Nuttige tips en must see's voor een rondreis vietnam

Hallo Allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan over 2 weken een rondreis doen door Vietnam (jaja lekker snel:) en hebben een globale route opgezet hoe te reizen en wat te zien. We gaan voor 3.5 week en het enige wat we tot op heden geboekt hebben zijn de eerste 2 overnachtingen en een cruise in Halong Bay dus we zijn helemaal vrij om het aan te passen naar briljante ideeen;)

We nieuwsgierig of er mensen op het forum hier zijn die nog nuttige tips hebben over accomodatie, dingen of plekken die je echt gezien moet hebben en natuurlijk practische tips waar we gewoon nog niet aan gedacht hebben.

We reizen van Noord (Hanoi) naar Zuid (Ho Chi Min)
Ons plan ziet er als volgt uit:

Aankomst in Hanoi

• Blijven 2 dagen, stad bekijken en even bijkomen van vliegreis

Halong Bay

• Cruise voor 2 dagen

Nachtrein naar Hue

• Motor huren en +/- 3 dagen binnenland verkennen

Hoi An

Vliegen tussen Hoi An en Nha Trang?

Nha Trang

Phan Thiet

Ho Chi Min City

• Tunnelcomplex van Củ Chi

Mekong Delta

• 2 daagse excursie, Can Tho (floating Market)/ Ben Tre

We willen laatste week/ paar dagen afsluiten op Phu Qouc, is goed te vliegen vanaf Ho Chi Min. Lekker relaxen, beetje snorkelen etc. Heeft iemand misschien goede accomodatie tips hiervoor…

Het is vrij open allemaal, we hebben wel het een en ander in gedachten wat nog meer te zien maar willen ook gewoon een beetje het op ons af laten komen.

Ben benieuwd!!!

Groet,
Ronald.

Zou voor wat betreft de Mekong delta zeker een bezoek brengen aan HUNGSHOMESTAY.Er is van alles te lezen over hem op tripadvisor. Mocht je zijn mailadres willen geef mij dan even een PB. Je verblijft bij hem thuis en gaat met een privat boat door de delta. Je moet zelf het vervoer regelen vanuit Saigon naar Can Tho, doch dat is goed te doen.

groeten cor en wilna>>>:wereld::zon02:

Thanks, ziet er echt heel goed uit! Denk dat we daar zomaar eens uit kunnen komen wanneer we de Mekong doen:)

Gr. Ronald

Ik kan je alleen adviseren in HCMC, maar dat was wel een van de hoogtepunten van onze reis.

Ga voor de Foodie tour van XO-tours. Achterop een scooter door de hectiek van deze stad doe je 6 of 7 districten van HCMC aan, en heb je 5 eet stops met een overvloed van zeer goede en lekkere (geen rare) gerechten.

Ze zijn de #1 attractie op Tripadvisor en dat is niet voor niets.

Cool, ziet er goed uit!

Hoi Ronald,

Met 3,5 week kun je best veel zien. Je schema ziet er heel goed uit, maar ik denk dat het wel mooi is om ook een paar daagjes Sapa of Cuc Phuong, een alternatief voor Sapa. En stiekem toch ook een dagje DaLat en omgeving verkennen, eventueel met easyriders. Maar dat gaat misschien ook weer ten koste van het aantal dagen strand op het eind. Keuzes maken :wink:

Volgens mij is jullie reis echt heel geschikt om met de Lonely Planet of Wereldwijzer reisgids Vietnam in de hand te bereizen: een paar dingen die jullie willen zien en de rest ter plekke bedenken. Heb ik ook gedaan en vond het heerlijk! :slight_smile:

Wat betreft motor huren: bedoel je daarmee het verkennen van de omgeving achterop bij een Easyrider? Er zijn strikte regels wat betreft het rijden van motoren. Zie hier.

Groetjes, Anne

Hallo Ronald,

Vind het verstandig dat je Halong Bay vooraf geboekt hebt.

Nu wordt het voor mij even moeilijk, omdat ik altijd prive reis.
Mijn kennis over bus tours doe ik ter plaatse op uit ervaringen met backpackers.
Zo weet ik er na 14 keer, 7 jaar er wat van af.

Nu wat tips

hanoi
1 pillar pagode, HCM verblijf, mausoleum HCM ( keuze is aan jouw om deze binnen te gaan ), verblijven van HCM, bibliotheetk en the old quarter.

Hue,
Je gaat voor een 3 daagse motor tour.
Dat wordt dan de DMZ, en probeer er Phong Nha-Kẻ Bàng bij te pakken.
ook een bezoek aan de grotten boven in de bergen.

Hoi An
Spreekt voor zich; sfeervol stadje, op 5 km een prachtig strand.
Ook leuke ambachtstadjes te bezoeken in de omgeving met de fiets.

Je gaat vliegen van Danang naar nha Tranh.
Jammer dan mis je My lai

Dus Nha Trang
Boottocht mat een bezoek aan het aquarium, snorkelen, enz of
Boottocht naar monkey Island en snorkelen.
Bezoek aan de grote Boedha en liggende Boedha

Naar Mui Nee/ Phan Thiet
Waarom?

