eerst naar Saigon ga, wel vanuit Hue vliegen ( willen heel graag Hoi An bekijken en Nha Trang overslaan) en dan de laatste dagen chillen op het strand van Mui Ne. Dan terug naar Saigon en vanuit daar terugvliegen naar Hanoi…
Wat is verstandiger als je over de weg gaat: trein of bus?
De mooie stranden van Viet Nam zijn Dong Hoi ( in het noorden ), Hoi An, Danang ( China Beach ),
Nha Trang, Mui Nee, Phu Quoc en vooral niet vergeten Quy Nonh.
Maar het gaat vooral om de omgeving en die een lokatie "mooi"maakt.
Dong Hoi heeft een zeer mooi strand maar er verder echt niets te beleven in de nabije omgeving.
Hoi An/Danang is ook heel mooi, maar heeft last van de seizoenen. In jouw periode is het statistisch een goede plek zonder typhonen.
Quy Nonh een prachtig strand ( wel net buiten het stadje ) dus ook niet veel te beleven en weinig horeca.
Nha Trang heeft eigenlijk het mooiste strand van Viet Nam en staat vrij hoog in de ranking van mooiste stranden ter wereld. Heeft een zeer goed uitgaansleven en voldoende excusie mogelijkheden.
Mui Nee, mooi strand en in jouw reisperiode zeker strand. Vanaf een uur of 11 / 12 kan het winderig zijn en de zee te ruw om rustig te zwemmen. Horeca begin er ook welig te tieren.
Aantal hostels neet af omdat projectontwikkelaars alles opkopen om grote resorts te bouwen.
Phu Quoc Mooi eiland maar begint in rap tempo touristisch te worden. Horeca begint op te komen naar het niveau van Nha Trang. Binnenkort een internationaal vliegveld en dan is het autentieke er snel van af.
Maar waarschijnlijk ga je naar Mui Nee als ik het zo lees.
Ik zou over de weg gaan met bus of auto ivm de tijd.
Met de bus 5 uur en de auto 4 uur; je hoeft dan onderweg niet mensen op te pikken.
De trein is naar het station van Phan Thiet ook 4 uur en dan moet je weer vervoer regelen naar het strand ( is bijna 1 uur rijden ).
Bedankt voor alle tips! Wat keuze zeg! De strand aan de oostkust zijn dus ook erg mooi?
We moeten nog maar eens goed kijken of we wel, mbt de reistijd die we hebben, helemaal naar Mui Ne afzakken. Misschien dat we dat stukje overslaan, maar wel Saigon pakken. Lastige keuzes allemaal…
25-AUG Aankomst Hanoi
25-28-AUG Hanoi
28-29-AUG Halong Bay en dan weer naar Hanoi (29-8 )
29/30-AUG vliegen naar Hue
Dit gedeelte is voor ons nog behoorlijk flexibel:
31-AUG naar Hoi An
2/3-SEP naar Da Nang om vervolgens naar Nha Trang te vliegen
6/7-SEP Saigon: Misschien vliegen, is de bus ook te doen? Is ruim 400 KM….
9/10-SEP Bus of trein naar Mui Ne
Wij twijfelen vooral over het feit of we naar Mui Ne moeten gaan….wel willen we nog een beetje aan het eind van de trip van een strand kunnen genieten.
13-SEP terug naar Saigon om vervolgens terug te vliegen naar Hanoi
15-SEP Goungzhou