Van 1 t/m 25 oktober ga ik samen met mijn vriendin door Vietnam reizen. We hebben ons natuurlijk al over het een en ander ingelezen en we weten nu al dat het een onvergetelijke reis gaat worden.
Onderstaand reisschema hebben we voor ogen.
Dag 1: Vertrek
Dag 2: 08:10 aankomst Hanoi
Dag 3: Hanoi
Dag 4: Hanoi, 's avonds nachttrein naar Sapa
Dag 5: Aankomst Sapa
Dag 6: Sapa
Dag 7: Sapa, 's avonds nachttrein terug naar Hanoi
Dag 8: Aankomst Hanoi
Dag 9: Hanoi, 's morgens opgepikt bij hotel naar Halong Bay
Dag 10: Halong Bay, transfer naar Hanoi, rond 21:00 vlucht naar Da Nang
Dag 11: Da Nang, rond de middag naar Hoi An
Dag 12: Hoi An
Dag 13: Hoi An
Dag 14: Hoi An, transfer naar Mui Ne (Beste optie?)
Dag 15: Mui Ne
Dag 16: Mui Ne
Dag 17: Mui Ne, transfer naar Saigon, vlucht naar Phu Quoc
Dag 18: Phu Quoc
Dag 19: Phu Quoc
Dag 20: Phu Quoc
Dag 21: Phu Quoc, vlucht naar Saigon
Dag 22: Saigon
Dag 23: 's Morgens vlucht terug
Is deze planning haalbaar en is dit een leuke route om Vietnam te leren kennen?
Hebben jullie verder nog tips of suggesties?
Verder twijfelen wij of we Sapa niet moeten vervangen door Ninh Binh, hier horen we ook veel moois over.
Helaas wat later dan je misschien had verwacht, maar toch nog binnen 2 dagen.
Kom uit Tilburg en het is hier kermis; nog t/m zondag dus komt dat zien.
Of Sapa of Mai Chau is persoonlijk.
Heb beide diverse keren bezocht en mijn voorkeur is en blijft Mai Chau; ondanks dat je nu gewoon met de bus naar Sappa kan en niet meer bent aangewezen op de trein.
Of je schema nu het beste is om Viet nam te leren kennen , betwijfel ik; is nogal veel strand.
Met de Mekong Delta erbij ontdek wat meer van Viet nam.
Deze dagen , hou je schema even aan, want met Mai Chua en Ninh Binh wordt het wat anders, kan je wel verdienen.
Op dag 8 meteen door naar halong.
Dag 14 de nachttrein naar Nha Trang en meteen door naar Mui Nee
Je kan ook door treinen naar Panh Thiet en dan naar het strand van Mui Nee, maar denk dat dit niet veel scheelt in tijd.
Zo verdien je 2 dagen voor de Mekong delta en dan vliegen vanaf Can Tho airport naar Phu Quoc.
Dankjewel voor je antwoord! We hebben ons schema een klein beetje omgegooid en hier en daar al enkele zaken geboekt. Onderstaand ons nieuwe reisschema.
Dag 1: Vertrek
Dag 2: 08:10 aankomst Hanoi
Dag 3: Hanoi
Dag 4: Hanoi, 's morgens opgepikt bij hotel naar Halong Bay
Dag 5: Halong Bay, transfer terug naar Hanoi, 's avonds nachttrein naar Sapa
Dag 6: Aankomst Sapa ('s morgens)
Dag 7: Sapa
Dag 8: Sapa, 's avonds nachttrein terug naar Hanoi
Dag 9: Aankomst Hanoi ('s morgens). Rond 17:00 vlucht naar Da Nang, transfer naar Hoi An
Dag 10: Hoi An
Dag 11: Hoi An
Dag 12: Hoi An
Dag 13: Hoi An, transfer naar Da Nang, vlucht naar Ho Chi Minh
Dag 14: Ho Chi Minh, excursie Mekong Delta
Dag 15: Mekong Delta
Dag 16: Mekong Delta, transfer naar Phu Quoc (Vraag: vlucht via Ho Chi Minh/Can Tho of door de mekong delta en dan de boot?)
Dag 17: Phu Quoc
Dag 18: Phu Quoc
Dag 19: Phu Quoc
Dag 20: Phu Quoc
Dag 21: Phu Quoc, vlucht naar Ho Chi Minh
Dag 22: Ho Chi Minh
Dag 23: 's Morgens vlucht terug
Deze planning lijkt me goed te doen en hierbij zien we waarschijnlijk toch meer van het echte Vietnam. Daarnaast was het bezoek van Mui Ne om vervolgens door te gaan naar Saigon en Phu Quoc nogal een omweg.
Heb jij hier verder nog aan of opmerkingen op? En heb je toevallig verder nog tips?
Wij vertrekken 1 oktober. Dit weekend wil ik de vliegtickets kopen zodat daar niks meer fout kan gaan. (Ik heb gelezen dat de vliegtickets naar Phu Quoc hard kunnen gaan). Treinkaartjes zijn al gekocht.
Jullie schema ziet er prima uit. Dat wordt ongetwijfeld een topvakantie. Wat betreft je vraag over de Mekong Delta zou je het volgende kunnen overwegen. Mocht je al in Can Tho zijn voor de drijvende markt dan zou je van daar kunnen vliegen. Dat zal dan wel wat duurder zijn dan vanuit Ho Chi Minh. Jullie zouden echter ook vanuit Can Tho een busje kunnen nemen naar Rach Gia en van daaruit de Superdong Ferry nemen. De laatste boot gaat rond 13uur. Dan zijn jullie zo’n 2 uur later op Phu Quoc. Een echte aanrader is om te gaan snorkelen rond ‘‘Fingernail Island’’. Dit is een van de zuidelijke An Thoi eilandjes.
Ik zou 1 dag Hoi An laten vallen en deze voor de Mekong Delta gebruiken.
Ik zou dan toch vliegen vanaf Saigon op PQ.
Van Can Tho is eigenlijk geen optie meer; daar kwam ik zelf afgelopen maart achter ( vlucht werd gewijzigd toen ik in Viet Nam zat ).
Deze vliegen zo laat, 19:30 uur met aankomst 20:20 uur.
Dus je betaalt dan alleen voor het slapen en een ochtend en de gehele middag vervalt.
Boot is volgens mij ook geen optie.
Wanneer je na een bezoek aan de drijvende markt meteen door naar Rach Gia wilt ( zeker 3 uur rijden en niet rekening houden met verkeer ed. ) is een gok.
Denk dan dat een bezoek aan de markt al snel 3 a 4 uur duurt en dan nog naar Rach Gia om daar de boot te halen…???
Zou, wanneer je naar Can Tho wilt gaan gewoon op de eerste mekong dag naar CT reizen en overnachten, de markt en dan door naar Cai Be.
Daar ook wat varen en fietsen en wandelen en overnachten in een home stay. dan naar Saigon in de vroege ochtend en de vlucht van 12 uur nemen naar PQ.
Dan heb je een hele middag extra.
Ok, wanneer je een dag Hoi laat vallen, dan kan je og een leuke ochtend hebben in Cai Be en dan in de middag naar Saigon.
Daar overnachten en dan de 12 uur vlucht naar PQ pakken.