Dat we gaan is zeker. nu alleen nog het programma.

Beste Ton en de rest natuurlijk,

Wij, Petra en Hans (een stel van rond de 50) gaan een reis maken door het door jullie geprezen Vietnam. De vlucht is geboekt.
Ter informatie In 2011 hebben we in Thailand rond getrokken, in 2012 hebben we Costa Rica bezocht.

Een deel van het programma heb ik alvast bedacht, maar, niets is vast…
als er iemand betere sugesties heeft hoor ik het graag.
We hoeven geen luxe hotels, als het maar netjes en schoon (liefst met eigen badkamer)

Zaterdag 19 okt, vertrek ams, 11:45 airoflot via moskou
zondag 20 okt, aankomst Hanoi, 08:20, overnachting in Hanoi, hotel?
Maandag 21 okt, Hanoi verkennen, slaaptrein naar Sapa (Lao Cai) (boeken als we in Hanoi zijn?)
dinsdag 22 okt, trekking met 1 overnachting met Sapa Sisters, (vooraf boeken denk ik? Of niet nodig?)
woensdag 23 okt, nachttrein naar Hanoi.
Donderdag 24 okt, doorreizen naar halong bay, , 1 nacht ??? (boeken op 19 okt in hanoi?)
vrijdag 25 okt, terug naar Hanoi,
zaterdag 26 okt, vertrek naar?
zondag 27 okt,
maandag 28 okt,
dinsdag 29 okt,
woensdag 30 okt,
donderdag 31 okt,
vrijdag 1 nov,
zaterdag 2 nov,
zondag 3 nov,
maandag 4 nov,
dinsdag 5 nov, vertrek naar, Hung Homestay, Can Tho (vooraf boeken? Of ter plaatse?)
woensdag 6 nov, Hung Homestay, Can Tho
donderdag 7 nov, Naar Ho Chi Minh, Hotel?
vrijdag 8 nov, verblijf in Ho Chi Minh
zaterdag 9 nov, vertrek uit Ho Chi Minh 11:05, aankomst ams 22:40 airoflot via moskou

De tussenliggende periode moet ik nog invullen.
Ik heb iets gelezen over de Dalat Easy Riders, het lijkt mij wel leuk, maar we zijn niet het meest sportieve stel
ook zag ik dat de luchthaven van Hue in oktober / november gesloten is
een stukje met de trein zou kunnen, maar ik denk dat we beter een of twee vluchten kunnen nemen? (er zitten al twee nachttreinen in naar Sapa)

alvast bedankt
Petra en Hans

Voor wat betreft Hung Homestay het volgende. Mijn vrouw en ik zijn daar afgelopen jaar geweest. Wij hebben hem zelf benaderd via email. Hij geeft dan gelijk antwoord terug en geeft ook prima aan met welke lokale bus je vanuit Saigon naar hem kunt komen. Als je aan hem doorgeeft hoe laat je de bus neemt, komt hij je in Can Tho ophalen

Veel plezier bij hem en vraag een hutje aan het water.

Groeten Cor en Wilna:wereld::zon02:>>>

1 like

Hallo Petra en Hans,

Hartstikke goed dat je ook andere mensen om advies vraagt.
Zonder deze mensen krijg je wel een heel eenzijdig zicht op Viet Nam.

Zie dat het toch Aeroflot is geworden, hoop dat je in de toekomst na je vakantie je ervaringen ook wilt delen?

Maar nu naar je schema.

Hanoi eo
Hotel?
Zou daar gewoon een topic over openen en wat je wilt.
Mijn hotelkeuze is anders, maar wil je bijv, een hotel met een zwembad niet te duur dan kan ik je wel helpen.
Idem voor de Sapasister, ik heb daar geen ervaring mee, dus een nieuw topic.
trein naar Sapa?
Is een gok; je zit wel in het laagseizoen.
Maar stel dat het ineens druk is voor Sapa en iedereen wil een softsleeper en hebben vooraf geboekt?
Dan krijg jij wat minder comfort wanneer je ter plekke zou boeken, wat is wijsheid?

Komen we op 24-10
Helemaal goed om meteen door te gaan.
Zou dit wel al geregeld hebben voordat ik naar Sapa ga.

25-10
Misschien heb al ergens gelezen dat ik een voorstander ben om, wanneer je naar het centrale gedeelte wilt, om de dag na beeindiging Halong Bay Tour naar Hai Phong te gaan en dan vliegen naar Danang.
Dus dit is een optie.

Dan heb je dus 26-10 een gehele dag en dan zou je naar de citadel kunt gaan, de graftombes.
27-10 eventueel met de ER wat van de DMZ en Phong Nha.

Een trip met de Er met 2 personen is niet echt veel goedkoper dan een prive trip met auto en prive gids en je kan dezelfde route doen en je kan dan ook dezelfde hotels regelen.
Verschil is geen 10usd pp.
Dagtrip met de ER met 2 personen is duurder of gelijk aan een prive trip met chauffeur en prive gids.

Dus heb je hier meteen opties.

Je kan natuurlijk ook gewoon naar Hanoi gaan en dan daar overnachten en dan in de ochtend vliegen naar Danang en transfer naar Hue. Ga hier even vanuit omdat je wist dat Hue vliegveld gesloten is in Oktober/november.

Hoi An is natuurlijk dan ook niet te missen voor een dag of 2 ( 1 nacht afhankelijk van het weer).

Wil je strand dan kan je naar Mui Nee, of je jan naar Phu Quoc, je hebt daar dan 3 dagen voor.

Ik denk dat ik je dagen dan wel heb ingevuld.

Je hebt dan nog wel dus 2 dagen over voor Saigon, maar die kan ik zo voor je invullen wat te doen

Voor Mekong Delta met de homestay, laat ik het verder aan Cor/Wilna.

gr.
Ton.

1 like

Hoi Hans en Petra,

Wij zijn vorig jaar geweest en zijn 45 en 48.
De trein naar Sapa en de Sapasisters zou ik van te voren boeken.
Wij hebben deze tocht gedaan Chi was onze gids en dit was samen met de easy riders een van de hoogte punten.
Halong Bay kun je van te voren boeken of daar als je een bepaalde boot wil kun je het beste van te voren boeken.
Vanuit Halong Bay kun je ook ipv terug te gaan naar Hanoi (met de excursie)een taxi nemen naar het vliegveld van haipong en dan een vlucht naar Danang mocht je dan naar midden Vietnam willen. Zoals Ton al Zegt hebben wij ook op aanraden van Ton ook gedaan en super goed bevallen. beter als met de trein of bus verder.
De Easy Riders hebben wij van Nha Trang naar Dalat gedaan en dit waren 3 geweldige dagen in een schitterde omgeving.
In Can Tho hebben wij een excursie gedaan vanuit Saigon maar zou dat een volgende keer ook liever zo met een homestay doen , heb daar alleen geen ervaring mee. Ik heb net bij Sofieva (23 dagen Vietnam en cambodja) ons reisschema gezet misschien kun je daar nog wat ideeën uit halen. Ook hebben we een reisverslag bijgehouden op http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslag/4408619/vlucht-en-hanoi misschien vind het leuk om te lezen hoe wij het ervaren hebben.

Veel plezier met de voorbereiding!
Groetjes Ingrid