Hallo Jean,
Graag gedaan en geen probleem.
Halong Bay en Mai Chau
Wanneer je kiest voor de trein van 23 uur, maakt het niets uit
Ga je voor de trein van 19 uur, dan moet je goed kijken welke welke tour mai Chau en welke boottocht je kiest.
Bijna alle boottochten eindigen rond 11 a 12 uur en sommige gaan direct naar Hanoi, dan kan je de trein van 19 uur halen mits het niet al te druk is op de weg
Er zijn ook boottochten met een bezoek aan een waterpuppetshow bij, en dan kan het wel eens heel krap worden; je komt midden in de spits terug.
Geld ook een beetje voor Mai Chau, kijk even hoe laat ze verwachten dat je in Hanoi aankomt, maar dat deed je toch al.
Wil helemaal op zeker spelen, dan kiezen voor de trein van 23 uur.
Nee, Hai Phong ligt op een paar uur rijden van Halong en dan moet dus inderdaad zelf het vervoer naar Hai Phong regelen om de vlucht van 17 uur te halen; is geen probleem.
Rond 20 uur check je dan in in je Hoi An hotel.
Hue / Hoi An
Ik ben hieruit gegaan van het vliegen, van Hai Phong kan je niet vliegen op Hue ( nog niet ) vandaar en om reisuren te besparen.
Maar ga je met de trein , dan kan je wel naar Hue natuurlijk en kom je ergens rond 11 uur aan zonder vertragingen.
ik wist natuurlijk niet dat je belangstelling daar naar uitging.
Ik zou dan in de middag, na het inchecken de citadel bezoeken.
dag erop met de ER 1 of mausoleums en via de pass naar hoi An.
Dag erop de stad en strand, en dag erop dan weer verder naar Saigon.
Mekong Delta
Dit is een beetje het gangbare, daarom deze keuze.
Je komt aan in de middag, wat fietsen, dag erop naar de drijvende markt, en dan verder naar Saigon.
Ik denk dat je dan wel een idee hebt van de de Delta.
Met 1 dag meer is het, volgens mij niet mogelijk om 1 dag festiviteit in Saigon mee te pikken?
Overigens reis je hetzelfde aantal uren ook voor Halong Bay voor hetzelfde aantal uren daar in Halong.
17-apr Aankomst HCMC 19u; Vertrek Hanoi 23u (Vliegtuig)
18-apr Aankomst Hanoi, Bezoek Hanoi
19-apr Halong Bay
20-apr Halong Bay naar Hanoi, overnachten
21-apr Naar Mai Chau
22-apr Mai Chau naar Hanoi en dan Nachttrein Hue (19u of 23u)
23-apr Nachttrein - Hue
24-apr Hue, citadel
25-apr Hue -naar Hoi An via Easy Riders en mausoleums
26-apr Hoi An
27-apr Hoi An naar Saigon vliegen in de ochtend
28-apr HCMC - Chu Chi Tunnels
29-apr naar Can Tho
30-apr van Can Tho naar Saigon
1-mei Saigon
2-mei HCMC - terugvlucht (20u30)
Maar nu ik het zo bekijk, moet je , volgens mij, ergens wat laten vallen?
Is zoveel gereis, wel haalbaar.
Maar denk dat je met wat laten vallen meer rust brengt in je schema.
Volgens mij heb je de keuzes dan tussen , Mai Chau , Hoi An, Hue om te laten vallen; mits het gereis geen probleem voor jullie is natuurlijk.
Deze dagen dan besteden in bijv. 1 dag meer Mekong, Mai Chau, Hoi An.
Met de Er 1 dag en in de middag de citadel is Hue voldoende.
hoop dat dit je kan helpen?
Misschien kan je ook een nieuw topic starten in het Vietnam reiscafe en ook in het Azië reiscafe met deze vraag, krijg je ook ideeën van andere mensen over deze eventuele keuze.
gr.
Ton.