30 dagen Vietnam en Cambodja

Hoi!!

Mijn vriend en ik vertrekken 28 augustus naar Vietnam en Cambodja.
We hebben ongeveer 2,5 week voor Vietnam en 1,5 week voor Cambodja.
Natuurlijk willen we zoveel mogelijk uit onze reis halen, maar we willen wel een vakantie hebben dus wat strand/rustigegere dagen tussendoor. Verder willen we van alles wat meepakken: grote steden, natuur, cultuur en strand.
We landen de 29e smorgens in Hanoi.
We staan open voor allerlei suggesties. Gave slaapplekken/activiteiten. Hebben beide nog geen ervaring in het backpacken dus wil de reis toch een beetje uitgestippeld hebben.
Sapa is twijfel ivm reistijd.
My Khe beach moet mooi zijn maar andere stranden zijn ook prima.
Easy riders is twijfel ivm kosten en verhalen.
Graag hoor ik jullie suggesties over vervoermiddelen (nachttrein willen we sowieso een keer doen ivm de ervaring op zich al)
Cambodja heb ik nog niet uitgezocht want ben eerst dit forum aan het uitpluizen! Willen sowieso naar Phnom Penh en vertrekken uit Siem Reap weer naar NL. Maar voor die suggesties moet ik waarschijnlijk op het andere forum zijn?
Ben super benieuwd naar jullie reacties!!:slight_smile:

1. aankomst Hanoi
  2. Hanoi (kookcursus lijkt me leuk om te doen)
  3. Halong Baai (1 overnachting)
  4. Halong baai
  5. Sapa (of niet?)
  6. Sapa (of niet?)
  7. Sapa (of niet?)
    8.Nationaal park Phong Nha-Ke Bang(suggesties ander park?)

10.Hue
11.Hue
12.Hoi An
13. Hoi An
14. My Khe beach??
15. My Khe beach – Dalat?
16. Dalat - Easy riders naar HCMC (misschien)
17. Easy riders naar HCMC (misschien)
18.HCMC
19. Van Vietnam naar Cambodja (ongeveer)
20.
21.
22
23
24
25
26
27
28
29
30 vertrek uit Cambodja

Hallo Sopp,

Ik heb wel wat suggesties, en gezien je verhaal zal ik me daar proberen aan te houden.
Over goedkope overnachtingen wil ik me niet aan wagen en hoop dat andere mensen daar met ideeën voor komen?

Maar over de route.

dag 1
Zou dei dag besteden aan het inchecken in het hotel, wennen aan de temperatuur, en zoeken naar een leuke Halong Bay trip.
In de avond dan ergens wat gaan eten en misschien vroeg naar bed ivm het tijdsverschil, anders nog een terrasje.

Dag 2
Hanoi verkennen en geen kookschool

dag 3
Naar Halong Bay

Dag 4
Halong Bay en overnachten in Hanoi

Dag 5
Je kan met het aantal dagen dat je hebt vrij gemaakt in je schema best naar Sapa gaan en dan vervalt de overnachting van dag 4 en wordt een nachttrein naar Sapa.
Dan Sapa bekijken en omgeving.

Je kan ook, om het wat goedkoper te houden het zo doen.
Na je trip in Halong Bay, overnachten in Hanoi, dag 5 naar Mai Chau en dan de route via Hoa Lu Trang An, Tam Coc, Ninh Binh.
Kan in dit aantal dagen en scheelt je de kosten van de trein ( kan je incl. hotel Hanoi ) de gehele tour van betalen over de weg.

In Ninh Binh de nachttrein pakken naar Dong Hoi.

Dit is echt helemaal te doen voor een aspirant backpacker; wel je treintickets in Hanoi kopen.

dag 8
Aankomst in Dong Hoi en dan daar wat regelen meteen door naar Phnon Nha park , of een overnachting Dong Hoi, en dan verder.

dag 9
Phong Nha park

dag 10
Hue

dag 11
Hue

dag 12
Probleem, je wilt naar Hoi An , maar je passeert My Khe beach.
Wil daar naar toe dan even dit eerst plannen misschien?

