Drie weken Vietnam

Mijn vriendin en ik gaan vanaf midden september 3 weekjes in Vietnam rondtrekken.
We beginnen in Hanoi en eindigen in Ho Chi Minhstad.
Heeft er iemand tips voor ons.Plaatsen die we niet mogen missen,dingen die we zeker moeten doen en waar we op moeten letten.
We willen niet te lang op grote toeristische plaatsen blijven maar meer de alternatieve route nemen.
Alle tips zijn welkom.:chin:
Thx.

Er staat al veel info in dit forum dus zou zeggen kijk dat eens goed door.

Verder is de toeristische route natuurlijk niet voor niks DE route. Het zijn gewoon mooie plekken om naartoe te gaan. Meest logische is dus vanuit Hanoi naar Sapa en Halong Bay. Dan naar beneden bijvoorbeeld via Da nang en Nha Trang (zou er max. 1tje kiezen) en dan naar Da Lat, HCMC, Mekong gebied en dan misschien nog Phu Quoc (lekker voort strand maar dan zou ik Da Nang en Nha Trang zeker laten zitten). Tussen Hanoi en Da Lat zijn er legio mogelijkheden om “Off the beaten track” te gaan via leuke dorpjes e.d.

Leuk is ook zeker om met een easyrider (motor, duur maar leuk) een stuk vant land te verkennen. Verder zou ik veel met openbus ticket doen, lekker goedkoop :p.

Succes en veel plezier met het uitpluizen van je trip.

Gr. Jeroen

Zoals hierboven al vermeld, sapa & halong bay, in hanoi zijn wij alles samen max 5u geweest(te druk). afzakken naar beneden stoppen in Nin bhin helemaal niet toeristisch. ipv nha trang zou ik mui ne nemen, nha trang is zowat het vakantieparadijs van de vietnamezen… in mui né heb je fairy stream & red&white sanddunes, wat ik toffe wandelingetjes/bezienswaardigheden vond.
Heb je een soort rode draad/planning momenteel?
Ben deze zomer in july geweest ook voor 3w wat eigenlijk veel te kort is… wel genoten van de reis.

Of een open-ticket echt voordeliger is zou ik nog niet durven zeggen. Klein voordeel ermee is dat je dag voordien nog kunt vertrekken, maar denk als je met 4personen bent dat het niet zo gemakkelijk is. 1bepaalde maatschappij heeft verschillende bus-types van goed naar slecht(te kleine slaapplaats) Wij hebben gewoon geshopt om ons volgens ons tijdsgoesting(niet altijd gelukt) te verplaatsen & prijs, maar best alles laten noteren of je hebt kleine verassingen.

Hallo,

Ik zou ook zeker niet Hoi An vergeten te bezoeken en Phu Quoc als je tijd over hebt is ook zeker te moeite waard.

hoi
ik denk dat jullie nou bijna vertrekken. hebben jullie al een plannetje.
wat ik echt de moeite waard vond is halong bay, Ninh Bin, Hue, mui Ne, Hoi An (kleren en schoenen laten maken!!!) en Dalat. ook heb ik een kleine week vertoeft op Phu Quoc. erg mooi maar denk dat jullie daar te weinig tijd voor hebben, maar hou het in gedachten.
bij HoiAn heb je ook een mooi strand op fiets afstand van het centrum.

verder moet je in HCMC echt naar de Chu chi tunnels (heette dat zo) gaan bijvoorbeeld met een tour. is zeker de moeite waard.
heel veel plezier!
groetjes lotte