Reis tijden per vliegtuig per auto enz.

Hallo ton meschien weet jij wat wijsheid is.
Wij landen op dinsdag 8 januarie op hue,onze tijd voor hue en hoi an is 5 dagen.

planning is-we landen dinsdag 8 januarie zeer vroeg in de ochtend.
Dacht acht en negen januarie hue te bekijken dan donderdag 10 januarie naar hoi an te rijden.

Maar wij vertrekken zondag om zes uur s,morgens op 13 januarie vanaf danang naar na trang.

Dus zijn wij op donderdag 10 januarie in hoi an,maar is het slim om vanuit hoi an in de zondagochtend vroeg te
vertrekken naar het vliegveld danang of is het verstandig om zaterdag al naar danang te gaan en daar ergens een nachtje te verblijven.Want weet niet doe lang het rijden is met een taxi naar danang.

En hoe vroeg moeten we die richting vertrekken.
Want wil ook wel drie volle dagen hoi an verblijven,of is dit te kort.
Want ik zou ook een nacht hue kunnen doen en dan woensdag 9 januarie naar hoi an gaan.
Meschien wil ik wel te veel in een.

Ik zelf dacht gewoon zondag ochtend vroeg maar is dit niet te veel stresse.
En we willen voor de hotels daar op de bonnefooi kijken,is dit wel verstandig vanwegen de tet tijd.
Of is er altijd wel een slaap plek te vinden.
De rest heb ik gewoon al van te voren geboekt maar heb ook niet veel zin om uren te gaan lopen zoeken.
Dan boek ik liever ook voor deze plaatsen van te voren.

nou wat een verhaal he?

gr ton en karin:slapen::mad::dag:

Hoi Ton en Karin,

Ik denk zelf dat je planning wel goed is.

Dus dan landen in Hue in de ochtend, naar je hotel, en in de middag naar de citadel ( kan je zelf doen, als je dit wilt).
overnachten 8 op 9
9-1, Mausoleums
Kan je via een tour doen, maar na 2 heb je er misschien genoeg van, kan ook zelf met een taxi.
Tours zit er veelal een boottochtje aan vast ( is niet echt lang, 1/2 a 1 uur), kan je overwegen.

9-1 / 10-1 slapen Hue

10-1
Naar Hoi An , kan met de bus of via taxi of prive over de pas
11-1
Slapen Hoi An + Hoi An
11-1/12-1 slapen Hoi An
12-1
Hoi An stad; kaartje kopen voor de binnenstad ( scheelt je wat entree kosten )
12/13 slapen Hoi An.
13-1
Naar Danang vliegveld; is ongeveer 45 minuten a 1 uur max.

Dus je hoeft niet naar Danang.
Hou je van de Cham cultuur, kan je op de weg naar Hoi An het Cham museum bezoeken.

Ik heb al diverse keren de vroege vlucht genomen vanaf Danang en ondervond geen stress…
Dacht wel dat het vroeg opstaan was, maar na aankomst heb je bijna de gehele dag nog in Nha Trang in jullie geval.

Ik denk zelf dat het zo mooi verdeeld is.

Over de 3 dagen Hoi An
Wil je 1 dag meer Hoi An, dan kan je bijv het zo doen.
Na aankomst in Hue naar de citadel.
Dag erop in de ochtend naar de tombes en in de middag naar Hoi An.
Transfers van Hue naar Hoi An over de pas, of met de bus naar Hoi An, dan dus in de late middag van de 9e aankomen in Hoi An.
Dan misschien raadzaam om een hotel te regelen op voorhand, omdat je aan gaf dat je dan er geen zin in hebt.

Ik denk dat wanneer je hier om vraagt op deze site er wel wat adviezen zullen komen; misschien ook handig om een richtprijs voor een overnachting te geven.

gr.
Ton.

