Help! 24 dagen in Vietnam in te vullen...

hoi Allemaal,

Ik ben al een tijdje op het forum aan het lezen over vietnam en wat wel en niet te doen. Ik kom tot de conclusie dat 24 dagen veel te weinig zijn om alles te zien en het maken van keuzes is niet mijn sterkste punt.

Wij komen 23 september aan in Hanoi en vertrekken op 18 oktober vanaf Phnom Penh.

Musts in de reis zijn: Halong Bay, Mekong Delta, een national park (liefst trekking met beetje het junglegevoel), Saigon en tunnels, Angkor watt in Cambodja. Steden vindt ik wel heel mooi, maar ben meer een natuurmens. Als ik de foto’s op Google van Sapa zie lijkt me dat geweldig, maar vraag me af of dit niet teveel uit de route ligt?

Ik zou het liefste alles zien, maar ik ga met mijn vriend en die wil niet als een bezetene door het land vliegen om zoveel mogelijk te zien. Uiteindelijk wil ik dat ook niet, ik wil liever de landen echt beleven, ook door ergens een paar dagen te blijven. Mijn vriend wil ook graag een dagje of 2 aan een lekker strand genieten van de vrijheid, maar dan niet in de regen. Wat is dan aan te raden…zo midden in het regenseizoen?

Tevens hebben we van vrienden een heleboel backpack spullen te leen gekregen. Ze hebben daar ook een paar van die superklein opvouwbare mummieslaapzakken bij…lijkt me niet echt nodig…of wel aan te raden mee te nemen.

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp!

Hallo A,

Ik denk dat je het goed ingeschat hebt, 24 dagen voor en Viet Nam en Cambodja wordt een gehaast.
Maar in zeg 18 dagen ( 6 voor Cambodja? ) is het wel te doen, maar je moet keuzes maken en misschien vliegen.

Ook zit er in jullie periode een instabiele faktor; het weer en de tyfonen ( deze zijn niet te voorspellen).

23-9 2-10
Hanoi+ Halong Bay + Sapa + natuurpark ( misschien Cuc Phuong met trekking met tent ( is wel aan de prijs ) kan in zeg 9/10 dagen.

2-10 t/m 6-10
Vliegen naar Danang of Hue
Hue en Hoi An; weer kan tegen zitten dan je keuze maken wel of niet deze plaatsen

6-10 t/m 9-10
Door naar nha Trang, of naar Mui Nee/Pan Thiet ( minste kans op regen, ben 2x in oktober daar geweest en geen regen gezien en volop zon ) voor enkele dagen strand

9-10 t/m 11-10
Saigon + tunnels

11-10 t/m 14-10
Mekong Delta

14-10 tot 18-10
Cambodja en naar huis

Links en rechts zijn wel wat dagen te winnen/strepen.
Misschien 1 dag minder strand.
Of bijv. ( denk dat ze dit vloeken in de kerk noemen ) Hoi An overslaan en meteen naar nha Trang / Mui Nee / Pan Thiet en via Dalat naar Saigon.
Of bijv.

Geen Nationaal park in het noorden en geen strandlokatie op deze route.
Dus meteen van Hoi An naar saigon en dan naar Con Dao Island.

voordelen
Daar heb je bijna echt witte stranden ( kan Phu Quoc niet aan tippen ).
Nog niet touristisch dus heel rustig
Volop prachtige natuur voor diverse trekkings ( meeste wel met gids verplicht, maar is bijna altijd in een nationaal park ).
Duiken en snorkelen
geschiedenis
goedkoop eten en drinken.
enz.

nadelen
Je bent daar dan in oktober en is het begin van het droge seizoen ( dus einde regenseizoen), maar ik weet niet zeker of de regengoden zich ook in 2012 daar van ook bewust zijn?
dan zit je wel op een eiland met weing uitgaans mogelijkheden .
Overnachten is wat duurder
Je moet vliegen ( vanaf Saigon ).
Wel georganiseerd of alles van tevoren boeken ( vlucht, transfers en verblijf )

Ik zou voor Con Dao onderstaande site + google gebruiken voor meer informatie.
Ik ben hier voor het eerst afgelopen januari geweest en ga zeker weer terug als ik de kans krijg.

http://www.dive-condao.com/dive.html

Ik hoop dat je nu nog niet meer bent gaan twijfelen en dit je helpt.

gr.
Ton.

