Drie weken rondtrekken

Hallo iedereen,

Binnenkort vertrekken mijn vriend en ik voor 3 weken naar Vietnam. Spannend!
We zijn volop bezig met een ruwe planning te maken van alles wat we graag zouden willen zien/doen. We houden beiden van natuur en avontuur afgewisseld met af en toe een relaxmomentje :slight_smile: We kijken dan ook al uit naar de pittige wandelingen, fietstochten,… die Vietnam ons te bieden heeft.

De plaatsen die we zéker willen zien zijn Sapa en de Mekongdelta. Ook Halong Bay staat bovenaan op het verlanglijstje maar zijn we nog niet uit of we Halong Bay zelf gaan bezoeken of Bay tu long bay/Catba. We hebben namelijk al meermaals gehoord dat het hier heel toeristisch is (en de boottochten erg commercieel). De planning tussenin staat nog niet helemaal op punt en is dus nog variabel. We staan zeker open voor andere/betere suggesties!!

10/3 vlucht om 14.25u
11/3 aankomst Hanoi 15.05
12/3 Hanoi ('s avonds nachttrein (± 22u) en bus richting Sapa?)
13/3 Sapa: beklimming Fansipan
14/3 Sapa: Trekking 2d + homestay (via: BOOK ONLINE – Sapa Sisters Trekking Adventures )
15/3 Sapa: Trekking 2d (nachttrein terug naar Hanoi)
16/3 Hanoi
17/3 Halong Bay/Bay tu long bay/Cat Ba
18/3 Halong Bay/Bay tu long bay/Cat Ba
19/3 Ninh Binh (met bus van Hanoi)
20/3 Ninh Binh
21/3 trein van ninh binh naar dong hoi (duurt ±8u) en van hieruit naar Phong nha Nationaal Park
22/3 Hue (vervoer?)
23/3 Easyriders van Hue naar Hoi An
24/3 Hoi An
25/3 Hoi An (binnenlandse vlucht van Hoi an naar Dalat?? = lang!)
26/3 Dalat (canyoning?)
27/3 Mekong
28/3 Mekong
29/3 Mekong
30/3 HCMC
31/3 vlucht in HCMC op 01/4 00.25u
01/4 aankomst brussel 13.25u

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo Y,

Goed schema, maar toch wat dagen die problemen oproepen.

Laat het noorden even voor wat het is; vind de kabelbaan wat meer voor mij voor de Fanispan.

Zit even met Mekong, je kan bijna niet om Saigon heen vanaf Dalat; dus zou daar dan een nacht voor reserveren vanaf Dalat en dan door naar de mekong.

Ik heb afgelopen januari aan een goede vriend daar, is gids bij een touroperator wat leuke homestays ( mini hotel ) adressen gevraagd.

Ut Thuy homestay an thanh hamlet,an binh commune,Long ho districtCai Cuong Homestay ,Binh Hoa Phuoc commune,Long Ho district, VlongBay Thoi Hoa Ninh commune,Long Ho district,VL provinceBa Linh homestay,An Binh commune,Long Ho district,VlMai Vang homestay bungalow Binh Hoa Phuoc,Long Ho district,Vl

Misschien komen je deze tegen op jullie route?

Gr.
Ton.

Hoi Yanie,

Gaaf dat jullie naar Vietnam gaan! Wij zijn afgelopen jaar geweest en het is echt fantastisch! Goed dat jullie lekker veel tijd in het noorden nemen. Sapa Sisters heb ik ook gedaan, aanrader! Verder is het af en toe wel erg druk in je schema. Bv je gaat op 1 dag 8 uur in de trein naar Dong Hoi en door naar Phong Nha (goede keuze!) en dan de volgende dag al door naar Hué. Dat zou ik minimaal een dag later doen, zodat je ook echt iets kunt zien van de mooie grotten (zelf de Phong Nha Cave en Paradise Cave gezien, geweldig). Misschien een dagje minder Mekong?

En verder zou ik me niet al te vast pinnen op een schema, zodat je ter plekke wat flexibeler bent. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust! Oja, wij hebben Halong Bay wek met een tour gedaan en die ging een hele rustige weg. We zijn geen andere toeristen tegen gekomen. Maar zelf regelen kan ook heel goed!

Succes en alvast veel plezier! Als je het leuk vind, kun je op m’n blog www.2feelfree.com onder Vietnam kijken wat wij hebben gedaan daar en welke route we namen :slight_smile:

Sent from my SM-J710F using Wereldwijzer mobile app

Hoi Yanie

mooie route! Ik zou sowieso Sapa (hiking), Hoi An en Dalat (canyoning) zeker niet overslaan.
bekijk hier onze route Backpack route door Vietnam - Travelhero
Wij hebben helaas de grotten overgeslagen maar willen hier nog graag eens naartoe.