Hoi
Eindelijk na 8 jaar uitstellen naar Vietnam voor ca 29 dg. Aanvliegen HAN / terug vanaf SGN. Onze route is Hanoi-Halong-Sapa-Hanoi-Hue-Hoi An-HCMC-Cuchi/Caodai-Mekong-HCMC-Mui Ne. Reisperiode 13feb-12mar
We willen niet aan het handje gehouden worden in een groepsreis van een touroperator, maar we willen ook niet zelf alles terplekke regelen en we vinden het leuk om sommige excursies in een int.gezelschap te doen.
Een groot gedeelte hebben we al uitgevogeld, er blijven nog een paar vraagjes: we willen van Hue naar Danang per trein over de Wolkenpas of is dit leuker per bus? Daarna per …? transfer naar Hoi An.
Dan willen we van HCMC per trein naar Phan Thiet en verder per…? transfer naar Mui Ne. Ik heb iets gevonden op de treinsite van Vietnam maar dat is niet echt duidelijk. Of kunnen we beter een prive transfer vanaf ons hotel in HCMC naar Mui Ne doen? Terug willen we de transfer vanaf Mui Ne aansluitend op onze vlucht naar AMS hebben.
Ik heb al gelezen dat er zeer ervaren Vietnam gangers op deze site zitten, zoals Ton en Anne.
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben
Bedankt
We (4pers) hebben afgelopen maand 300000 (iets minder dan 15 dollars) dong betaald voor een prive auto van Hoi An naar hue. je kunt stoppen waarneer je maar wilt.
Mvgs
Het spreekwoord luid, van uitstel komt afstel.
Toch mooi dat je Viet Nam in je achterhoofd hebt gehouden; krijg je geen spijt van.
De trip van Hue naar Hoi an gaat per personenwagen. Bussen gaan in de regel door de tunnel.
Heb je er een gevonden die wel door de pas gaat dan stopt ie niet overal waar jij zou willen.
Met de trein kan je al helemaal niet overal stoppen wanneer je wilt , dus blijft de auto over.
Iets is even onduidelijk voor mij.
Vliegen jullie van Danang naar Saigon, want dan snap ik je trip Saigon naar Mui Nee.
Trein naar Mui Nee zou ik niet doen omdat het station al buiten Pan Thiet ligt en je een taxi moet nemen om naar de resorts te komen ( ongeveer 1 uur ).
Makkelijkste is natuurlijk deze transfers laten regelen door een bureau samen met de booking van het hotel ( mits je daar al over uit bent wat betreft datum en duur).
Met de bus is het ook goed te doen; zeker voor de heen weg.
Voor de reis naar Saigon heb je dan wel het probleem dat je vertrek en aankomst Saigon niet helemaal vlekkeloos op elkaar aansluiten.
De bus optie is ook de goekoopste en met het uitsparen van wat geld is misschien een extra overnachting in Saigon ( dus de nacht voor vertrek naar Nederland ) te doen.
Wanneer je al een hotel hebt is het mogelijk dat het hotel de service bied om je op te halen in Saigon en weer naar Saigon terug te brengen. Misschien in combinatie met een boeking kan dit ook wat schelen. Normaal ligt de prijs voor een Transfer Saigon - Mui Nee rond de $200 vv.
Zag ook de Cao Dai icm Cu Chi.
Wanneer je echt naar de Cao Dai wilt is dat natuurlijk de beste combinatie.
Maar is het een rit van 3 uur waard ( vanaf Cu Chi - Cao Dai vv ) om een kerkdienst bij te wonen waar je niets van snapt waarschijnlijk. Gebouw is mooi en kleurrijk.
Super dat jullie de reis alsnog gaan maken! Ik heb niet zoveel toe te voegen aan de tips van Ton en Truanoc.
Wel kan ik een open bus ticket aanraden. Een kaartje naar Hoi An of Mui Ne kun je ook los verkrijgen, dus hoef je niet een hele reeks te kopen. Met de lokale bus kun je ook gaan, is nog goedkoper, maar wel heel erg spannend. Een open bus ticket kun je bij elk tourbureautje in elke stad kopen voor data waarop je maar wilt. Ook word je vaak bij je hotel (of een verzamelplek) opgehaald en bij hotels afgezet.
Even corrigeren mbt bovengemelde bedrag, het was 600.000. (in de war met andere trip). Ze stoppen onderweg waar je maar wilt. Dus marble mountain, cham museum in Danang, lang co beach, hai van pass 9verschillende plekken.
Hartelijk bedankt voor al je info! We vliegen inderdaad van Danang naar HCMC, willen dan de CuChi tunnels en Cao Dai doen en de Mekong en dan lekker luieren in Mui Ne. En omdat ik me erg interesseer voor religies zal ik 3 uur reizen ervoor over moeten hebben om Cao Dai te zien.