1 like

Misschien is het national park op Cat Ba ook een idee.

1 like

heej Ton en Nuna,

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga vanavond met mn lonely planet de tips bekijken. Vroeg me alleen af of het qua tijd miss beter is om Sapa toch niet te doen…vaak lees ik dat Cuc Phuong een goed alternatief is. Maar ook vergelijkbaar? Cuc Phuong vindt ik op de foto’s ook prachtig. Ook cat Tien lijkt me heel indrukwekkend.

Ik wilde ook wel graag naar Hue vanwege de cultuur en Hoi An…ook vanwege de kleding :wink: Of is dat op een andere plek ook goed te laten maken? Om nou 2 a 3 dagen voor kleding in noodweer te zitten is ook weer zo wat…

Dalat lijkt me echt prachtig dus daar wil ik ook heel graag heen. Persoonlijk trekt het eiland Con Dao het me veel meer dan nha Trang / Mui Nee / Pan Thiet. Maar vooral over de eerste heb ik niet heel positieve verhalen gelezen. Hoeveel dagen moet ik aan denken als we naar Con Dao willen?

Ik begreep dat het mogelijk is om via de mekongdelta de grens over te gaan, maar misschien winnen we wel veel tijd door te vliegen van HCMC nar Siem Reap in Cambodja?

Ik kom misschien veel verwarder over nu…maar de tips hebben we zeker meer helderheid gegeven :slight_smile:

Hoi An :wink:

Ik denk dat je met vliegen wel tijd wint, maar de ervaring is wel heel bijzonder, vind ik. Persoonlijk zou ik wat anders schrappen en wel via de Mekong de grens overgaan, maar ik ben dan ook helemaal verliefd op de Mekong Delta :wink:

Ik snap dat je naar Hoi An wil, ook een stukje Vietnam waar ik verliefd op ben. Misschien dat je je route iets minder vast kunt leggen en alternatieven hebt als het weer echt te slecht is? In HCMC kun je bijvoorbeeld ook kleding op maat laten maken (maar moet je wel meer naar zoeken; Hoi An staat erom bekend en zijn vele zaakjes te vinden waar je kleding kunt laten maken).

Wat betreft de mummie slaapzakken: zijn dit dunne slaapzakken of slaapzakken van katoen? Zelf heb ik die laatste wel meegenomen, omdat ik als low-budget reiziger soms in redelijke hotels terechtkwam, maar toch de lakens niet heel schoon vond en dan lekker in mijn eigen schone slaapzakje kon kruipen.

Hoop dat medereizigers je nog tips kunnen geven omtrent je andere vragen!

Groetjes, Anne

1 like

Heej A,

Sapa en Cuc Phuong zijn n iet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar.
Simpel om het feit dat de bergen niet zo hoog zijn in Cuc phuong.
Maar het is een alternatief voor wanneer je houd van natuur, minderheden en een homestay wilt.
Ook is in de buurt Tam Coc, het halong bay op het land en je kan er mooie trekkings houden en zelfs camperen in een tentje in het woud.
Zoals in elk nationaal park ben je bijna altijd verplicht een gids mee te nemen.
Ook ligt het meer op de route van noord naar zuid en kan je tijd schelen.

Dat Nha Trang er niet zo goed vanaf komt in de recensies kan ik niet helemaal volgen.
Ik heb daar nooit 1 probleem gehad, en Cor en Wilna en Nunu volgens mij ook niet. Zij zijn er ook kortgeleden nog geweest.

