Hallo Suzanne,
Het is een lastige keuze; Sapa of mai Chau / Ninh inh.
Maar je voor beide bestemmingen een overnachting nemen eventueel in Halong Bay; geen probleem.
Zijn nog voldoende dagen over voor Sapa of Mai Chau / ninh Binh.
Nu is er er beide gebieden wat te schrijven.
Persoonlijk zou ik gaan voor Mai Chau / Ninh Binh.
Waarom
Het scheelt , je veel reisuren,is afwisseleender en het is relaxter.
Wanneer je voor sapa zou gaan , dan heb je veel reisuren op enkele dagen en voor Mai Chau kan je deze uitsmeren over meerdere dagen; ook is het aantal minder.
denk voor Sapa aan bijna 46 uur t/m 18-8.
Voor Mai Chau ongeveer 33 uur.
De zondag markt in 1 van de dorpen in Sapa kan je niet bezoeken omdat je niet op een zondag daar bent.
Ook is het nog niet zo druk met touristen als in sapa; deze kan je wel ontlopen in Sapa.
Je hoeft ook niet met de trein.
Je hebt meer afwisseling van natuur en geschiedenis / cultuur.
De 19e
Ik vind de rit met een auto over de pas mooier dan die met de trein.
Wanneer je om zeg 8 uur zou vetrekken vanuit Hue , dan kan dit makkelijk doen.
Bij de meeste hotels kan je toch pas om 14 uur inchecken.
24e
Zou gewoon in Hoi An blijven; wil je een dagje Danang, dan kan je die makkelijk doen vanuit Hoi An ( is maar 30 a 45 minuten rijden ).
Het argument omdat het vliegveld in Danang ligt, is niet echt van toepassing; vanaf Hoi An 45 minuten rijden, maar van een Danang hotel is het ook al snel 20 minuten.
Mekong delta
Wanneer je daar 2 nachten wilt verblijven, zou je 1 nacht kunnen overnachten in Cai Be / My Tho op 1 van de eilanden en deze met dan met de fiets verkennen en de volgende dag naar Can Tho ) is maar 70 km verder ).
Daar dan overnachten bij het mini hotel van Hung of in een hotel in de stad zelf.
Voordelen van de stad zijn natuurlijk dat je daar ook in de avond kunt verblijven en keuze hebt uit diverse restaurants en bars.
je kan dan te voet terug naar je hotel.
Ook kan je daar een boot boeken naar de drijvende markt en hebt keuze uit meerdere opties en aanbieders en dus prijzen.
je kan er ook , vanuit de stad, fietsen naar waar je ook naar toe wilt.
Verblijf je bij het minihotel ( is niet echt een homestay ) dan zit je al snel vast in de avonduren; je moet dan met een auto ( taxi ) naar Can Tho stad wanneer je dat zou willen.
Maar dan is het idee van "homestay"natuurlijk weg.
Nadeel van het minihotel vind ik zelf dat Hung de prijs bepaalt van de boottocht ( is zeker niet te duur ) en de route.
Ook kan ie natuurlijk niet zelf mee met elke gast en dus zal ook bootjes inhuren, waar ie zelf ook aan wil verdienen.
Maar als je als je in een minihotel wilt verblijven in Can Tho , dat is zonder twijfel die van Hung de beste keuze.
Maar omdat je 2 of 3 nachten in de delta wilt verblijven zou ik gaan voor Can Tho voor een verblijf in de stad.
Dit vooral omdat je op de andere nacht al heel snel in een minihotel terecht komt; de stadjes hebben weinig te bieden.
Wanneer je zou gaan voor Cai Be / My Tho of Ben Tre, ga je eigenlijk al snel voor een minihotel en heb je ongeveer hetzelfde als bij die van Hung.
Met dan een hotel in een stad heb je dan beide meegemaakt.
En van de stad kan je ook alle kanten op en je hebt ook de kans om bijv. een museum te bezoeken in Can Tho.
begrijp me aub niet verkeerd, ik wil Hung’s hotel niet afkeuren, maar gewoon objectief schrijven dat je met een minihotel in cai Be of My Tho en een stad hotel in Can Tho meer afwisseling hebt.
Hung’s minihotel is en blijft een goede keuze wanneer je voor 1 nacht naar naar Can Tho ( Mekong Delta ) gaat ( @ Cor/Wilna, zij kunnen dit beamen denk ik ? )
30e
Ik kan kan je zeker , om het einde van je vakantie het Van Thanh restaurant aanbevelen.
Ook kan je eventueel daar even zwemmen als je dat wilt.
Geweldige plek in druk Saigon, je bent even uit de drukte en romantisch dineren aan een meer midden in Saigon.
Wil je meer tips over Saigon en omgeving laat het even weten?
ik kan er vele geven over ook trips in de omgeving als dagtrips.
Heb diverse favorieten restaurants van 3 usd t/m 100 usd pp.
Van BBQ tot chic, van romantisch tot druk, van europees tot echt Vietnamees enz.
misschien kan je een nieuw topic openen hierover, wanner je meer wilt weten.?
Ik denk dat het allemaal wel gaat lukken met de voorbereiding en heb wel een vermoeden dat er mensen reageren met een voorkeur voor Sapa.
Is een moeilijke keuze, maar zal wel goed komen.
gr.
Ton.
Voordeel