Hallo Tim,
Inderdaad een prima schema, maar zoals je al gemerkt hebt aan de vorige reakties, en nu de mijne ook, enkele opties.
Je schema,
Begin bij do. 16-7
Denk dat je dan de nachttrein wilt nemen naar Sapa; betekend dan dat vrijdag 17-7 je eerste Sapa dag word.
Met 17-7, 18-7 en zondag 19-7 ( naar de markt zoals Johan al aanbeveelde ) zou ik nog 1 dag meer Sapa doen en dan op nacht van 20-7 naar Hanoi.
21-7 dan Hanoi met overnachting daar en de dag 22-7 naar Halong met 1 overnachting.
23-7 weer terug in Hanoi en daar overnachten.
24-7 vliegen op Hue, daar overnachten
25-7 Hue stad met mausoleums en citadel
26-7 reisdag van maken mer ER en zo naar Hoi An
27-7 Hoi An
28-7 Hoi An
29-7 Hoi An
30-7 Hoi An
31-7 naar Quy Nonh ( bus ) en daar overnachten
30-7 Quy Nonh
31-7 naar Nha Trang of Mui Nee ( bus )
1-8 Nha Trang of Mui Nee
2-8 Nha Trang of Mui Nee
3-8 naar Saigon ( vliegen of bus )
4-8 Saigon
5-8 Saigon
6-8 Meking Delta ; (naar Chau Doc )
7-8 Mekong Delta, Chau Doc
8-8 Mekong Delta, naar Sa Dec en overnachten
9-8 Sa Dec naar Can Tho of Cai Be; overnachten
10-8 Naar Saigon
11-8 Saigon
12-8 Saigon
13-8 naar huis
Ik heb bewust wat meer dagen Saigon, maar deze kan je ook ergens anders indelen; misschien Mui Nee erbij?
Of meer Hanoi en dan naar Tam Coc en Hoa Lu voor 2 dagen met overnachting.
Dit schema komt aardig in de buurt van jullie schema.
Saigon
Ik ben het dus echt niet met Filia eens, dat er in Saigon niet veel te beleven is.
Ga naar China town en de markt daar, een belevenis.
Misschien een bezoek aan het opera house met een mooie traditionele vietnamese voorstelling.
Binnen 2 uur naar Vung Tau.
Van alles te doen en te bekijken, Jezus beeld a la Rio, waar je dus ook in kan.
Paleis van de laatste keizer, kabelbaan en mooi uitzicht over de baai.
Zwemmen bij een resort en dan weer terug met de ferry ( 1.5 uur ) of met de bus 2.5 uur max.
Ook binnen 1.5 uur met de auto naar Vam Sat national park.
Varen over de de Sam Vat rivier, varen door de mangroven en tussen 10 duizenden vleermuizen die daar overdag aan de bomen hangen om uit te rusten.
Krokodil farm, uitzichttoren over het park, bezoek Can Gio stad met een zeer leuke vismarkt.
Kan je je gekochte vis of schelpdieren laten klaarmaken door de lokale bevolking, helemaal super eten.
Je komt er misschien 2 touristen tegen; in de 5 keer dat ik er ben geweest heb er nog nooit 1 westerling gezien.
Ban Xeo eten tussen de vietnamezen; vind de Ban Xeo in Saigon de lekkerste van heel Viet Nam.
Ik laat het hier even bij en hoop dat onze reakties je wat hebben mogen bijdragen?
gr.
Ton.
PS
Hier even het aktiviteiten bord van wat te doen in het park; mangroven vaartocht staat het er onder helaas.