Ik snap het helemaal dat Con Dao je trekt.
Het is een geweldig eiland en met een mooie natuur.
Het staat nog helemaal in de kinderschoenen voor wat betreft tourisme.
Deed me denken aan phu Quoc toen ik daar jaren geleden voor de eerste keer was.
Ik vond daar ook maar enkele resorts en wat hostels; de laatste keer schrok ik dat er zoveel was bijgebouwd.

Op Con Dao vind je dus maar weinig overnachtingsplaatsen, dus echt vooraf wat regelen.
Zorg ook voor de transfer vanaf het vliegveld, deze ligt aan de andere kant van het eiland en echt veel taxi’s zal je er niet vinden. Op de site van divedive vind je eigenlijk bijna alle overnachtings mogelijkheden.

Ook ben ik maar 1 echt cafe tegengekomen en er zijn maar iets van 4 restaurants, buiten die van de hotels om.
Ik verwacht echt dat dit binnen no-time helemaal gaat veranderen, want er wordt aan alle kanten reclame gemaakt voor dit eiland.

Van divedive hebben we een kaartje en informatie gekregen en er is 1 route die je zonder gids kan doen en geloof dat deze 3 uur heen was en dus ook 3 uur terug. Maar met een gids zijn er meerdere opties.

Ik zou, wanneer ik jullie was en de financiele middelen zijn er ( overnachten is wat duurder en je moet vliegen ) dan zeker kijken of dit mogelijk is.
Maar zoals eerder al geschreven, je zit net aan het begin van het droge seizoen en dus is er kans dat je misschien toch wel wat regen kan krijgen. Laat dit echt even meewegen, je kan niet zeggen en nu ga ik verder want dat gaat dus niet. Koud is het er zeker niet.

Hoe lang er verblijven?
Bedenk dat je er de eerste dag in de middag aankomt en naar je hotel/camping wordt gebracht.
Dan wat verkennen en misschien een duik. Wat regelen voor een trekking en de dag is voorbij.
de tweede dag een trekking en misschien ook tijd voor de tigercage ( de gevangenis tijdens de oorlog, waarvan een model staat in het oorlogsmuseum in Saigon) , heel indrukwekkend ( zie de foto’s van mij op de foto afdeling op deze site.
Nog een dagje strand of een trekking en de dag erop naar Saigon.
Dan kom je op 3 overnachtingen.

Wanneer je ook Dalat aandoet, zeker de "crazy table "bezoeken; heel apart.
Zijn er 2 van, 1 in een tempel en 1 bij een particulier.
toen ik degene in de tempel bezocht had ie er geen zin in en zijn toen naar de particuliere gegaan en deze draaide als een tierelier.

Je houd dan je handen ongeveer 2 cm boven het tafelblad en roept bijv. links, links en je loopt naar links en het blad draait mee naar links, voor rechts idem.

http://www.wereldwijzer.nl/printthread.php?t=116042

Je kan via de Delta naar Cambodja, gaat bijna altijd via Chau Doc naar PP.
Inderdaad, je kan vliegen naar SR om tijd te besparen, maar niet echt veel; 1 dag.
Je moet dan via de Delta weer terug naar Saigon en overnachten. De dag erop naar SR.
Dus concreet, bijv. van Can Tho naar Saigon, overnachten en dan de dag erop vliegen naar SR.
Of je gaat van Can Tho naar Chau Doc naar PP en vliegt dan naar SR, of met de bus ( hier zit dan de dag winst).

Maar echte winst is te halen; wanneer je Con Dao wilt aandoen via de volgende route, mits je het financieel in je budget past ( even gekeken en kost je in oktober 132 usd pp).
ook is dit niet op elke datum mogelijk.

Maar dan Saigon de Delta in en via bijv. My Tho naar Can Tho.
Daar de drijvende markt dan in de ochtend bezoeken ( vroeg ) en door naar het vliegveld van Can Tho en vliegen naar Con Dao.
Dan vanaf Con Dao naar Saigon en meteen door naar SR; 2 dagen verdient.

