In augustus vertrekken wij voor 3 weken naar Vietnam en net als zovele van jullie hebben ook wij wat advies nodig voor onze route. Missen we belangrijke of mooie plaatsen/gebieden. Kunnen we iets beter korter of langer doen of zijn er andere tips in onze planning?
2-8-2014 Vertrek Amsterdam 22:00 Amsterdam Vliegen naar Ho Chi Minh
3-8-2014 Aankomst Ho Chi Minh 19:00 Ho Chi Minh
4-8-2014 Stad Ho Chi Minh
5-8-2014 Cu Chi tunnels + Stad Ho Chi Minh
6-8-2014 Mekong Delta Mekong Delta
7-8-2014 Mekong Delta Mekong Delta Vliegen naar Hue
8-8-2014 Stad Hue
9-8-2014 Stad Hue / Hoi An
10-8-2014 Stad Hoi An
11-8-2014 Stad Hoi An
12-8-2014 Stad Hanoi Bus naar Hanoi
13-8-2014 Stad Hanoi
14-8-2014 Trekking Sapa Nachttrein naar Sapa
15-8-2014 Trekking Sapa
16-8-2014 Trekking Sapa
17-8-2014 Ha Long Bay
18-8-2014 Ha Long Bay
19-8-2014 Ha Long Bay
20-8-2014 `smorgen vroeg vliegen + Strand Phu Quoc Vliegen naar Phu Quoc
21-8-2014 Strand Phu Quoc
22-8-2014 Strand Phu Quoc
23-8-2014 Strand Phu Quoc
24-8-2014 Vertrek Ho Chi Minh 20:30 Ho Chi Minh Vliegen naar Ho Chi Minh
Je schema ziet er goed uit, maar wil je nog meegeven om over na te denken.
Ik zou 1 dag laten vallen in Halong Bay en deze dan gebruiken op 23-8.
Anders heb je op de 24e wel een hele lange reisdag en met 1 overnachting in Saigon is het wat relaxter.
Ander punt
Lees dat je met de bus naar Hanoi wilt gaan vanaf Hoi An.
Is wel een heel lange busreis, hoop dat je je dat realiseerd?
Wanneer je perse met de bus wilt gaan, dan zou ik niet vliegen op Hue, maar op Danang ( Hoi An ).
Dit omdat Hue noorderlijker ligt en wanneer je vanaf naar Hanoi gaat kom na een uur of 3 weer langs Hue.
Dus scheelt je dus 3 uur bussen.
Maar zelf zou ik vliegen naar Hanoi en dan kan je schema gewoon volgen.
Misschien is het dan beter om naar Hanoi te vliegen ja. Dan hebben we altijd naar Sapa toe nog een transport met wat ander vervoer dan het vliegtuig. Of is een andere vlucht ook nog goed in te wisselen voor een leuke bus of treinrit? Of is dit zonde van de tijd?
Is het op Phu Quoc goed weer in augustus, ik las namelijk van niet. Of valt dit mee? Waar zou ik anders eventueel de vakantie af kunnen sluiten aan het strand? Is Nha Trang te massaal? en wat is een mooi alternatief?
Denk dat her eeen slimmme keuze is om te gaan vliegen vanaf of Hue of Danang.
Wat betreft het weer op Phu Quoc, heb je gelijk en zou dit niet doen in augustus; zou jammmer zijn dat ie verregend.
Maar wat dan, je zit midden in het regenseizoen, dus op elke plek heb je kans op langdurige regen.
Denk persoonlijk dat Nha Trang dan niet eens zo’n gekkke keuze is.
Wanneer het niet regend lekker naar het strand.
Regend het, dan heb je nog voldoende leuke dingen te doen; zelfs een boottocht kan dan.
Je kan daar ook de drukte ontvluchten.
Geld ook wel voor Hoi An.
Voor Panh Thiet is het wat moeilijker omdat deze plaats het toch vooral moet hebben van het strand.
Besluit je naar Nha Trang te gaaan, kan vandaar ook eventueel de trein nemen naar Saigon.
Geloof. Dat Cor en Wilna dat enige jaren geleden, wel omgekeerd, hebben gedaaan.
Misschien dat je hen over hun ervaring kan vragen, of er misschien een antwoord hierover komt bij dit topic van hen?
Saigon en Hanoi
Voldoende tijd. Geeen probleem.
Sorry dat ik niet verder kom met het strand, maar het nu eenmaaal niet anders.