Je hebt al strand in Nha Trang, Hoi An.
Sla PT over en ga dan naar Dalat; 5 uur rijden vanaf Nha Trang.
Nadeel is de reis duur van Dalat naar Saigin.

Dalat
Watervallen, crazy table, buitenverblijf laatse keizer, goed uitgaan, mooie tempels enz.

Saigon.

Prima tip va Zaan.
Ik heb ook een wandelroute op deze site gezet, die hetzelfde is al de tour van een 1/2 dag.

Cu Chi een must, een halve dag.

Mekong Delta.

Ik ben nu al 10 keer in Cai Rang geweest en 2 maal in Ben tre en 11 maal in Cai Be.

Maar de mooiste drijvende markt is in phong Dien; moet je niet missen, vlakbij Can Tho.
Dus ik zou van Ben Tre naar dit dorpje gaan en Can Tho over slaan.

Houd ook even ook in ogenschouw dat homestay eigenlijk een gewoon een hotelvorm is
de mensen zijn in dienst van een reisbureau , dus ook hun gebouw ( zijn eigenlijk gewoon beheerder en wel behulpzaam ).

De naam Home stay wordt dit jaar of in 2013 ook veranderd in House Stay met de naam van het bureau wie dat exploiteert.

Maar nu mijn favorite hotels

Hue

Hoi An
http://www.river-beachresort.com/default.aspx

Nha Trang
http://www.nhatranglodge.com/EN/index.asp

Mui Nee
http://www.chamvillas.com/
http://www.victoriahotels.asia/eng/hotels-in-vietnam/phan-thiet-beach-resort-spa

Saigon
http://www.continentalhotel.com.vn/

Con Dao

Can Tho
http://www.victoriahotels.asia/eng/hotels-in-vietnam/can-tho-resort

phu Quoc
http://www.sasco-bluelagoon-resort.com/Default.aspx

Dit zijn mijn favoriete hotels,

gr
ton.

Nog even een aanvulling op mijn eerdere bericht. Als je op Phu Qouc bent, ga dan vooral in de avond eten in een van de ongeveer 15 restaurantjes op de night market midden in de hoofdstraat van het atadje. Je kunt zelf je verse vis uitzoeken, die ter plaatse voor je wordt bereid. Zeker een aanrader en je zit tussen de lokale bevolking.

Breng ook een bezoekje aan de plaatselijke parelvisserijen. Deze zijn te bereiken als je een scootertje huurt.

groet:wereld:>>>:zon02:en cor en wilna

Hallo ronald,

Misschien ook handig.

Koop een vietnamees prepaid kaartje; laat je wel even helpen met installeren.
Je krijgt dan wat sms-jes in het vietnamees en denk dat deze waarschijnlijk niet je beste taal is die je beheerst.

Afgelopen januari voor 8 euro 3 uur naar Nederland gebeld en ge-smst.

gr.
Ton.

Hey Anne,

Dat klinkt wel heftig. Ik zal wat betreft het motorrijbewijs/ verzekering nog even goed uitzoeken wat wijsheid is, bedankt voor de waarschuwing iig.

Sapa hebben we over gedacht maar zijn bang dat we wat de tijd betreft niet uitkomen.

Gr. Ronald.

Hey Ton,

Wat een hoop bruikbare tips, echt helemaal te gek bedankt daarvoor!
Ik ga het even filteren en inpassen in ons schema, wanneer ik vragen heb kom ik even bij je terug!

Groet,
Ronald.

Nog een vraagje:
Wij willen van Hanoi naar Hue met de nachttrein. Kunnen we tickets aan het loket boeken of kun je het van te voren op internet boeken? Zo ja, waar?

Hallo R,

Niet kopen aan het loket bij het station

Eigenlijk hetzelfde antwoord als voor Halong Bay.

Dus wil je op een bepaalde datum, tijdstip, comfort enz, kan je het best vooraf kopen, bijv. nu.
of in Hanoi bij een reisbureau.

Nadeel is en blijft dus dat je wat gebonden bent, maar je had die datum al wel in gedachten.

Ben je flexibel en ook wat betreft comfort, kan je in Hanoi regelen, maar ik zou het echt niet op de laatste dag op aan laten komen komen.

Deze site verteld je wat over treinen in Viet Nam.
Bedenk wel dat er nog enkele andere treinmaatschappijen zijn en andere kantoren.
Maar is een goede indicator.

gr.
Ton.

Ahh perfect, we hadden deze site al gezien op internet maar twijfelden toch een beetje of het misschien makkelijk aan loket te boeken was.

Klopt dat we tcoh van plan zijn om niet langer dan een dag of 4 in de buuurt van Hanoi te blijven dus kunnen het net zo goed nu boeken.
Bedankt voor de tip!

Trouwens, de acco uit het vorige bericht ziet er ook echt goed uit!
Dank daarvoor :slight_smile:

Groet,