Ik schrijf het maar, maar is dus wel een optie.
Ik stop er even mee, maar heb je nog vragen, dan zie ik ze wel langs komen.
Succes ermee.

gr.
Ton

1 like

hoihoi,

Onze reis begint steeds meer vorm te krijgen…maar het blijft moeilijk hoor! Als ik mn rough guide lees, is bijna elk dorp de moeite waard te bezoeken! Ik bestel vanavond nog een lonely planet. Ik heb die van Cambodja. Ik vind toch dat daar net iets meer wordt vertelt wat wel en niet te doen.
Tot nu toe hebben we dit (al kan alles nog anders)
22 sept. Aankomst hanoi. Daar in hotel (moeten we nog uitzoeken…dus tips zijn welkom)
23 sept. Hanoi -> nachttrein naar Sa Pa
24 sept Sa Pa
25 sept Sa Pa -> nachttrein terug naar Hanoi
26 sept dagtrip naar Halong Bay
27 sept. Cuc Phuong national park dagtrip
28 sept. naar Hue. Vraag is of we dit moeten vliegen of met de trein/bus. Hoeveel scheelt het qua tijd en hoeveel kost het meer?
29 sept - 2/3 okt. Hue, Hoi An en omgeving. (afhankelijk van het weer.)
2/3 okt tot 10 okt nog in te vullen
11/13 okt - 14 okt tour Mekong naar cambodja
14 okt aankomst PP. Door naar SR
15-16 okt Angkor Watt laatste bus terug naar PP
17 okt PP
18 Okt. Ochtend PP en terug naar NL

Dingen waarover ik twijfel:
Sa Pa wel of niet? of juist wel en dan het national park laten zitten, of vooraf beide doen, omdat het prachtig is… :S
Dan nog het binnenlandse vervoer. Van Hanoi naar Hue vliegen of Bus/trein?
Dan nog de nog in te vullen dagen. vliegen/bus naar Nha Trang voor een halve week daar om door te vliegen/bus/treinen naar HCMC. of gelijk vanuit Hue naar HCMC en dan naar het eiland Con Dao?

Pfff, t zijn ook een beetje mn eigen gedachten hier plaatsen…maar als ergens nog een lampje gaat schijnen om me te helpen…dan heel graag :slight_smile:

Heb ontzettend veel aan alle info van de site, maar af en toe nog moeilijk te filteren wat voor mij van toepassing is, dus toch nog maar weer even mijn mijmeringen geplaatst!

Groetjes,

Annette

Hallo Annette,

Ik weet het is heel moeilijk om een inschatting te maken wat je leuk vind .
ook is het voor mensen die je willen helpen een inschatting te maken om zeker de plaatsen te noemen die je niet mag missen; is ook nog een persoonlijke keuze van hen.
Komt er nog een budget bij die de reagerders meestal niet te weten krijgen.

Maar ik zal met mijn ervaring in Viet Nam proberen je vragen te beantwoorden en hoop geen twijfeling te zaaien.

Sapa
Doen, zonder twijfel.

Halong Bay
25-9 niet overnachten in Hanoi, maar meteen aansluiten naar Halong Bay.
Red je makkelijk.

26-9
Hanoi verkennen

27-9
Is voor mij een moeilijke.
Maar ik zou uiteindelijk kiezen voor Tam Coc.
Geweldige omgeving, supertouristische boottocht maar die ben je ook.
Dus dan CP laten schieten

28-9
Hanoi/Hue.

2 opties
Op 27-9
Bus ticket Ninh Binh naar Hue sleeper bus; goedkoopste optie, wel goed regelen.
Of terug naar Hanoi en vliegen naar Hue ; is prijzig.
bus of vliegen scheelt je minimaal 110 usd pp zonder de transfer naar het vliegveld a 10/20 usd

Nu slaat je twijfel toe.
Ik denk dat je nu een dag of 9 a 10 over hebt.

Con Dao
Is een geweldig eiland en bijna geen tourisme.
Dit betekend ook geen uitgaansleven, 1 cafe op het eiland, slechts enkele restaurants.
Je kan er niet vanaf, doorreizen wanneer je enkele dagen regen hebt.
Vooraf boeken.

