Hotel Hoi An en transfer vanuit Hue

Weet er iemand een leuk en degelijk hotel in Hoi An ?
Liefst in de stad.
Prijs tot 30 usd.

En hoe ga je het beste naar Hoi An vanuit Hue.
Lokale bus , minibus luxe enz… liefst had ik beetje luxe gehad van een bus. Kan er mij iemand mee helpen.

Bedankt

Hallo Johnno

Aan hotel Hoi kan ik je niet helpen, maar misschien heb je hier iets aan :Orchid hotel Hue http://www.orchidhotel.com.vn/accomodation.html

• Private car to Hoi An or pick up at your hotel in Hoi An (Recommended)
    The trip originally takes 3 or 4 hours from Hoi An directly to Hue or vise versa but it would take 5 to 6 hours including visiting these highlights mentioned below.

Highlights

• Lang Co Beach & Fishing Village
  • Hai Van Pass
  • Cham Museum of Antiquities
  • Marble Mountain
    All vehicles are new, air-conditioned, in good condition. For availability: contact our sales agents for more details

succes en mooie reis
Marry

Hallo Johno,

Eigenlijk heel simpel.

Wil door de Hai Van Pass is de het met een personenauto het beste, maar duurste optie.
Bussen gaan in de regel ( 99 % ) door de tunnel, goedkoopste optie en snelste.

Met de bus/ taxie van Hoi An en dan naar Danang en verder met de trein kan ook maar dan mis je weer de pas.

Dus dat zij eigenlijk de keuzes.

Even een opmerking om via een hotel te boeken deze transfer.
Alle hotels in Hoi An en Hue bieden deze service en besteden deze uit aan een lokaal reisbureau.
Wil deze optie volgen dan kijk goed of de totaalprijs, kamer + transfer en het gebodene, goedkoper is dan het apart boeken van elkaar bij een niet bevriend bureau van het hotel.

gr.
Ton.

Hoi Johnno,

Zelf ben ik ook met de bus gegaan, met een open bus ticket. Deze kun je bij alle tourbureautjes verkrijgen en je kunt ook een los ticket kopen van A naar B (dan hoef je niet in 1 keer een hele reeks te kopen voor als je je reisroute helemaal niet vast wilt leggen). Ik vond dit goed te doen!

Verder kan ik je het Nhi Nhi Hotel in Hoi An aanraden. Leuk personeel, heel schoon en afdingen is mogelijk. Tenminste, dat is mijn ervaring :wink:

Groetjes, Anne

Hoi,

Wij hebben afgelopen zomer in het Sunflower hotel geslapen, gebooked via hostelworld.com was erg goedkoop (18 dollar voor 3 persoonskamer), heeft een klein zwembadje in tuintje, je kunt naar centrum lopen maar ze bieden ook gratis shuttlebus aan naar centrum, is vrij schoon, goed ontbijt bij prijs inbegrepen.

Wij zijn met de trein van Hue naar Danang gereden en hebben ons vanaf daar door hotel op laten halen, met taxi was vast veel goedkoper maar wij reisden met twee kleuters.

succes met regelen en veel plezier in Vietnam

1 like

dag,

ik verblijf altijd in het an phu hotel. Zeer goeie prijs en mooie kamers. Het ontbijtbuffet is ook goed! het enige negatief puntje is dat dit hotel eens mag heropgefrist worden. Alle kamers zijn net, maar het komt wel soms oudbollig over…

hey vertizoo ,
mag ik ook de prijs weten ? en wat heb je daarvoor ? ligging ? adres ?
en iets persoonlijker … ben jij van zedelgem , want zedelem ken ik niet ?
goeie reis verder …genieten maar !

en Ton ,… zou het kunnen dat je het voor één keer verkeerd voor hebt …?
ik las toch al op diverse plaatsen dat het treintraject tussen hue & danang
best mooi is …daardoor veronderstel ik dat die niet door de tunnel gaat …
maar misschien (wellicht) heb je gelijk dat hij niet echt via de hai van pass
gaat …

geert,

Wat ons goed is bevallen is het Hoang Trinh Hotel in Hoi An. Deze zit aan de rand van het centrum. Met 5 minuten ben je midden in het oude gedeelte. We betaalden $20,- per nacht voor een kamer inclusief ontbijt.

Leuk detail is dat we elke dag, toen we uit het dorpje kwamen, werden opgewacht met verse jus en toen we vertrokken een mapje voor de paspoorten en een etuitje meekregen als cadeautje.

Voor wat betreft de route vanuit Hue zou je kunnen overwegen om met de Easy/Freedom riders te gaan. Ze nemen je mee naar de binnenlanden via de bergen over de Ho Chi Minh trail naar minderheidsdorpen en door de jungle van Vietnam. Je komt hier nauwelijks andere toeristen tegen. Dit is een twee daagse tour inclusief overnachting. Als je intresse hebt dan kan ik wel twee riders aanraden.

Wat ik touwens kan aanraden om in Hoi An te doen is de Heaven and Earth Bicycle Tour http://www.vietnam-bicycle.com/
Hiermee ga je een halve dag fietsen door de delta van Hoi An. Je bekijkt hoe de lokale bevolking leeft en geniet van het prachtige uitzicht. Mocht je nog een halve dag over hebben dan raad ik het echt aan. Om het geld hoef je het niet te laten…

Groeten Bael

3 likes

bael ,

bedankt voor de tip … !

geert,