Hallo iedereen,
Wij zijn van plan om in maart voor 3 weken naar Vietnam te gaan. Op dit moment ben ik bezig met het samenstellen van de reis en ben ik ook in gesprek met een reisbureau hierover. Nu vroeg ik mij twee dingen af: is het reisschema haalbaar/is het reisschema beter in te richten & kan ik beter online boeken met dit reisbureau (aangezien wij weinig tijd hebben om dit in Vietnam te regelen) of toch beter ter plekke (omdat dit wellicht behoorlijk scheelt in kosten)?
Alvast bedankt!
Vrijdag dag 1: aankomst Hanoi (laat in de avond)
Zaterdag dag 2: naar Sapa met Sapa Express bus in de ochtend (de nachttrein zien wij niet zitten).
Zondag dag 3: naar Bac Ha met tour
Maandag dag 4: naar Hanoi met Sapa Express bus eind van de middag.
Dinsdag dag 5: Hanoi
Woensdag dag 6: Halong Bay (Reisbureau raadde Alova Gold Cruise (120 USD p.p.) of Aclass Legend Cruise (140 USD p.p.) aan. Maar ik sta open voor andere tips
Donderdag dag 7: Halong Bay
Vrijdag dag 8: naar Ninh Binh met de trein in de ochtend, fiets huren en naar Trang An in de middag
Zaterdag dag 9: met de fiets naar Tam Coc in de ochtend en naar Hanoi met de trein in de middag
Zondag dag 10: Hanoi – Hue met het vliegtuig eind van de middag
Maandag dag 11: Hue
Dinsdag dag 12: Hue(/DMZ)
Woensdag dag 13: Hue – Hoi An met de motor (55 USD p.p.) vs. Trein
Donderdag dag 14: Hoi An
Vrijdag dag 15: Hoi An
Zaterdag dag 16: Hoi An – Ho Chi Minh met het vliegtuig eind van de middag
Zondag dag 17: Mekong Delta (55 USD p.p.)
Maandag dag 18: Mekong Delta
Dinsdag dag 19: Ho Chi Minh – Phu Quoc met het vliegtuig eind van de ochtend
Woensdag dag 20: Phu Quoc
Donderdag dag 21: Phu Quoc
Vrijdag `dag 22: Phu Quoc – Ho Chi Minh met het vliegtuig 's avonds laat
Zaterdag dag 23: Ho Chi Minh (/Chu Chi Tunnels)
Zondag dag 24: vertrek Ho Chi Minh
Waar ik tegenaan loop:
- Heb ik te weinig tijd voor Hanoi? Zo ja, kan ik dan misschien beter een tweedaagse bustour (120 USD p.p.) doen naar Sapa/Bac Ha (je gaat dan op de zaterdag in de ochtend van Hanoi naar Sapa en 's middags wandel je van Sapa naar Catcat; op zondag ga je in de ochtend naar Bac Ha markt en 's middags terug met de bus naar Hanoi) aangezien wij toch geen wandelfanaten zijn? Of is Tam Coc in maart niet mooi (zijn de rijstvelden er dan of is het een grote modderpoel?) en kan ik beter een dagexcursie naar Trang An (35 USD p.p.) plannen i.p.v. 2 dagen Ninh Binh?
- De cruises in Halong Bay… als ik deze boek in Hanoi zelf, zijn deze dan alsnog zo duur? (en dan niet meest budget cruise maar ook niet de meest luxe cruise… gewoon een fatsoenlijke cruise ;)) En daarnaast las ik over dat Halong Bay vies (afval e.d.) en toeristisch is. In hoeverre is het het extra geld waard om naar Bai Tu Long te gaan in plaats van Halong Bay?
- Daarnaast hebben we twee dagen in Hue… is het het waard om een hele dag ‘op te offeren’ voor de DMZ? Ook als we naar de Chu Chi Tunnels gaan? Of kunnen we beter kiezen tussen DMZ of de Chu Chi Tunnels?
- Als ik de motortocht boek van Hue - Hoi An in Hue zelf, is deze dan alsnog zo duur?
- Tevens las ik iets op een ander forum over de optie om van de Mekong Delta rechtstreeks naar Phu Quoc te gaan d.m.v. de ferry al weet ik niet hoe haalbaar dit is om op de tweede dag van de Mekong Delta tour te doen?
- Heb ik te weinig tijd voor Ho Chi Minh? Daar zijn we eigenlijk maar 1 dag en dan ook nog een halve dag naar de Chu Chi Tunnels…
- We missen in ons schema Da Lat… Kunnen we beter iets anders skippen om toch naar Da Lat te kunnen?
Nogmaals bedankt!