Reistips

Heb de tickets al geboekt voor onze reis naar vietnam. Ben al een tijdje aan het lezen op dit forum en probeer een zo logisch mogelijke reisplanning te maken die er nu als volgt uit ziet:

Dag 1-2 HCM
Dag 3 -7 Phu Quoc
Dag 8-10 mekong delta
Dag 11-12 Cat Tien NP
Dag 13-14 Dalat
Dag 15-17 Hanoi
Dag 18 Tom Coc
Dag 19-21 Sapa
Dag 22-26 halong bay- cat ba
Dag 27 HCM

We houden van een beetje relaxed reizen, en zullen regelmatig een vlucht boeken om zo reistijd te besparen. Zijn er nog bestemmingen die wij zeker moeten bezoeken. Heb de bioc watervallen al geschrapt, omdat dat te ver uit de route lag. Graag hoor ik jullie mening over deze route.
Mvg bijke

Hallo B,

Fijn om te lezen dat je ons forum gebruikt voor je vakantie.
Hoop dat dit je vele ideeen heeft opgeleverd?

Heb je schema gelezen en wat op valt is dat je van noord naar zuid reist, is dat bewust?
Zou het zelf andersom doen.

Zie ook dat je veel dagen Halong hebt; misschien om op het einde rustig af te sluiten?
Misschien wat minder Halong/ Cat Ba en daar dan misschien naar Hoi An.

Een idee misschien zo.

dag 1
Saigon, meteen door naar Hanoi afhankelijk van aankomst natuurlijk

dag 2-3-4
Halong + Cat Ba aankomst Hanoi op dag 4

dag 5-6
Hanoi
dag 7-8-9
Hoi An; vliegen vanaf Hanoi

dag 10-11
vliegen op Dalat

dag 12-13
Dalat

dag 14
naar Cat Tien

dag 15-16
Cat Tien

dag 17
naar Saigon

dag 18 -19
Saigon

dag 20-21-22
Mekong Delta

dag 23-24-25-26
Phu Quoc

dag 27
Saigon

Gr.
Ton.

Hallo Ton,

Bedankt voor je snelle reaktie!
De site is een heel goede leidraad voor reizigers, ik doe er iig veel ideeën op, en maak dankbaar gebruik van de tips en ervaringen van andere reizigers.

Dat we reizen van zuid naar noord heeft te maken met onze tickets. Vliegen van dusseldorf naar Saigon. Heb meerdere opties bekeken maar dit was de goedkoopste, 200 euro voordeel per ticket ipv vliegen naar Hanoi. Moet nu wel een binnenlandse vlucht boeken maar blijft groot verschil.
Is het in verband met het weer om in Hanoi te starten en te eindigen in Phu quoc? Is natuurlijk ook mogelijk.
We zijn niet echte stadsmensen hebben het er al gauw gezien met de drukte, heb je ideeën wat te doen in Hanoi?
Ik zal jou voorstel overwegen, alleen 4 dagen dalat lijkt me beetje veel. In Dalat zullen we een dagtour gaan doen met de ER en een dag raften. Omdat ons reisplan een leidraad is, zijn we wel altijd heel flexibel, valt het tegen of zit het weer niet mee dan gaan we verder of wijken we van ons reisplan af. Dat maakt het reizen ook zo leuk!

Hallo Bijke,

Snap het even niet.

In zowel mijn idee als jouw idee ontkom je niet aan een binnenlandse vlucht Saigon naar Hanoi of omgekeerd, in het begin en in jouw idee aan het eind; dus dat maakt toch geen verschil?

Jammer dat je jullie reisperiode niet hebt vermeld, had daar dan rekening mee kunnen houden.

Vliegen van Hoi An naar Dalat op dag 7-8-9
Moet natuurlijk zijn vanaf Danang naar Dalat, sorry mijn fout.

Even snel geantwoord omdat ik zie dat je nog on line bent.

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Het klopt een binnenlandse vlucht moet sowieso geboekt worden.
Wij reizen vanaf 21 july, volgens mij maakt het dan niet zoveel uit waar je je reis start.
Bedankt voor je info, en zal alles nog eens overwegen waar we onze reis gaan starten.

Mvg bijke

De planning van onze reis vordert, alleen vanaf Hanoi gaat de twijfel toeslaan.

We willen graag de bergvolkeren bezoeken met hun traditionele kleurrijke kleding, mooie omgeving en autentieke dorpjes.
In sapa is dit aanwezig maar is dat ook in mai chau? Graag advies of ervaringen van mai chau, zie je daar ook veel mensen in traditionele kleding? Als dat zo is gaat mijn voorkeur daar naar uit omdat deze omgeving minder toeristisch is.

Dag 18 Hanoi naar mai chau
Dag 19 mai chau
Dag 20 zondagmarkt pa co en doorreizen naar tam coc
Dag 21 tam coc , hoa lu, bing dong, trang an, bai dingh pagode
Dag 22 ninh binh naar haiphong om door te reizen naar cat ba.

Of

Dag 18 Dagtrip tam coc avonds nachttrein Sapa
Dag 19 sapa
Dag 20 zondagmarkt bac ha
Dag 21 Sapa s,avonds nachttrein naar Hanoi
Dag 22 Hanoi naar haiphong, cat ba.

Hallo Bijke,

Ja, je hebt ook de minderheden in Mai Chau in de oorspronkelijke kleding.
Maar wel minder minderheden dan in Sapa.

Wanneer je gaat voor Chau Doc, in de Mekong, dan kan ke daar ook weer minderheden vinden; de Kmer en de Cham.

gr.
Ton.