Nieuw reisschema 9 juli

Beste iedereen,

Ik wilde graag jullie visie op mijn reisschema.

9 juli - Amsterdam vliegen 13.10 uur
10 - Aankomst Hanoi 08.10
11 - Hanoi
12 - Hanoi, Trein richting Sapa
13 - Sapa
14 - Sapa
15 - Sapa, Trein terug in Hanoi
16 - 05.00 Hanoi, Vertrek 10.00 uur Vliegen Danang aankomst 11.10 uur
17 - Hue
18 - Hue
19 - Vertrek Hoi an
20 - Hoi an
21 - Hoi an
22 - Hoi an
23 - Hoi an
24 - Hoi an
25 - Vliegen vanaf Danang Richting Saigon
26 - Saigon
27 - Saigon
28 - Mekong
29 - Mekong
30 - Mekong
31 - Vertrek Pnhom
1 aug - Pnohm
2 - Phnom
3 - Vertrek Siem
4 - Siem Reap
5 - Siem Reap
6 - Siem
7 - Vertrek Bangkok
8 - Bangkok
9 - Hanoi
10 - Vertrek

Wat denken jullie ervan?

Ik zit verder met twee vraagjes:

• Zijn 6 dagen Hoi An teveel van het goede? We willen hier ook relaxen op het strand.
  • Vliegen van Hanoi naar Danang/ of Hue. Zouden we die hoe dan ook daar kunnen boeken? Wanneer het weer namelijk slecht is en Sapa en of Ha Long niet door kunnen gaan willen we eerder dan in de planning daar vertrekken.

en vliegen van Danang naar Saigon. Daar boeken of zitten de vliegtuigen sowieso vol in die periode. We willen opzich wel boeken maar het legt de reis wel vast waardoor uitloop in plaatsen die leuk zijn moeilijk wordt?

Ander dilemma is om of de gok te wagen om Sapa eb Ha Long in het begin te plannen of om aan het eind van de reis eerder terug te komen en dus of Sapa of Ha long aan het eind te doen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Appelsaps

Hoi,

Ha Long bay raad ik toch aan in het begin in te plannen, mocht het slecht weer is, kan je daarna nog later gaan. Het is toch een van de mooiste plek in Vn, een dag hier is voldoende.

Het weer in Vietnam is onvoorspelbaar, zeker in juli. Dus niets te veel vast leggen. Je kunt makkelijkst 1 dag van tervoren boeken. Daarom maakt het de reis spanning. Met vliegen valt best nog mee, want veel vietnamezen kunnen
nog niet tickets betalen.

Laatst 4 dagen, zal je wat wacht en vliegtijden kosten, jammer/zonde van die kostbare dagen.

Ik ben 5 keer in Vn geweest, de laatste 3 heb ik nooit iets vastgelegd.
In Hoi an vind ik 3 dagen is voldoende, maar dat is persoonlijk. Ik vind Hue een rustig mooie stad. Mensen daar vind ik super vriendelijk.

Mvgs

Hallo,

Ik ben zelf 2 keer in Vietnam geweest en heb altijd plannen gemaakt op het allerlaatste moment en vliegticket zelfs maar 1 dag van tevoren geregeld en heb nog nooit gehad dat ik niet mee kon. Dit waren dan wel vluchten binnen Vietnam. Hoi An kan wel oke zijn kwa dagen als je lekker wil gaan relaxen superveel is daar niet te doen namelijk.

Let je wel op dat je 2 entries voor Vietnam nodig hebt waarom omdat je waarschijnlijk met 2 verschillende maatschappijen vliegt waardoor je in Vietnam door de douane moet dus het land inreist.

Bedankt voor de reacties,

We hebben een multi entry visa voor drie maanden. Dit moet dus volgens mij wel goed komen met de douane.

appelsaps

Moira,

begrijp ik t goed dat je zegt dat binnenlandse vluchten in vietnam met n andere maatschappij je weer een visa nodig hebt? Of hebt je t daar niet over? :slight_smile:

Nee ik zie in de reisplanning staan dat ze van Cambodja naar Bangkok gaan en dan terug naar Vietnam, dat is waarschijnlijk met 2 verschillende maatschappijen. Ik bedoel dus te zeggen dat ze opnieuw Vietnam inreist dus totaal 2 keer. Nee ik weet ook wel dat je binnen Vietnam geen nieuwe visum nodig hebt hahahaha.