Vrienden van ons gaan naar dit hotel Sunshine Hotel Hoi An In de tijd dat jullie daar zijn bedraagt de prijs bij Agoda slechts 18 euro per nacht, inclusief ontbijt.( dit is geen reclame voor agoda, want je kunt de prijs ook op een andere wijze vinden)

Zou er eens over nadenken

groeten Cor en Wilna:wereld:>>>:zon02:

nou ben weer blij met jullie advies kan daar zeker wat mee.
ik ga morgen kijken bj de hotels is meschien wel wat relaxer.

Ton ook bedankt zal je nog even laten weten wat we gaan doen

alvast bedankt

gr.ton en karin

nou ben lekker bezig geweest heb inderdaad hotel geboekt in hue voor twee nachten en drie nachten in hoi an.
In hue, ana mandara. En in hoi an Nhi Nhi hotel.
Heb bij beoordelingen gekeken bij booking .com en deze lijken me best leuk.
Het ana mandara hotel ligt twintig minuten rijden van hue stad lekker aan het strand.
Lekker van uit het drukke hanoi relaxen aan het strand en hue bekijken.
Hoop dat het een strand weer is.
En het hotel in hoi an ligt in de stad.
Dus nu is alles regeld hotels plus vluchten.
zijn er nog meer mensen op dit forum die in januarie daar heen gaan.

gr.ton en karin

Hallo ton en Karin,

Heb even gekeken naar de hotels, en deze zien er prima uit.
Zeker die in Hue, en in Hoi An goed hotel op een een leuke lokatie,

En nu, zoals je schrijft, dat het weer meewerkt.

Vind het goed dat je Danang overnachting overslaat.
Dit scheelt je een middag Hoi An, anders had je in de middag naar Danang gemoeten.
Met 45 minuten eerder opstaan heb je een middag en avond meer in Hoi An.
Slim .

gr.
Ton.

1 like

ja ben ook blij met deze keuze.
hoelang van tevoren moet je aanwezig zijn eigenlijk op zo,n binnen vlucht,had geloof ik ergens gelezen een uurtje.
En hoe kan je het beste te weten komen of je vlucht om die tijd vertrekt of niet.
Ik heb al een progamma op mijn I phone maar moet even kijken hoe die werkt,gaat natuurlijk ook via internet een weet niet of dat daar werkt.
Ben daar nog niet mee in de weer geweest,neem aan dat de hotels dat ook kunnen checken.

Nog bedankt voor jullie advies.gr ton karin

Hallo Karin en Ton,

Ik zou gewoon minimaal 1 uur aanhouden, er staat wel 45 minuten in voorwaarden, maar zo heb je wat speling.
Zelf hou ik altijd 1.5 uur aan voor een binnenlandse vlucht.

Is dan wel vroeg opstaan.
Maar bedenk ook even dat wanneer je in Danang zou overnachten ook 1.5 uur voor vertrek op het vliegveld zou moeten zijn.
Tel daar dan de transfertijd hotel-vliegveld bij ben je ook 2 uur van te voren opgestaan.

Vanaf Hoi An is het 45 minuten a 1 uur rijden.
Dus scheelt het hooguit 45 minuten minder slapen ( transfertijd Hoi An/vliegveld tov Danang hotel/vliegveld ).

Maar zo heb je wel een hele middag en avond Hoi An; anders moet je naar Danang in de middag, inchecken enz.

Dus volgens mij goede keuze om vanuit Hoi An naar Nha Trang te gaan.

Ik hoop dat je niet via je nederlandse provider gebruik gaat maken van internet, kost je kapitalen, dus dat afzetten en gewoon wifi gebruiken. denk dat dit overigens een overbodige opmerking is.

De meeste, volgens mij bijna alle, hotels hebben wifi.

Maar omdat je in Hoi An bent, kan je oo gebruik maken van het Wifi netwerk dat gratis is in geheel Hoi An.
Ik heb het zelf nog niet getest, maar andere mensen wel en werkt prima volgens hen.

Kijk even hier

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=136841

Natuurlijk kan je aan het hotel vragen, maar denk dat je transfer al geregeld is en je toch naar het vliegveld gaat en daar wacht, wanneer er eventueel een vertraging is.

gr.
Ton.