Het is een heel mooi strand, maar dan moet je wel willen verblijven in een resort; er zijn maar enkele hostels.
Denk dat je dan beter naar Hoi An kan gaan voor strand.

Nu laat ik je schema voor wat het is, want dan kloppen de dagen niet meer en gewoon wat opmerkingen.

Van Hoi An of My Khe beach naar Dalat, dat red je niet in 1 dag over land en dus wordt het vliegen vanaf Danang.

Wil je Dalat erbij, dan zou ik in Dalat de Er inhuren voor 1 dag voor de omgeving in Dalat.
Dan zijn de kosten te overzien.

Dan van Dalat dan een nachtbus naar Saigon, of de Er, maar dus even weer afhankelijk van budget.

Nu ben je in Saigon, en je arriveerd waarschijnlijk in de late middag.
Hotel zoeken en wat eten en een terrasje.

Kijkend naar je schema vanaf dan?

afhankelijk van wat je wilt.
Je kan Saigon als basis gebruiken en dan van daar de Mekong bezoeken en dan van Saigon met de bus naar PP en verder.

Maar je kan ook Van Saigion naar de Delta en via deze route naar PP.
Zou hier voor kiezen, beetje varen en met de boor naar PP, beter dan met de bus van Saigon naar PP, en ook veiliger.

Voor Cambodja
Denk dat 2 dagen PP voldoende is, en 3 a 4 dagen Siem Reap ook.
Kom je met reisdagen op 8 dagen incl. reisdagen.

Denk dat er wel plaats is in je schema om via de Delta naar Cambodja te reizen.
Kosten zijn echt niet veel hoger, denk zelf dat het niets scheelt, maar is wel een veel mooiere route.

Ik hoop dat je wat kan helpen?

Voor details over steden wil ik je wel verder informeren, als je dat wilt.
gr.
Ton.

Hallo Ton,

Bedankt voor je snelle reacties en goede tips.
Ik heb het volgende scheme bedacht.
Die 4 extra dagen in Cambodja lijken me ook leuk om naar Battambang te gaan en misschien 1 dag extra in Hanoi aangezien ik een kookcursus ook wel erg leuk vind om te doen.
Ik heb nu al spijt dat we maar 4 weken gaan. Heb nog nooit zo uitgekeken naar een vakantie!

1.Aankomst in Hanoi - hotel zoeken etc. + Halong Bay regelen
2.Hanoi
3.Halong Bay + overnachting
4.Halong Bay
5- 7 naar Mai Chau en dan de route via Hoa Lu Trang An, Tam Coc, Ninh Binh (dit moet ik allemaal nog uitzoeken, tips voor leuke bezienswaardigheden en slaapplekken?)
Ninh Binh - > nachttrein naar Dong Hoi
8.Aankomst Dong Hoi (overnachting of bij Phong Nha park, iemand ervaring mee??)
9.Phong Nha park
10.Hue
11.Hue
12. Hue –> Hoi An (via trein?)
13. Hoi an
14. Hoi an
15. strand ergens? misschien Cham Islands? of anders rond HCMC
16. strand ergens? misschien Cham Islands? of anders rond HCMC
17. aankomst via …?? in HCMC
18. HCMC
19. Via Mekong Delta naar Phnom Penh (visum kon gewoon op de boot geregeld worden toch?)
20. Via Mekong Delta naar Phnom Penh
21. Phnom Penh
22 Phnom Penh
23
24
25
26
27 Siem Reap
28 Siem Reap - Angkor wat
29 Siem Reap
30 Siem Reap vertrek uit Cambodja

Hallo Sopp,

Ben blij dat mijn informatie je heeft kunnen helpen.

Over Mai Chau heb ik de afgelopen tijd wat post geplaats.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=156972
http://www.maichaulodge.com/News/Activities.html

Bij de laatste niet naar het hotel kijken , maar gewoon naar de aktiviteiten die er staan.
Vond het zo makkelijker , dan het zelf op te schrijven.