Die optie van een auto van Hue naar Hoi An is een goed idee. Traunoc zegt dat dit ongeveer 600.000 dong (US$15 ??) kost voor auto met chauffeur, lijkt me erg goedkoop.
Nogmaals bedankt.
Gr. Jokes
600.000 dong is ongeveer iets minder dan $30, rond 21 euro met de koers van nu dus.
Ja, het is erg goedkoop daar. Met minivan kost het rond 750.000 dong, mocht je veel bagage hebben.
Spreek af van tervoren waar je wilt stoppen en zeker via Hai Van pass een paar keer stoppen. Ik heb het laten regelen een hotel waar we verbleven. (erg schoon kamer en zeer vriendelijk staf, lokatie is echt prima voor $20 per kamer/n. Ontbijt is erbij en erg goed.)
Hotels in Hue is stuk goedkoper dan in Hoi An.
Mvgs
ben wel geïnteresseerd in dat hotelletje …kan je me de nodige info daaromtrent
geven ?
en BTW kan het zijn dat ik nog info ivm Bai Tu Long te goed heb van je ???
of kwam mijn 2de privé-reaktie niet bij jouw terecht ?
Hotel is in Hue en heet Than Thien hotel. :
10 Nguyen Cong Tru Street, Hue 84054, Vietnam
Ik had eerst HUE nino gewild, maar zat continue vol. Vandaar deze hotel.
Als je via hun het vervoer laten regelen en je zit in Hoi an, kan je hun ook laten komen, kosten blijft hetzelfde. Maar informeer in Hoi An eerst, volgens mij zijn de prijzen ongeveer hetzelfde. Ik had eerst in Hoi an hotel gevraagd, ze vroegen 650.000 dong voor.
Ik heb jouw bericht helemaal gemist, zal vanavond ernaar kijken. Ik zit op het werk nu.
Ik ook even gekeken op de site van dit hotel en deze rekenen 45 dollar tot Danang, zal iets van $10-15 bijkomen voor Hoi An; Dit is volgens mij op een reële prijs, die bijna alle hotels rekenen en hostels daar rekenen. Is VND 12200000.
Heb me ook even verdiept op wat internationale site zoals deze en de prijs van $60 wordt eigenlijk overal genoemd.
Denk ook dat je je genoemde bedrag van $15 in een eerdere post en deze waarschijnlijk pp is en dan kom je weer op de de $60 voor 4 personen.
Jij moet ook weten dat de meeste taxichauffeurs, vooral daar geen engels spreken en hij gaat ineens de tunnel in, wat dan?
Prijs van de taxi is wat lager ( 10 dollar ) maar met een een reisbureau ben je zeker van de route en stops.
Ben blij dat je schrijft dat je vanaf Hoi An naar de Marble mountain geen tunnel tegenkomt.
Klopt wel dat je vanaf Hue door de tunnel korter naar de de Marble Mountains kan gaan en deze de tijdsduur beperkt met een uur of 2.
Maar je kan gewoon een fietstocht ondernemen van Hoi An naar de Mountains en deze is in kms. rond de 20 km, zit wel een flinke klim in.
Wanneer je een prijs van VND 600000 hebt bedongen zou je dan kunnen schrijven hoe je dat gedaan hebt en zo andere mensen zo een tip te geven.
Ik weet zeker dat ze in eerste instantie een prijs krijgen te horen van minimaal $60.
Ook heb ik een mailtje naar Viet Nam gedaan en deze bevestigen mij in deze.
Ik heb net gelezen dat je interesse uitgaat naar religie en cultuur.
Met dit in mijn achterhoofd denk ik dat het misschien een optie is om in Danang (op de rit Hue - Hoi An ) een gids mee te nemen.
Wanneer je het Cham museum gaat bezoeken (?) je je eventuele vragen adequaat beantwoord worden over de verschillende goden e.d.
Denk hiervoor voor een rit van Hue- Hai Van - Danang ( met museum ) - Marble Mountains - Hoi An van hotel naar hotel aan een prijs dus van $60 en met een gids voor $75.
Bij sommige bureaus zit er een lunch bij en bij sommige niet; dus misschien wat shoppen ter plekke of nu via internet kan misschien wat dollars besparen.
Misschien komt traunuoc nog met een andere tip hoe je nog wat goedkoper uit kan komen met het vervoer.
Ik heb even onze administratie man gevraagd die de prijzen bijhield.
Jij hebt helemaal gelijk. Excuse mensen. Het was 1.300.000 dong. dus rond $65
Ik ben zo te zien ook opgetilt.