Staat tegenover
Bijna spierwitte stranden ( witste van heel Viet Nam ), prachtige omgeving, mooie bossen voor trekkings, geschiedenis, goede temperaturen ( met helaas in sommige periiodes regen ).
Nu nog bijna touristen vrij, maar binnen enkele jaren a la Phu Quoc.
Ik heb Phu Quoc zien veranderen van soort Con Dao naar wat het nu is in PQ.

Omdat je toch nog niet alles ingevuld hebt , kan je natuurlijk ook het park Cuc Phuong met Tam Coc en de de provincie Ninh Bih verkennen.

ook de DMZ of Dalat is een optie.

Laat het hier even bij, want anders kom ik met misschien nog meer suggesties :-).

gr.
Ton.

Cuc phu

hoi Allen,

Aankomende vrijdag is het zover…dan vliegen we naar Hanoi >>>

Ik ben zelf niet zo actief geweest met schrijven op het forum, maar wel heel druk met lezen :smile:

We hebben besloten een strakke planning los te laten, omdat ik niet als een bezetene het land door wil en niet de vrijheid meer heb om toch iets langer te blijven of juist iets korter. Als we wat missen wat we graag nog willen zien is dat een mooie reden om nog eens terug te komen!

Alleen de eerste paar dagen en de laatste paar weten we…omdat we niet willen aankomen en dan eens gaan kijken wat het land te bieden heeft en ook niet ineens de reis moeten ‘afbreken’ om de terugvlucht te halen.

Het volgende denken we in grote lijnen te doen:
Hanoi-Sapa-halong bay . Dan door naar Hue. Afhankelijk van het weer Hoi-an en nha trang or ER tour te doen. Als het slecht weer is gelijk door naar HCM en dan naar Phu Quoc (gezien laagseizoen toch hiervoor gekozen ipv Con Dao). Dan via mekong door naar PP. daar willen we 5 tot 9 dagen blijven. Als 5 dagen dan alleen PP en Angkor watt, anders gaan we nog krab eten in Kep. maar goed, alles kan nog anders…

Vraagje nog is: ik heb een mooie grote spiegelreflex…hoe verstandig is het hiermee te reizen wat betreft berovingen?

Ander vraagje: Als we de dag na aankomst als met de nachttrein naar Sapa willen, is het handiger dit vooraf te boeken. Weet iemand dan een bureau waar ik dat kan boeken vanaf hier?

We willen zoveel mogelijk gebruik maken van de nachttreinen of bussen, omdat het goedkoper is dan vliegen. Als we door slecht weer wel het midden overslaan proberen we nog te vliegen, maar dat zien we dan wel.

We hebben er iig heeel veel zin in en zijn ook heel nieuwsgierig! Ik heb begrepen dat in de meeste hotels internet is, dus ik zal tijdens de reis de site nog eens raadplegen. Ik hoop iig op bovenstaande nog antwoord te krijgen! Dank alvast daarvoor :chin:

BTW… ik had verkeerd getelt: we hebben daar 26 dagen :cheer:

Hallo A en de rest,

Komende vrijdag al.
Komt wel even goed uit dat je in Hanoi Land, in Saigon is het niet echt best weer en er komt een storm bij. Weer in Hanoi is nu gewoon helemaal goed en ook Sapa en Halong Bay.

Ik heb voor het weer een link gezet bij reisnieuwtjes waar je het weer van de Vietnamese knmi kan volgen.

Voor Hoi An en Hue geen problemen; de aardbeving is net geweest. Ik hoop wel dat er geen meerdere komen voor jullie. Weer helemaal goed.

Alleen Saigon en de Delta is het nu even wat slechter en er komen stormen naar saigon en men verwacht dat het vrij heftig kan zijn met overlast; straten onder water.

dus wel even goed het weer in de gaten houden; kan je zomaar gebeuren dat je op phu Quoc veel regen hebt en dat zou jammer zijn.
Het is nu eenmaal in het zuiden regenseizoen en dus daarom ook laagseizoen daar.