Voor Phong Nha , kan je je opgedane backpacker ervaring in Ninh Binh provincie verder uitbreiden.
Ninh Binh is heel makkelijk en dit is een graadje moeilijker , maar goed te doen en je kan het met lokale bussen doen en gewoon die bussen pakken naar de bezienswaardige lokaties en daar vind je zeker een overnachting en de rest volgt vanzelf.

Reis van Hue naar Hoi An zou ik over de Hai an Pass doen, maar dat is wat duurder; dus even je budget volgen.
Je kan dan wel My Khe beach zien van de hoogte en dan snap je ook wat ik bedoel.

Overigens is het van Hue naar Hoi An maar 3 a 4 uur rijden, wanneer je niet over de pas gaat met de bus.
Afhankelijk van het budget, zou je dit ook kunnen doen met de ER, heb je dat ook erbij in je vakantie.

Hoi An,

Hoi An heeft een mooi strand en in jullie periode is het er stralend weer normaal gesproken.
Alleen ligt het strand op ongeveer 5 km van Hoi An stad.

Je kan dan dus kiezen voor een verblijf aan het strand en dan in de avond naar Hoi An stad te gaan; is de duurste optie.
Of je verblijft in Hoi An stad, en gaat met de fiets, is 1 rechte weg, naar het strand; is de goedkoopste.
Taxi kan natuurlijk ook, en kost je plus minus 4 USD vv.

Je kan ook naar Cham Island, maar dat zou ik jammer vinden, je mist dan de charme van Hoi An en is ook weer duurder.
Je kan wel een dagtrip naar Cham Island nemen wanneer je dat zou willen en daar aan het strand liggen voor 1 dag eventueel.

Om in Saigon te komen zou ik vliegen vanaf Danang; je hoeft er niet gaan slapen , want is maar 1 uur vanaf Hoi An max.
Kosten van een nachttrein of vliegticket is gelijk aan elkaar, dus waarom vele uren treinen, zonde van de beperkte tijd vind ik.

Saigon
Wanneer je een vroege vlucht neemt uit Danang naar Saigon , heb daar nog een hele dag en kan je mijn wandelroute doen en heb je alle bezienswaardigheden in het centrum gepakt, muv China town; scheelt je ook geld.

PP
Ja, je kan een Cambodjaans visum kopen aan de grens en niet op de boot, denk er wel aan dat je voldoende pasfoto’s bij je hebt.
Je hebt er nodig met VOA en ook voor het visum voor Cambodja.
Afmetingen die er staan op de aanvraag VOA niet volgen, gewone nederlandse afmetingen zijn goed.

Houd ook in de gaten dat je voldoende USD hebt voor Cambodja.

Ik laat het overige over voor mensen die meer recentere informatie hebben dan ik over Cambodja.

Hoop dat het je weer verder kan helpen?

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Bedankt maar weer! Ga het zeker allemaal uitzoeken.
Mai Chau en dan de route via Hoa Lu Trang An, Tam Coc, Ninh Binh –> hebben we totaal 3 dagen voor. Waar is het leukste om te overnachten? Ik denk Mai Chau en Ninh Binh?

Hoe lang duurt de trip van HCMC naar PP? Aanraders voor organisaties?

Gr. Sophie

Hallo Sophie,

Wanneer je op de mooiste plekken zou willen overnachten dan zou ik het zo doen

dag 1
Hanoi naar Mai Chau,
Overnachten Mai Chau
dag 2
Mai Chau + overnachten
dag 3
Mai Chau naar Tam Coc , varen, door naar Ninh Binh en verder.

Probleem hierbij is dat de bus naar Ninh Binh al vroeg in de ochtend vertrekt.

Dus een andere optie, jammer dat je maar 3 dagen hebt.

dag 1
Hanoi naar Mai Chau, overnachten Mai Chau
dag 2
in de late ochtend naar Hoa Lu en daar overnachten
dag 3
Hoa Lu naar Tam Coc, vroege bus ( via Trang An wordt het moeilijker met lokale bussen, vandaar ) en dan door naar Ninh Binh.

