Hallo O,
Geweldig dat Viet Nam je bevalt en ook bedankt voor het compliment.
Je hebt natuurlijk gelijk dat je ook buiten de touristische routes kan genieten van de Delta.
Maar ga er van uit dat iedereen naar de delta gaat en ook een drijvende markt wil zien, vandaar mijn advies toen.
Het probleem is en blijft natuurlijk dat er altijd nog vele varianten mogelijk zijn.
Maar wat ik altijd doe wanneer ik op een touristische plek ben, is natuurlijk ook even kijken waarom deze touristisch is ( zal toch wel de moeite waard zijn ) en dan daarna het niet touristische daarna te bezoeken.
Maar gezien je snelle vraag, verdient het ook een snel antwoord.
Bus vanaf Saigon richting My Tho en Vinh Long Cai Be.
Overal is een bus te regelen naar Cai Be, vraag even in je hotel of aan mensen die net uit de mekong komen welke je het beste kan nemen.
Stel je gaat naar Cai Be, dan is dit misschien iets voor te overnachten; sorry voor de slechte foto, maar met wat gegoogle kan je het adres wel vinden.
Je moet je wel bedenken dat touristen na 14 of 15 uur weg zijn en jij dan achterblijft, dus je bent dan wel onder de lokale bevolking dus alle kansen om deze dan te leren kennen.
En zo naar Can Tho en Phong Dien ( kleine authentieke markt ).
Natuurlijk is de route via Tra Vinh en Soc Trang mogelijk.
Het vergt dan wel wat ervaring, omdat je dan van de gebaande paden afgaat en je afhankeliijk wordt van de lokale bussen en deze gaan niet zo snel.
Gelukkig zijn de afstanden ook niet zo groot.
Wanneer je dit wilt gaan doen, dan moet je toch naar My Tho en dan overstappen naar Ben Tre en dan verder.
Bij je eerste overnachting kan je vragen hoe naar Soc Trang ( wanneer je overnacht in Tra Vinh natuurlijk )
Persoonlijk denk ik dat je dan wel meer aan het reizen bent en relatief wat minder ziet.
Betekend dus ongeveer.
28 naar My Tho, Ben Tre ( daar overnachten ), dan ( 29 e ) naar Tra Vinh , Soc Trang en door naar Can Tho.
Of
28 naar My Tho, Ben Tre, Tra Vinh ( daar overnachten ) , 29e naar Soc Trang en door naar Can Tho voor de markten en dus bespreken voor de 30e.
Wanneer je een middag bus wilt vanaf Can Tho naar Saigon dan kan je op de 31e ook in de vroege ochtend een bezoek aan de markten doen en na dit bezoek richting Saigon gaan; betekend dan dat je ergens een dag meer te besteden hebt.
Denk dat een overnachting op een eiland in de Cai Be regio wel echt in de smaak valt.
Dus dan daar op 28 op 29 overnachten, op de 29e misschien daar nog ergens verblijven op advies van de mensen daar en in de middag naar Can Tho gaan.
Dan voor de 30e de boottocht regelen voor Cai Rang en Phon Dien, in de middag fietsen regelen en met de fiets de omgeving verkennen
31e weer naar Saigon.
retour vanuit Can Tho naar Saigon, kan je in Can Tho makkelijk regelen via de diverse buereau of natuurlijk via je hotel, dus wat je wilt.
Ik hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel , want merk , na het gelezen te hebben dat het voor mij heel logisch is, maar mijn vrouw vind dat ik het wat helderder moest schrijven.
Denk dus snelle vraag snel antwoord gaat ergens ten koste van (-:.
gr.
Ton.
PS
Succes met je keuze
de foto