Je hebt al een hoop stranddagen in Hoi An, Nha Trang. Daar liggen er ook al mooie stranden. Door de ligging van Mui ne , wordt het vaak gebruikt als strand tussendoortje. Vaak wordt er getwijfeld tussen Nha Trang of Mui ne.
Nha trang doet het absoluut niet minder dan Muine hoor, vind ik persoonlijk. En nachtleven in Nha Trang en culinair is stuk beter dan Muine.
Er vertrekt iedere dag tourbussen van saigon naar Muine. Maar het is toch 4-5 uur rijden. Als je 2 dagen en 1 nacht gaat, weet ik niet of ik dat relax kan noemen.
Persoonlijk zal ik 1 dag minder op Hanoi minder doen en die te gebruiken in Saigon voor 2 dagen Mekong delta.
Een ander optie is vanuit Hanoi vliegen naar Saigon, doe daar de Mekong delta en cichi tunnel en de stadtour zelfs.
Dan naar Mui ne, dan Nha trang, dan hue , hoi An dan weer terug naar hanoi. Dan heb je Hoi An stranddagen als laatst.
blijf leuk he, puzzelen…
In Ieder geval, een fijne vakantie.
Ik heb je schema nog een grondig bekeken en ook eens even rekening gehouden met de seizoenen in Viet Nam
Ik ben wel van de statistieken uitgegaan, omdat ik het weer niet kan voorspellen.
Zoals je waarschijnlijk wel ergens gelezen hebt is in het zuiden in jouw periode regenseizoen.
Kan natuurlijk altijd meevallen.
Maar omdat je de laatste dagen van je reis strand wilt is het wel prettig zonder regen?
Daarom deze optie.
De eerste dagen als plan; misschien 1 dag minder in Hanoi zoals Traunuoc al schreef.
Dus 29 of 30 aug. naar Saigon.
Daar Cu Chi, Mekomg delta en de stad enz.
Van Saigon naar Nha Trang
Ik ben een voorstander van vliegen; totale reisduur vliegen van 4.5 uur van hotel naar hotel of 10 uur in de bus. Ken je budget niet en hoe je wilt reizen. Zeg $90 tegenover $25 voor 2 personen.
Dan naar Danang en Hue en de DMZ ( je hebt dagen over )
Naar Hoi An en strand ipv van Mui Nee ( of een andere lokatie )
Van daar naar Hanoi en verder naar China en naar huis.
Dus eigenlijk hetzelfde schema met het zuiden en centraal Viet Nam omgedraaid en een extra stad erbij.
Dit dus om (waarschijnlijk ) regenloos aan het strand te bivakkeren op het eind van je vakantie.
Kan ook een goede optie zijn, zonder extra vluchten/bus/trein, en dus waarschijnlijk binnen je budget?
gr
Ton.
Ps
Nha Trang staat in de top 30 van de mooiste stranden/baaien van de wereld.
Ik wist gisteren niet hoe het exact zat, maar heb het even opgezocht.
Volgende week is het eindelijk zover, dan gaan we naar Vietnam en dit wordt ons schema:
25-08 t/m 30-08 Hanoi en Halong Bay
30-08 t/m 4-09 HCMC en Mekong delta
04-09 t/m 13-09 Danang, Hue, Hoi An en Nha Trang
13-09 terug naar Hanoi en dan 15-09 terug naar A’dam!
Hebben er in!
Ps. Mochten mensen nog tips mbt verblijfplaatsen (hotel of hostel) voor bovengenoemde steden hebben,
dan ontvang ik die graag!
Ik weet zo je budget niet, maar de onderstaande hotels/resorts gebruik in in die steden.
Sommige hebben de komende tijd ook aanbiedingen waardoor het wat goedkoper wordt.
@Valentino
Nu nog maar twee nachtjes slapen! Met welke maatschappij vliegen jullie dan? Wij met China Southern. Wij hebben er erg veel zin in, morgen lekker pakken, inchecken en dan wachten tot woensdag! Have fun!
Leuk om alles te lezen, wij vertrekken 2 oktober naar vietnam voor 3 weken. Het enige wat we geboekt hebben is de vlucht naar hanoi en de vlucht van hcmc naar manilla aangezien we ook 3 weken naar de filippijnen gaan. Heeft iemand bepaalde tips, ik kan natuurlijk uit de vorige reacties al het één en ander opmaken maar hoe meer tips hoe beter. Hoe het beste reizen? ik heb gehoord dat er een busticket is van noord naar zuid, waar je telkens in en uit kan stappen ondanks dat je ergens een paar dagen verblijft… iemand ervaringen met deze bus? zijn er buiten de highlights die vermeld staan in de lonely planet nog tips?!
Ik hoor het wel! bedankt alvast!
@Tycorz en Valentino: beiden een hele fijne reis gewenst! Ben benieuwd of jullie elkaar nog tegenkomen en naar jullie ervaringen met Vietnam.
@Marianne en Thedra: wat leuk dat jullie naar Vietnam gaan! Krijgen jullie echt geen spijt van! Wat betreft het open bus ticket: je kunt voor alle trajecten die je af wil leggen in 1 keer een ticket halen of per traject ter plekke een los ticket. Ik heb dat laatste gedaan om nog flexibeler te zijn wat betreft vervoersmogelijkheden en bestemmingen en de tijd die ik ergens wil verblijven. Je kunt deze tickets gewoon halen bij een van de vele tourbureautjes die je tegenkomt of soms zelfs bij je hotel. Vaak word je ook bij je hotel opgehaald en bij hotels afgezet om deze te bekijken of je er wilt verblijven. Zo niet, dan stap je weer in en kun je de volgende bekijken. Totdat je op het eindpunt bent beland. Ik heb dit als heel prettig ervaren en mooie busreizen meegemaakt. Alleen de slaapbus van Hue naar Hanoi vond ik vreselijk. Voor de rest heb ik de trajecten in ‘gewone zitbussen’ afgelegd en alleen op de weg naar Sapa de trein genomen. Prima te doen. Mocht je wat minder tijd hebben, dan kun je altijd nog denken aan een binnenlandse vlucht.
Ikzelf heb naast de highlights uit de LP niet veel toe te voegen, behalve dan dat ik het erg leuk heb gevonden om contact te leggen met de lokale bevolking. Bijvoorbeeld op lokale markten. Veel succes met het uitzoeken van jullie reizen en lees ze!