Wanneer de boottocht in Tam Coc zou uitlopen of je hebt ergens anders oponthoud, zou je een taxi kunnen nemen van Tam Coc naar Ninh Binh stad, kosten zijn dan te overzien en je mist je trein niet.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Okee ik ben er zo ongeveer wel uit.

1.Aankomst in Hanoi - hotel zoeken etc. + Halong Bay regelen
2.Hanoi
3.Halong Bay + overnachting
4.Halong Bay > Hanoi
5 Hanoi naar Mai Chau, overnachten Mai Chau
6 in de late ochtend naar Hoa Lu en daar overnachten
7 Hoa Lu naar Tam Coc, vroege bus ( via Trang An wordt het moeilijker met lokale bussen, vandaar ) en dan door naar Ninh Binh.
Wanneer de boottocht in Tam Coc zou uitlopen of je hebt ergens anders oponthoud, zou je een taxi kunnen nemen van Tam Coc naar Ninh Binh stad, kosten zijn dan te overzien en je mist je trein niet
Ninh Binh - > nachttrein naar Dong Hoi
8.Aankomst Dong Hoi (overnachting of bij Phong Nha park of Cuc Phuong National Park
9.Phong Nha park of Cuc Phuong National Park savonds naar Hue?
10.Hue
11.Hue
12. Hue –> Hoi An via Hoi an Pass (boot)
13. Hoi an
14. Hoi an
15. strand Hoi an of bij HCMC
16. strand Hoi an of bij HCMC
17. Hoi an > Danang> HCMC
18. HCMC
19. Via Mekong Delta naar Phnom Penh (visum kon gewoon op de boot geregeld worden toch?)
20. Via Mekong Delta naar Phnom Penh
21. Phnom Penh
22 Phnom Penh
23 PP > Siem reap , overnachting SR
24 SR > Battambang
25 Battambang
26 Battambang > SR
27 Siem Reap
28 Siem Reap - Angkor wat
29 Siem Reap
30 Siem Reap vertrek uit Cambodja

Ik heb alleen nog 2 twijfels.

1. Welk nationaal park?
    Phong Nha park of Cuc Phuong National Park of een ander mooi gaaf park en waar kun je dan slapen?
  2. Hoi an strand of een mooi strand nabij HCMC? dan zouden we dus eerder naar HCMC vliegen (wel 2 dagen verblijven in Hoi an)
    en dan misschien een mooi eiland pakken?

Moet ik de vliegtickets reserveren of kan ik er gewoon heen gaan? misschien dat we een dag later aankomen in Danang en dan zitten we met dat ticket. of moeten we dat maar zo inplannen?

Groetjes Sophie

En… is het verstandig om wat hotels te boeken?
Bij booking.com zie ik dat er al heel wat hotels weg zijn of nog maar een paar kamers.
Gr. Sophie

Hallo Sophie,

Ik ben blij dat je er bijna uit bent.

il nog wel even wat opmerkingen maken, maar die nemen wel grotendeels je twijfels weg.

Begin dus met twijfel 1
Wordt dan Phong Nha , Cuc Phuong ligt bij Ninh Binh, dus een makkelijke overweging.

Waar logeren in Phong Nha omgeving.
Is makkelijk te regelen en desnoods een verblijf regelen in Hanoi en een tour.
regel dan wel iets met de " Parasise cave " en dan over het water er naar toe ( wel goede schoenen aandoen, want is een flinke klim).
Dan varen naar de andere grot.

Ook kan je op de route via de Vinh Moc tunnels gaan, wanneer je interesse er naar uit gaat.

Maar misschien ook iets voor jouw, om je vriend te verassen, wanneer de Angkor Wat vlucht niet doorgaat is het volgende.
Mits je vriend het leuk zou vinden natuurlijk?

