Hallo Olof,
Het advies om eerst naar Hanoi te gaan is niet een advies hoe je je internationale vlucht moet nemen.
Ik bedoel het dat het een betere route is en je dan op het einde strand hebt en niet aan het begin.
Denk dat strand aan het einde of bijna einde fijner is om zo alle ervaringen van de afgelopen weken nog eens de revue te laten passeren.
Whale island en Phu Quoc
Natuurlijk is Whale Island een mooie bestemming, maar dan moet je wel echt van strand houden en snorkelen / duiken.
Voor het overige bied het niet veel meer.
In PQ heb je net wat meer, national park, waterval, meerdere dorpjes en ook strand en snorkelen / duiken.
Beide eilanden zijn touristisch, maar Whale Island beduidend minder, daar heb je gelijk in.
Maar je kan op PQ ook het minder touristische gedeelte opzoeken om te verblijven en dan heb je dezelfde ervaring.
Wanneer ik op PQ verblijf zie ik de enigste touristen in het resort en wanneer ik naar het nabije dorpje ga ben ik de enigste tourist daar.
Mai Chau en Sapa
Laat ik beginnen dat beide regio’s helemaal geweldig zijn en eigenlijk beide het bezoeken waard zijn.
Maar gezien de periode in Viet Nam moet bijna iedereen een keuze maken.
Maar voor mij persoonlijk is Mai Chau toch de eerste keuze.
Waarom
Is een heel mooie omgeving, zeer zeer weinig touristen.
Je hebt er ook weekend markten van de minderheden zoals in Sapa, maar dan zonder de honderden touristen.
Ook is het praktischer in te plannen in een schema.
Wanneer je voor Sapa kiest ga je in principe van Hanoi naar Sapa en van Sapa terug naar Hanoi met een nachttrein.
Van de omgeving tijdens het reizen zul je niets meekrijgen.
Ga je naar Mai Chau, dan reis je overdag en kan je genieten van het uitzicht en is ook niet zo ver vanaf Hanoi.
Ook kan je vanaf Sapa via een ander route weer naar Hanoi en zie meer van de omgeving rond Hanoi ( denk aan de Ninh Binh provincie met Tam Coc Hoa Lu enz. )
Tunnels
Klopt ook weer, je hebt je huiswerk goed gedaan.
Je ontkomt er niet aan dat ze zijn uitgegraven om het de touristen wat comfortabeler te maken.
Maar wil je de meest oorspronkelijke tunnels bezoeken , dan zijn het de tunnels in vinh Moc, net boven Hue.
Is meteen ook wat minder touristisch tov Cu Chi maar je ontloopt de touristen niet.
Het voordeel van Cu Chi is wel dat er meer informatie gegeven wordt over het bouwen ed.
Ook kan je diverse vallen zien en bied wel wat meer informatie en dan maar de wat grotere tunnels voor lief nemen misschien?
My Lai
Ik hoop van harte dat je daar naar toe gaat, dan kan begrijp je ook mijn idee wat een held is .
Zijn naam kom je in ieder oorlogsmuseum tegen
Hugh Thompson, 62, Who Saved Civilians at My Lai, Dies …
Drijvende markt
Ik denk dat je al weet dat overal touristen trekt, dus echt oorspronkelijkme markten zal je niet vinden in Viet nam.
Denk zelf dat je voor de meest oorspronkelijke drijvende markt naar Phon Dien moet; is bij Can Tho.
Daar varen ze nog met roeiboten.
Wil je geen illusie geven, maar met 30 a 40 boten is het op, dus vrij klein.
Dus wil je dat varen van Can Tho heb je wel een leuke boottocht.
ook kom je langs de drijvende markt van Cai Rang, maar deze moet pas bezoeken na het bezoek in Pong Dien, dus even ogen dicht.
Zo heb je dan de markt van Phong Dien en de markt van Cai Rang.
Advies is wel om echt vroeg op pad te gaan om touristen te ontlopen, denk aan 5 a 5:30 in de ochtend en dan meteen door naar Phong Dien ( daar op staan, want anders varen ze je eerst door Cai Rang.
Zandduinen.
Ik denk dat het niets voor jullie is?
Zijn duinen van wit zand en kinderen die constant bij blijven zeuren om je proberen met hun sleetje naar beneden te laten glijden voor enkele dollars.
Ik woon in Tilburg en de Drunense duinen zijn vergelijkbaar muv het uitzicht op zee.
Zou Mui Nee niet aandoen, is ook persoonlijk.
Ik denk dat ik door je vragen heen ben, zoniet, hoop ik dat je weer meld; zou het echt op prijs stellen.
gr.
Ton.