Hoi allemaal,
ik ben nieuw op dit forum, maar heb de laatste paar weken wel al veel gelezen op dit forum en inspiratie op gedaan.
Goed, van 7 november t/m 26 november dit jaar gaan mijn vriend en ik dus naar Vietnam.
We hebben de tickets al geboekt (heen op Hanoi, terug vanuit HCM) en nu zijn we druk bezig met alles wat daartussenin komt te plannen.
We houden allebei van natuur, een klein beetje cultuur en sluiten graag relax af op een strand.
Graag zie ik jullie tips, opmerkingen en aanpassingen van ons eerste concept reisroute tegemoet zodat we verder kunnen puzzelen.
Verder heb ik onderaan ook nog een aantal vragen waar ik niet helemaal uit kom.
Groetjes!
Datum Dag
07-11 1 Amsterdam - Hanoi
08-11 2 Aankomst Hanoi (12.00u)
09-11 3 Hanoi (vrije dag)
10-11 4 Hanoi - Halong Bay (Bootcruise)
11-11 5 Halong Bay - Hanoi - Sapa (Nachttrein)
12-11 6 Sapa (Trekking & homestay)
13-11 7 Sapa - Hanoi - Ninh Binh
14-11 8 Ninh Bin / Tam coc
15-11 9 Ninh Bin / Tam coc - Hue (nachttrein)
16-11 10 Hue
17-11 11 Hue - Hoi An
18-11 12 Hoi An
19-11 13 Hoi An - Saigon
20-11 14 Saigon
21-11 15 Saigon - Mekong
22-11 16 Mekong
23-11 17 Mekong - Saigon
24-11 18 Saigon - Phu quoc
25-11 19 Phu quoc
26-11 20 Phu quoc - Saigon
27-11 21 Saigon - Amsterdam
28-11 22 Amsterdam
Overige vragen:
- Wat is reistechnisch handiger? Eerst naar Halong Bay en daarna Sapa of juist andersom?
- Zouden we moeten overwegen om i.p.v. naar Sapa, Mai Chau te bezoeken? Is dit vergelijkbaar? En wat is mooier in deze periode? Zie graag jullie ervaringen tegemoet!
- Ik zie door de bomen het bos niet meer als het gaat om een trekking in Sapa. Kunnen we dit daar ter plekke boeken? We willen graag ook een homestay doen namelijk en we houden allebei erg van wandelen.
- Mijn vriend zou ook graag naar Cuc Phuong en My Son gaan, is dit in te passen in dit schema?
- We willen ook graag naar de Mekong Delta. Maar hoe regelen we dit? En ik las ergens anders dat we vanuit Chau Doc of Can Tho ook zouden kunnen vliegen naar PQ. Dit scheelt natuurlijk tijd, maar hoe regel je dit? Ik word er niet helemaal wijs uit…
- Ik heb vluchten gezien via VietJetAir (heel goedkoop) - is dit betrouwbaar?
Goed, dat was het voor nu heel even. Hoop dat ik weer een stuk verder kom met jullie antwoorden! Alvast bedankt!