Je zou dan na aankomst in Dong Hoi met de Easy Riders door het park kunnen gaan achterop de motor.
Heb je meteen de slaapplaatsen, boottocht , en transfer naar Hue + alles wat je wilt zien.
Is ook nog eens goedkoper en misschien ook een leuke verassing?

Nu even het schema.

Dag 12
Via de Hai Van Pass, die ligt tussen Hue en Hoi An kan je niet per boot en is taxi, prive tour, of bus ( dan wel goed kijken naar de route, want de meeste gaan door de tunnel onder de pas door!).

Dag 15
In principe heb je strand in Hoi An en hoef je dit niet te zoeken in Saigon en omgeving.
Wanneer ik kijk naar strandbestemmingen rond Saigon, dan kom ik al snel uit bij Mui Nee ( 5 uur rijden ), Vung Tau ( 1.5 uur met de boot ), Can Gio ( 1.5 uur over de weg ).

Andere is met het vliegtuig naar Phu Quoc, maar is wel een duurdere optie.

Zou daar even over na denken, en wanneer je voor Hoi An als strand gaat dan is misschien het aantal dagen , gepland wat te lang en zou dit dan steken in Mai Chau of Saigon?

Dag 19
Ja en nee.

Niet op de boot, maar wel aan de grens, dus je hoeft vooraf niets te regelen.
Wat je wel moet regelen is voldoende pasfoto’s , maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.

Nu naar je 2e post

Booking.com is een goede site om leuke hotels te boeken met een leuke prijs.
Maar zij , en dat geld eigenlijk voor vele vergelijkbare sites , dat ze niet echt een actueel overzicht hebben van de beschikbare kamers.

Zij verhandelen de kamers die op de vrije markt zijn terecht gekomen.
Bijv. door reisbureaus die teveel hebben ingekocht en er vanaf moeten.

Bijv.
mijn favoriete hotel in Hoi An ( river/ beach ) en kamer 'super deluxe "kan je niet boeken bij Booking.com, vol.
Maar deze kan je gewoon boeken op andere sites.
Booking. com is niet niet echt objectief. in dit voorbeeld, en waarschijnlijk ook niet in anderen?

Ik van harte dat ik nu weer geen nieuwe hoofdbrekens heb bezorgt en wens je een fijne vakantie toe in ZO Azië.

gr.
Ton.

Cuc Phuong ligt bij Ninh Binh, is het dan niet handiger om daar heen te gaan ipv Phong Nha?Scheelt weer reistijd of maakt dat niet veel uit?

GR. Sophie

Hallo Sophie,

Ik denk dat het in reistijd helemaal niets uitmaakt.

Ga even uit van je schema.

dag 7
Wordt dan Hoa Lu naar Cuc Phuong, daar overnachten
dag 8
Cuc Phuong, naar Tam Coc en nachttrein naar Hue
dag 9
Hue

Dan win je een dag, maar zie je bijna niets van het park; je hebt dan daarvoor maar een halve dag.
Pak 1 dag Cuc Phuong meer dan kom je op dag 10 , volgens je schema weer in Hue en is de winst weg.

Met Phong Nha
Is wel een onderbreking van de lange treinreis en je reist toch naar het zuiden.
ook is het landschap heel anders dan in Cuc Phuong en Mai Chau, grotten, rivieren, DMZ, tunnels uit de oorlog; dus best wat afwisseling.

Wat het handigst is laat ik aan jouw over, maar persoonlijk zou ik gaan voor Dong Hoi en via Phong Nha naar Hue.

Misschien iemand anders een idee?

gr.
Ton.

Hallo Sophie,

Ik ben de ultieme reis op het spoor en heb heb hem gevonden.
Jammer voor jullie, deze kan alleen van februari t/m augustus.

Maar hoewel deze niet kan je op deze site wel heel mooie foto’s vinden van het Phong Nha park vinden.
http://www.oxalis.com.vn/classic-tour-photos

Misschien heb je dan een beter beeld van dit park.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Inderdaad gave reizen! Wellicht dat we daar zelf iets kunnen regelen. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Groetjes Sophie

1 like

Hoi Ton,

het is bijna zover, nog 3 weken. We hebben er helemaal zin in!
Onderstaande planning wordt het.
Nu heb ik nog wat kleine vragen.

