Dit jaar gaat de reis met mijn vriendin 3 weken naar Vietnam.
Tussen 17 juli en 6 augustus dien ik van Hanoi naar Saigon te reizen:).
Het volgende plaatje had ik in mijn hoofd. Ik hoop dat jullie me wellicht wat tips kunnen geven. Mijn plan is om de reis van noord naar zuid zoveel mogelijk met de (nacht)trein te doen (softsleeper).
17 juli Aankomst Han noi
18 juli Han noi
19 juli Han noi
20 juli Halong Bay (trip)
21 juli Halong Bay (trip)
22 juli Han noi
23 juli Hanoi - Nachtrein naar Hue
24 juli Hue
25 juli Hue
26 juli Hue - Trein naar Danang
27 juli Hoi An (Danang)
28 juli Hoi An
29 juli Hoi An - Trein naar Nha Trang City
30 juli Nha Trang City
31 juli Nha Trang City
1 augustus Nha Trang City - Trein naar Dalat
2 augustus Dalat
3 augustus Dalat Trein naar Saigon
4 augustus Saigon
5 augustus Saigon Trip Mekong delta
6 augustus Saigon terugvliegen
Wellicht is mijn schema wat krap en moet ik wat prioriteiten aanbrengen.
In principe ligt alles behalve de vliegtickets nog open. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Er vallen me iets op , veel Hanoi, is dit bedoelt?
Optie.
19-7 naar Halong Bay
20-7 Halong Bay en dan naar Hue met slaaptrein
21-7 Hue
22-7 Hue
23-7 met prive vervoer en geen tyrein of bus naar Hoi An
24-7 Hoi An
25-7 Hoi An
26-7 Hoi An met nachtbus/trein naar Nha Trang
27-7 Nha Trang
28-7 Nha Trang
29-7 Nha Trang naar dalat met bus of trein
30-7 Dalat
31-7 Dalat - Saigon met trein , bus
01-8 Saigon
02-8 Mekong Delta
03-8 Mekong Delta
04-8 Saigon Tunnels?
Op deze manier heb je al dagen gewonnen in je schema en toch alles?
Een alternatief?, en de overige dagen kan je zelf misschien naar behoefte invullen.
Tip voor het traject Hue - Hoi An: Easy riders (zelf met Hue easy rider). Gaat via een aantal stops over de wolkenpas met motor, hele leuke afwisseling en super ervaring! Onze trip ging o.a. via de Elephants springs, China Beach, Marble Mountains. Prijs rond de 45 euro pp voor een dag van 8 tot 3.
Britt heeft hetzelfde idee voor het traject Hue naar Hoi An, daarom heb geschreven geen bus of trein maar prive. Het idee met de Er van Britt kan helemaal onderschrijven.
Ja, ik bedoel dus eigenlijk 's-nachts reizen met de trein vanuit Hanoi of vliegen van haiphong naar Hue op de dag van einde Halong Bay Tour.
Wanneer je gaat vliegen op 20-7 in mijn schema, kom op 20-7 aan in het begin van de avond van 20-7; dus 21-7 Hoi An
Met de trein moet je via Hanoi en daar op 20-7 vertrekken in de avond, met aankomst in de ochtend in Hoi An.
Deze zijn makkelijk te halen na een Halong Bay trip.
De bus kan ook ( vanaf Hanoi ) maar dan mag er echt helemaal niets tegen zitten en dan kan het net; vertrekken zo’n beetje rond 18:00 uur.
Je kan ook met de bus van de Bay naar Ninh Binh en daar opstappen op de bus die dan vanaf Hanoi vertrekt om 18:00 uur.
Mijn voorkeur is
1 vliegen, afhankelijk van budget, maar geen gehaast om de vlucht te halen, ruim voldoende speling in tijd
2 trein, is een nacht in de trein, maar ook geen gehaast en makkelijk te halen en voldoende speling in tijd
3 bus, mag niets tegenzitten, anders gaat het schema niet op