Wat betreft je camera
Gewoon doen wat je in Nederland zou doen; dus aan de winkelkant lopen, enz.

Sapa
Ik heb dit al meerdere keren geschreven, maar ter plekke boeken kan altijd, maar niet altijd het door jullie beoogde comfort kan dan beschikbaar zijn. Je kan dus belanden op een minder bed of in het allerslechtste geval op een houten stoel. Maar met wat zoeken is een leuk bed wel te vinden maar gaat ten koste van tijd. En marktwerking speelt natuurlijk ook ; vraag en aanbod en dan de prijs. Ik ben een voorstander van vooraf boeken, wel dus het nadeel van inleveren van flexibiliteit.

Ik zou altijd wel, wanneer je na de Sapa tour meteen door wilt naar Halong Bay dit wel vooraf regelen.

Je komt in de ochtend aan en als je dan nog een tour moet regelen naar de Bay is dit heel moeilijk. Deze vertrekken dan binnen 2 uur na je aankomst en de kantoren zijn dan niet open om dit te boeken. us dan ontkom je er niet aan.

gr.
Ton.

1 like

Ha Annette,

Ik heb niet veel meer toe te voegen aan Ton’s goede tips. Zelf heb ik ook een spiegelreflex meegenomen en heb altijd vrij grote (en mooi :slight_smile: ) schoudertassen bij me waar ik mijn spiegelreflex in z’n tasje in doe. Maar neem hem zeker mee: ik vind Vietnam echt een land waar je super mooie foto’s kunt nemen! (Neem voor de zekerheid ook je aanschafbon of een kopie hiervan mee, zodat je geen gedoe krijgt met invoerrechten enzo).

Groetjes, Anne

1 like

heej,

bedankt voor de reacties! Ik hoop echt dat het weer nog wat beter wordt…maarja, niets aan te doen. Als je het ergste verwacht kan het alleen maar meevallen.

Ik neem gewoon mn fototoestel mee :foto: hij is goed verzekerd en hoop idd mooie plaatjes te schieten :slight_smile:

Ik heb contact opgenomen met de Sapa Siters voor een trekking daar, dat is voor elkaar. Ook geprobeerd treintickets te boeken via een link op seat61, maar daar nog geen reactie op gehad.

Een halongbay dagtour is erg moeilijk te vinden. Ik kan alleen met overnachting vinden en dan ook behoorlijk duur ( goedkoopste 115 dollar per persoon en dat is dan anderhalve dag ipv 2 volle dagen). enig idee waar ik een dagtrip kan vinden? Als het niet veel scheelt met een overnachting erbij willen we daar ook nog wel voor gaan, maar rond de 165 dollar per trip vinden we toch iets aan de prijs.

We logeren in het Artisian Boutique hotel in Hanoi. Zij bieden ook wel tours aan (met overnachting) maar die zijn nog duurder dan dat. Dus tips voor een halong bay dagtrip vanaf hier te boeken hoor ik graag. Anders lopen we daar wel een touristenbureautje binnen

Nu nog even laatste voorbereidingen treffen :was:

Groetjes,

Annette

Hallo Annette,

Er zijn er best wel veel te vinden, Ik type gewoon "day tour Halong Bay "en dan vind er wel diverse.

Ik heb dit dus gedaan en zie de prijzen variëren echt wel veel.

Wat ik wel belangrijk vind voor een 1-daagse trip is dat ik de grotten oversla.
Is hartstikke mooi, maar dat vind iedereen, dus je kan de pech hebben dat je daar dan lang staat te wachten en ik zou dat zonde van mijn tijd vinden. wel heb je meestal de mogelijkheid om niet mee te gaan en te zwemmen of te kayakken.

Bedoel dus te zeggen dat er ook in de dagtours verschil zit in mogelijkheden.

Ik zou ook goed opletten in wat voor gezelschap je verzeilt raakt; niet tussen 60 chinezen met chinese gids bijv. Ik zou dan gaan voor een wat internationaal gezelschap.

