Reisschema huwelijksreis Vietnam

Hallo!

In juli '18 vertrekken wij op huwelijksreis naar Vietnam! Omdat dit deze onze eerste ervaring is in dit, wellicht prachtige land, hebben wij wat hulp nodig.

We hebben al heel wat informatie opgezocht en hebben een reisschema opgesteld. Zouden jullie zo vrij willen zijn om ons reisschema even te bekijken en wat tips of commentaar te geven hierop?
We zouden onze reis niet willen verpesten door verkeerde keuzes te maken.

Ter info: wij zijn meer stadsmensen, niet echt natuurmensen. Dus lange trektochten is er voor ons niet bij.

  • Hanoi 3 nachten
    Transfer met Sapa Express bus
  • Sapa 1 nacht
    Transfer met Sapa Express bus
  • Hanoi 1 nacht
    Transfer met Cat Ba Express bus en boot
  • Cat Ba 2 nachten
    Transfer met Cat Ba Express bus en boot
  • Ninh Binh en Tam Coc 2 nachten
    *Vlucht via Hanoi naar Hué *
  • Hué 2 nachten
  • Danang 1 nacht
  • Hoi An 3 nachten
    Vlucht via Danang naar Ho Chin Minh
  • Ho Chin Minh / Can Tho / drijvende markten 5 nachten
    Transfer met trein
  • Mui Ne (om uit te rusten) 3 nachten
    Transfer met trein
  • Ho Chi Minh 1 nacht

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Lieve groet.

Hallo Q,

Jullie reis zal zeker mooi worden omdat het land al mooi is.
Mag ik jullie al voor hand feliciteren met je huwlijk?

Nu de reis.

Ik zal eerst beginnen waar dagen te besparen zijn.

De overnachting in Danang schrappen en deze doorbrengen in Hoi An.
Danang ligt maar 45 minuten van Hoi An en voegt eigenlijk niets toe anders dan moderne hotels langs de kust en dat is voor 1 nacht niet bijzonder interessant.
Denk dat Hoi An je meer zal bevallen.

Saigon en de Delta
Hier is eigenlijk 4 nachten meer dan voldoende omdat er eigenlijk nog maar 1 of 2 drijvende markten zijn.

Mui Nee
Niet doen, zelfs mijn vrienden in Viet Nam raden mij dit af.
Het merendeel van de touristen daar zijn Chinezen en Russen.
Klinkt een beetje discriminerend maar westerse manier van vakantie vieren verschilt nogal.

Restaurants en cafes spelen vooral in op deze doelgroepen; dus 1 cafe met chineze zang en andere met Russische zang.
Geld ook in vele gevallen voor het menu in de restaurants.
Zou gaan voor Phu Quoc.
Het weer verschilt niet veel; is regenseizoen dus in beide plaatsen kun je je een flinke bui verwachten.

De dagen die bespaard zijn zou ik in ieder geval steken in Sapa.
Je hoeft daar echt niet naar toe om trektochten te doen; je gaat gewoon met een auto naar POI en dan misschien wat
wandelen en mooie foto’s maken met de bergen op de achtergrond.

1 dag is echt te weinig.

Misschien ook een dag langer in Hoi An bij een strand hotel?

Ben eigenlijk benieuwd wat je plan is in de delta?

Gr.
Ton.

Dank u! Supervriendelijk!

Dit is een geweldige tip, dank u!

Wij gaan gebruikmaken van de diensten van Riskja Travel om ons daar wat leuke dingen te laten zien en doen. Zie deze link: https://www.vietnamonline.nl/bouwstenen-reizen-vietnam/homestay/
Wat denk je hiervan?

We hadden voor Mui Nee gekozen, omdat het in de buurt van HCMC ligt. Onze reis eindigt hier, daar nemen we onze terugvlucht. We wouden graag toch enkele dagen rust/strand/relax naar het einde van onze reis toe. We hebben het idee dat Phu Quoc wel tamelijk ver van HCMC ligt, maar als je echt vindt dat dit de moeite waard is, kunnen we het altijd overwegen. Zijn er nog andere relaxe plaatsen in de buurt denk je?

We hadden bewust gekozen voor één dag, omdat we inderdaad geen lange wandelingen gingen doen. Als je er twee dagen bent, slaat de verveling misschien snel toe omdat er gewoon niet veel te doen is buiten wandelen? Of zie ik dat verkeerd?

Zeker te overwegen!

Dank u voor de hulp!
We appreciëren het ten zeerste!

Groetjes,
Q

Hallo Q,

Wil je bedanken voor je snelle reaktie en ik kan dus niet achterblijven.

Ik heb je antwoord gelezen en mijn antwoorden weer.

De mekong trip ziet er leuk uit, maar is volgens mij wel duur.
Ik wil ook kijken of dit goedkoper kan met dezelfde trip wanneer je dit wilt.

Zou dan de terug reis naar Saigon schrappen, want wanneer je in Can Tho bent kan je vliegen op Phu Quoc.
Dat is weer een dag bespaart ( vliegen na de drijvende markt in de ochtend en zo weer een dag extra PQ ) en de kosten van de reis naar Saigon en een dag ( 5 a 6 uur ) reizen naar Mui Nee.
De kosten van vliegen ten opzichte van de reis CT naar Saigon en Saigon naar Mui Nee zijn bijna gelijk.
Verschil is de prijs van Saigon naar Mui Nee tov. prijs Phu Quoc naar Saigon.

Maar het totaal in prijs zal je echt bijzonder meevallen en de reisduur is enorm korter.

Schatting
Can Tho - Saigon 6 uur
Saigon - Mui Nee 6 uur
Mui Nee - Saigon 6 uur

Vliegen vanaf Can Tho

Can Tho - Phu Quoc 1 uur voor vliegen in checken + 45 minuten vliegen
Phu Quoc - Saigon 1 uur voor vliegen inchecken + 75 minuten vliegen

Dit betekend dus een dag winst en op andere dagen ook nog eens vele uren die je niet hoeft te reizen.

Sapa,
Zou echt dit met 1 dag verlengen; krijg je echt geen spijt van.

Laat het hier even bij en ben benieuwd naar je reaktie.

Mijn reaktie zal misschien morgen komen of anders zeker maandag en misschien zondag.

Gr.
Ton.