• Moet ik de vliegtickets vanaf Danang eerder regelen of kan dit nog op het laatste moment, zo ja waar kan ik dit het beste doen?
  • Hoe is het weer in Hoi an vaak in september? Is een van de strand eilanden als Phu Choq meer aan te raden rond deze tijd?
    Mocht je nog opmerkingen hebben hoor ik het graag!

Groetjes Sophie

29 aug 1 aankomt Hanoi – hotel zoeken – Halong Baai regelen + kookcursus regelen
Hotel Hoan Kiem geboekt
30 aug 2 Hanoi Kookcursus
31 aug 3 Halong baai + overnachting
01 sep 4 Halong baai  Hanoi
02 sep 5 Hanoi (treintickets naar Dong Hoi kopen)
03 sep 6 Hanoi  Mai Chau + overnachting
04 sep 7 Mai Chau
05 sep 8 Mai Chau naar Tam Coc , varen, bus naar Ninh Binh (Trang ann grotten) en verder
06 sep 9 Ninh Binh  nachttrein naar Dong Hoi + overnachting
07 sep 10 Phong Nha-Ke Bang Park + overnachting?
Je zou dan na aankomst in Dong Hoi met de Easy Riders door het park kunnen gaan achterop de motor. Heb je meteen de slaapplaatsen, boottocht , en transfer naar Hue + alles wat je wilt zien.
Is ook nog eens goedkoper en misschien ook een leuke verassing?

Waar logeren in Phong Nha omgeving.
Is makkelijk te regelen en desnoods een verblijf regelen in Hanoi en een tour.
regel dan wel iets met de " Parasise cave " en dan over het water er naar toe ( wel goede schoenen aandoen, want is een flinke klim).
Dan varen naar de andere grot.
Ook kan je op de route via de Vinh Moc tunnels gaan, wanneer je interesse er naar uit gaat.
08 sep 11 Phong Nha  Hue
09 sep 12 Hue
10 sep 13 Hue Hoi An (via Hoi An pass) is taxi, prive tour, of bus ( dan wel goed kijken naar de route, want de meeste gaan door de tunnel onder de pas door!).
11 sep 14 Hoi an (bijv hotel favoriete hotel in Hoi An ( river/ beach ) en kamer 'super deluxe
12 sep 15 Hoi an strand
13 sep 16 Cham island?
14 sep 17 Hoi an
15 sep 18 aankomst via Danang vroege vlucht naar HCMC
16 sep 19 HCMC
17 sep 20 HCMC  Chau Doc overnachting
18 sep 21 Chau Doc  met boot Phnom Penh
19 sep 22 Phnom Penh Killing fields
20 sep 23 Phnom Penh
21 sep 24 bus of auto naar Battambang
22 sep 25 Battambang
23 sep 26 Battambang met boot naar Siem Reap
24 sep 27 Siem Reap – Floating village etc.
25 sep 28 Siem Reap - Angkor wat
26 sep 29 Siem Reap
27 sep 30 vertrek naar NL

Hallo Sophie,

Ik ben jaloers, nog maar 3 weken, ik moet nog 19 weken wachten :frowning: .

Ik heb eigenlijk niets op te merken op je schema, is helemaal te doen.
Vind het wel leuk dat je ook je gedachten per lokatie erbij hebt staan.

Nu even je kleine vragen.

Vliegen van Danang naar Saigon.
Kan wel op het laatste moment ( is laagseizoen ), maar het kan wel dat je gewenste vlucht uitverkocht is bij VA.
Maakt niet uit, want deze route wordt ook gevlogen door de budgetmaatschappijen.