Afhankelijk van je budget kan je ook een gehele boot huren en zelf zo je route bepalen.
Het klinkt duurder dan je denkt.

Dus ga je in Hanoi boeken
let op de route
Gezelschap

Zelf heb ik het via Bufallo Tours laten regelen; weet dus niet de actuele prijs, maar vragen staat vrij.
Voor het snelste contact met hen even Ms. Ha mailen en met mijn naam ( Ton ) terloops noemen kan ook geen kwaad om snel antwoord te krijgen

Ha - Buffalo Tours (ha.lo@buffalotours.com)

Zou dus vragen voor prive ( als je dit wilt ) wat het kost + route
Met een gezelschap ( + wat voor gezelschap ) + route en kosten

geld eigenlijk voor elke offerte
Bijv ook bij deze
http://halongbayluxurytravel.com/halong_bay_1day.htm

Dus gewoon wat offertes opvragen, en dan beslissen, is wel kort dag.
Maar ik weet zeker dat Ms. Ha morgen reageert en misschien heb je ook andere offertes binnen en kan je dan vergelijken in dit kort tijdbestek.

gr.
ton.

Voor tochten door Halong Bay kun je ook kijken op:

Dat is een bekende aanbieder, waar je ook eventueel andere excursies of busreizen mee kunt maken.

Hoi allemaal,

Hebben nu 2 vd 4 weken Vietnam/Cambodja erop zitten! Tot nu toe echt geweldige tijd! We zijn nu in HCMC en willen naar mekong delta. De 1001 reisbureautjes maken het lastig. We hebben ong 3/4 dagen. Iemand ervaring met bezoek aan mekong op eigen initiatief. Heb t idee dat je niet zoveel ervaart als je een vol programma hebt met 25 andere mensen. Weet alleen niet of het in 4 dagen te doen is…we moeten door naar cambodja! Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Annette

Wat leuk om te lezen dat Vietnam tot nu toe zo goed bevalt! Ik ga pas in december dus kan jullie niet vanuit eigen ervaring adviseren. Maar in onderstaand forum vond ik goede tips over de Mekingdelta waaronder homestays met de mogelijkheid om je door de eigenaar te laten rondvaren daar. hoop dat jullie er wat aan hebben.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=140171

oja, ik hoor heel graag hoe de trekking met Sapasisters is bevallen want die wil ik ook boeken. :slight_smile: hebben jullie nog met hen onderhandeld over de prijs?

Ook ik ben erg benieuwd naar je ervaringen :slight_smile: Ik ga zelf begin 2013 naar Vietnam

Hallo Annette,

Goede tip van Nadienh, om je naar dit topic te verwijzen.
Is veel informatie omtrent je vraag te vinden; zeker van Geert.

Wanneer je enigszins de kans ziet om de Phong Dien drijvende markt te bezoeken , zeker doen ( wel echt vroeg gaan ).

In Can Tho bieden vele locals je aan om je naar de Cai Rang markt te brengen en rond te varen.
vooral bij de aanlegsteiger links ( met je buik naar het “winkelcentrum” ) , dus naar het beeld van HCM toe.
Dus dit kan een optie zijn, kan je overigens ook goed eten voor weinig in de avond.

Hoewel omgeving Can Tho met Cai rang 1 van de grootse en met Phong Dien de mooiste drijvende markten heeft is het gebied in de omgeving van My Tho en Vinh Long met Ben Tre ook een heel mooi gebied in de Delta.

Voordeel van de laatste steden is dat het wat dichter bij Saigon ligt en dus minder reisuren vergt.
Wanneer je 3 a 4 reisdagen hebt en je wilt van Saigon naar PP gaan, reken dan op 1 reisdag vv Delta en heb je 2 a 3 dagen over.
Dus ook een idee.

Allebei de gebieden kan je makkelijk zelf bereizen, hoeft dus niet via een tour, en alleen een ticket boeken om er te komen.

gr.
Ton.