Hahaha… Ik dacht al… is t veranderd ofzo hihi… Ik dacht ik vraag t gewoon :slight_smile:

Zou lekker wezen in 1 land 2 keer een nieuwe visum.

Hallo A,

Ziet er goed uit.

Of 6 dagen Hoi An teveel is voor jouw ( ik geloof dat je vrij jong bent ) ja.

Wanneer ik me verplaats in jouw leeftijd dan zou ik er Nha Trang bijnemen; wanneer je wat wil stappen.
Deze stad heeft meer uitgaansmogelijkheden ( bedoel Disco’s ) en je kan er overdag je eventuele roes uitslapen op het strand.
Dus iets van 2 of 3 dagen Hoi en de rest Nha Trang. Denk er maar eens over na.
Beide steden hebben een prima strand.

Dit betekend wel dat je met de trein/bus vanaf Hoi An naar Nha Trang moet ( 8 uur ).

Ik zou het noorden wel in het begin doen, als je het wilt zien moet je het weer dan maar op de koop toenemen. Temperatuur is goed en met regenkleding is het goed te doen.

Of je vantevoren de tickets moet boeken?
Sommige posters doen dit niet en andere wel.
Voordeel van is de flexibiliteit, maar een nadeel zijn prijsverhogingen en de supersaver is uitverkocht en je moet dan bussinessclass nemen tegen een hogere prijs.
Ik ga niet tegen je zeggen dat je altijd een ticket ter plekke kan boeken, dit kan ik niet garanderen en ga dit dus nooit adviseren. Dit blijft je eigen keuze en misschien een gok.

Ik heb even gekeken op de site van VA en er zijn nu nog tickets voor VND 910000 pp inc… Danang naar Saigon. voor een ochtendvlucht. De vertrektijd in de middag is uitverkocht (de supersaver).
De avondvlucht ( 18:30) kost nu VND 810000 pp.

gr
Ton.

Bedankt voor de reacties,

Ik mag mezelf inderdaad nog jong noemen. 24 jaar. Over Nha Trang hebben we goed nagedacht. Ik ga samen met mijn vriendin dus het echte echte nachtleven gaan we niet opzoeken. Af en toe een kleine doorzakker moet volgens mij ook wel in Saigon en Hoi an lukken. We kiezen juist ervoor om Nha Trang te skippen zodat we iets meer tijd hebben in Cambodja. Cambodja zou de moeite niet waard zijn als we er maar 2 of 3 dagen kunnen blijven.

En ja de gok. Een klein verschil van een twintigtal dollar wil ik best op de koop toe nemen. Het wordt een ander verhaal als de tickets van de 30 a 40 euro naar een euro of 120 gaan. Ik ga nog maar eens goed naar de business prijzen kijken

Hallo A,

Je reaktie gelezen, dan is Hoi An 6 dagen niet teveel.
Je kan dan het strandgebeuren afwisselen met de stadje en je hebt een romantische vakantie.
Weet zo niet uit mijn hoofd wanneer het full moon is maar dan is het echt leuk in Hoi An.
Straatverlichting gaat overal uit en de verlichting komt van lampionnen. even googlen voor jouw periode.

gr
Ton.

dit is op 17 juli en dus zal je dit met dit schema net missen

Hallo Dirk,

Jammer voor A, maar met een lokatie aan de rivier of restaurant aan de rivier, is het ook leuk dat ze dan iets van bootjes met lampionnen wegzetten als alternatief.

Ook best sfeervol, kan alleen niet echt tippen aan de full moon in Hoi An .

Bedankt voor je reaktie.

gr
Ton.

Full moon festifals :

14-15/07/2011
13,14/8/2011
11-12/09/2011 (Middle Autumn Festival)
10-11/10/2011
09-10/11/2011
08-09/12/2011

van :
http://hoian-tourism.com/Hoi%20An%20Full%20Moon%20Festival%20Schedule#

Ja, dat is echt heel mooi!

@Appelsaps: zelf vond ik Hoi An zo’n leuk plekje en 6 dagen is oke, denk ik. Je kunt altijd ter plekke nog kijken of je nog ergens anders naartoe wilt. Of gewoon heel veel kleren op maat laten maken :wink:

Groetjes, Anne