Tijden kunnen dan wel wat anders liggen, maar je kan wel ongeveer op het gewenste tijdstip reizen.
Let er wel even op dat je bij deze maatschappijen moet betalen voor je bagage en de tax niet altijd is meegenomen in de prijs op de site.
Dus even verder klikken en dan de prijs vergelijken.

hoi An beach of PQ
Zou Hoi An aanhouden.
Temperaturen zijn normaal gesproken gelijkwaardig en de reg ook.
Maar als je in PQ bent en het regent en de voorspellingen zijn niet goed, dan zit je wel op een eiland.
Je hebt kosten gemaakt om er te komen ( vlucht ) en dan moet je een eerdere vlucht nemen om naar een andere plek te gaan.

Met Hoi An kan je gewoon de bus pakken, dus makkelijker en goedkoper.

Je schema

7-9
Helemaal gelijk, heb je ook meteen slaapplaats in Phong Nha, dus daar geen zorgen meer over.

11-9
Is nog te boeken

Heb verder niets te melden en denk dat je het zo echt goed voor elkaar hebt.

Vergeet nog even dit.
Mai Chau gedeelte.

Ik denk dat het misschien verstandig is om een Pm te sturen naar LisArt.
Ik denk dat zij jullie de meest recente informatie kan geven over het vervoer daar.

Voor mij is het al wat jaren geleden ( 3.5 ) en regelde toen dan een auto voor 100 usd.

gr.
Ton.

Hoi ton,

Vietnam is echt geweldig.
We zitten nu in Hoi an (river beach resort, top!) en lopen een paar dagen voor
Op onze planning.
12 september vliegen we naar HCMC. Helaas hebben we het ticket al geboekt want het regent hier nu al twee dagen en dat is toch wel jammer.
Doordat we voorlopen op onze planning hebben we drie extra dagen.
We dachten zelf namelijk drie dagen naar HCMC te gaan.
Twee dagen via Mekong delta naar Cambodja
1 of twee dagen PP
1 of twee dagen batttambang en drie of vier dagen in SR.
Heb jij nog een goed idee voor de 3 overige dagen? Eventueel strand of iets gaafs wat we nog niet gepland hadden?
Ik zie graag je reactie tegemoet
Groetjes sophie

Hallo Sophie,

Leuk om te lezen dat Viet Nam je bevalt, en je ook in River beach zit.

Ik heb even zitten te denken en omdat je op Saigon vliegt zal iets in de buurt moeten zijn.

Denk dat strand avn Mui Nee afvalt omdat dat je een dag reizen kosten op en neer.
Maar dan zou ik gaan voor het strand in Vung Tau.

Daar heb ik goede ervaring met het Rex hotel, http://www.rexhotelvungtau.vn/index.php.
En met dit hotel, is dan wel wat duurder, Reales.

Voordeel van Vung Tau is dat je er binnen 1.5 uur bent met de Hydrofoil; zou niet over de weg gaan want het is een drukke weg met regelmatig lange files.

Wanneer je in Saigon wilt blijven, dan is het natuurpark van Vam Sat een aanrader een aanrader voor een dagtrip.
Ga wel voor de trip naar het mangroven en de krokodillen over de Sam Vat rivier.
Regel ook dat je naar de markt van Can Gio gaat, om daar verse schaaldieren te eten.
Zelf eet daar dan de "clambs " ( gekookt ), die ze dan voor klaarmaken.
Je ziet er geen tourist.

Vergeet in Saigon ook niet om naar DSC00752.jpg

Is een mooi park en echt een rustpunt in hectisch Saigon.
Bang Xeo eten ( even op de site zoeken hoe er te komen ), barbequen bij Barbecuegarden, vlakbij Benh Than market.

Overigens, bedenk ik me net, je kan ook een dagtrip maken naar Vung Tua.
Je vind daar Jesusbeeld a la Rio en je kan er ook in; je hebt dan een prachtig uitzicht.
Vakantieverblijf van de laatste keizer van Viet Nam, leuke pagodes, restaurantjes,

Zal via Can Tho naar Chau gaan en daar dan overnachten.
Ook kan je vanuit Saigon een dagtrip maken naar Cai Be.

Misschien dat je wat kan helpen?
Anders laat het even weten.

gr.
Ton.