Ik heb de laatste weken veel op dit forum gelezen en mijn voordeel gedaan met de vele tips die gegeven worden. Aan de hand daarvan heb ik een plan gemaakt. Nu hoor ik graag jullie mening, tips en aanpassingen.
Eerst even iets meer over mijzelf, ik ben 27 en reis alleen. Ik houd van natuur, daarnaast vind ik een keer een dagje strand wel fijn maar geen must, grote steden hebben niet mijn interesse, af en toe een tempel maar niet dagen lang. Ik heb nog niets geboekt, behalve de vluchten van en naar Bangkok.
1 juli Bangkok - Siem Reap
2 juli Angkor Wat
3 juli met de bus naar Phnom Penh
4 juli Phnom Penh (killing fields etc)
5 juli naar Saigon met de bus
- of vanuit Phnom Penh in 3 dagen over de mekong Delta naar Saigon, kan dit?
6 juli cu chi tunnels
7/8 juli mekong delta
9 juli vlucht naar Danang en vervolgens Hoi an - of moet ik een dag extra in Saigon
10/11/12 juli Hoi an (excursies, strand?)
13 juli naar Hue met bijv ER
14 juli Hue 's avonds vlucht Hanoi
15 juli Hanoi
16/17/18 juli tour naar Tam coc en cuc phuong of Mai Chau? - of is het beter om vanuit Hue de nachttrein naar Ninh Binh te gaan en vanuit daar Tam coc etc te bezoeken.
19/20/21 juli Halong bay
*kan ook 2 dagen
21 juli nachttrein naar Sapa
22/23/24 juli sapa
24 juli nachttrein Hanoi
25 juli Hanoi
26 juli Vlucht Bangkok 9:00
Op een aantal plaatsen heb ik tijd over voor eventueel andere plaatsen. Is het verder wel leuk om en Mai chau en Sapa te bezoeken, of is dit teveel van het goede?
Hoe zit het verder met het weer in Juli, kan je wel naar Sapa en andere must see’s en moet je in Juli van te voren hostels/guesthouses boeken of kan dit ook ter plaatse?
Alvast bedankt!