Vietnam 3 weken, Tips?

Hallo iedereen,

ik ben Valerie, 24jaar en woon in Belgie. In december ga ik voor de eerste keer met mijn backpack op pad. Normaal ging ik alleen gaan maar een vriend gaat met me mee. De bedoeling is om 3 weken naar Vietnam te gaan. Nu heb ik wat zitten puzzelen met mijn ‘reisschema’ Het land is zo groot en de tijd precies zo kort. Het ziet er als volgend uit:

We landen in Hanoi
Ninh Bihn
Hue
Hoi An
Dalat
Ho chi minh City (nemen we vliegtuig terug)
en dan zou ik graag nog vanuit Ho chi minh city naar mekong delta of phu quoc willen gaan.

Is dit haalbaar? Iemand nog tips? Andere plaatsen? Andere volgorde?

Dank je wel alvast!

Groetjes Valerie

Hallo
In Dalat zeker een rit boeken bij de echte easy riders, zij laten u het binnenland zien, ongelooflijk mooi. Ver weg van toerisme. Zie hun website of Facebook.
In Vietnam is echt alles super gemakkelijk te regelen, heel veel bureautjes om trippen met te boeken. Zeer goede nachtbussen waar je zelf plat kan liggen.
Groetjes

Sapa en halong bay niet vergeten in het noorden. Groetjes

Is het haalbaar om Sapa en halong bay er bij te doen?

Ja hoor, wij zijn toen ook 3 weken geweest. Vanuit Hanoi nachttrein naar Sapa. Je blijft daar ook maar een dag of 2, een wandeling tussen de rijstvelden met de locale bevolking is wel tof.
In Halong Bay hebben wij een boottocht gemaakt en 1 nacht blijven slapen op de boot, heel gezellig. Heel mooi!

Groetjes

Oke dank je voor je antwoord! En hoe zit het met vluchten? zijn deze duur? moet je deze op voorhand boeken? Dit bespaart namelijk heel wat tijd uit zodat we ook meer kunnen zien.

Wij hebben geen binnenlandse vluchten genomen. Wij zijn geland in Ho Chi Minh en zo met nachtbussen of dagbussen naar boven gegegaan, naar Hanoi. En dan vanuit Hanoi terug naar huis. Ho Chi Minh het oude gedeelte waar veel backpackers zitten is super om te verblijven. Op de markt (overal in het land) zeker eens sugercane drinken, super lekker. En ook zeker eens soep drinken op de straat, er staan dan rode kleine stoeltjes om erbij te zitten.
Ook met de Easy Riders (de echte zitten in Dalat) iets boeken, wij hebben daar een park gedaan in het binnenland met super grote watervallen en er was daar gewoon geen tourist!
Vietnam is super, ze zijn in het zuiden wel opener dan in het noorden.
Alles is daar super gemakkelijk regelbaar.
Groetjes

Hallo Melanie,

Ik wil je bedanken voor al je mooie en goede reakties op de vragen van Valerie.
Misschien heb je ook antwoorden op andere vragen van nieuwe Viet Nam gangers.

Ik hoop van harte dat je daar hen ook mee kan helpen.

Gr.
Ton.

Neem echt een paar dagen voor sapa, daar is genoeg te doen en is prachtig, motor Tour echt doen. Ik heb er een van hue naar hoi an gemaakt echt mijn hoogte punt van mijn reis. Binnenlandse vluchten kan je ook daar boeken voor binnen landse vluchten zit niet heel veel verschil tussen vooruit boeken en daar.

Waar heb je mee gevlogen vanaf Amsterdam?

Wij vanaf Charle de Gaulle met Vietnam airlines.

Goede tips heb je al gekregen. Ik zou nog willen toevoegen dat de weercondities in december in zowel zuid als noord vietnam perfect zijn. Het midden is aan het einde van het regenseizoen en kan soms behoorlijk druilerig zijn. Misschien nog iets om rekening mee te houden in je planning.