ik ga 3 weken door vietnam touren en vraag me af of onderstaand schema haalbaar is.
Aankomst Hanoi-27 november -30 november inclusief Halong Bay Tour en Ninh Binh.
30 november vliegen naar Hue. 12:20 -13:30
30 november – 1 december Hue
1 december vertrek naar Danang. Verblijf tot 2 december (trein 19:07 -21:41)
4 december vertrek terug naar Hoi An tot 5 december.
5 december terug naar Danang en vlucht pakken naar Nha Trang.
Verblijf tot 7 december.
7 december naar Dalat verblijf tot 8 december
8 december vertrek nar Mui Ne beach tot 9 december
9 december Easy Riders tour tot 14 december.
14-15-16 december Saigon en Mekong Delta.
16 december vroeg terugvliegen naar Bangkok.
Ik ga zoveel mogelijk de steden bezoeken per fiets en wandelend
is dit haalbaar en mis ik een hoogtepunt van vietnam?
alvast bedankt
Natuurlijk is het haalbaar, maar ik wil je tocht wat kleine wijzigingen ter overweging geven.
1 december
Ik zou Danang gewoon overslaan als overnachting en door de Hai Van pas gaan; is een rit van 5 uur. Zo heb je 1 dag meer in Hoi AN.
5 t/14 december zit wat onlogisch in elkaar; teveel reizen wat goed gecombineerd kan.
Ga even ervan uit dat je Nha Trang wilt bezoeken voor strand en uitgaan.
Het weer kan wat tegenvallen in Nha Trang overigens.
Waarom dan nog 1 nacht Mui Nee? Voor het strand, heb je al in Nha Trang.
Dus misschien voor de red canyon, de springs en het dorpje Mui Nee zelf?
Wanneer je Nha Trang echt wilt bezoeken zou ik na Nha Trang al met de easy riders gaan en op de route Mui Nee aandoen wanneer je dat perse wilt en zo verder naar Dalat.
Of wanneer je van Nha Trang naar Mui Nee op je zelf wilt doen dan rechtstreeks; meeste tours met de Easy riders gaan toch naar Dalat, dus de uitstap op 7 en 8 december is dan niet nodig.
Zo heb je weer een dag of twee gewonnen en je hebt toch dezelfde steden aangedaan.
Dus in Mui Nee de easy Riders inschakelen na je bezoek aldaar.
Andere mogelijkheid is Mui Nee helemaal over te slaan en op 7 december naar Dalat en vanaf daar de Easy Riders te nemen.
Misschien ook en overweging om een easy riders tour te regelen met eindpunt Saigon?
Scheelt je meteen de transferkosten ( Dalat-Saigon) en je hebt dan meteen een tour.
Rit van Dalat naar Saigon is vrij lang en sommige stukken kunnen wel saai zijn op de hoofdweg.
Laat je gedachten er eens over gaan en veel plezier met het uitdokteren.
Ik zou voor hanoi en hoi-an meer tijd uittrekken. Persoonlijk vond ik nha trang niks aan, als je houdt van strand en uitgaan dan zit je er misschien wel op je plek.
de easyrider is super en moet je zeker doen. In de mekong delta zou ik ook wat langer verblijven, een paar nachten.
Ik heb veel gereist met de bus, slaapbus. Geen luxe maar daardoor geen dag verloren.
Ik ga op 5 maart 2012 met mijn vader voor 3 weken naar vietnam.
Wij hebben een vlucht geboekt naar Hanoi en terug vanuit Ho Chi Minh City.
Nu is mijn vraag of het te doen is om in 3 weken van Noord naar Zuid Vietnam te reizen en uiteraard zo veel mogelijk te zien?
Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen of misschien weet waar ik e.e.a. kan vinden hoe ik de reis het beste kan invullen.
Met drie weken heb je precies genoeg om alle highlights van Vietnam te zien. Hanoi, Halong Bay, Hué, Hoi An, Mui Ne, HCMC en een beetje Mekong Delta. Je zou kunnen kiezen tussen Sapa en DaLat als je wat minder snel van hot naar her wilt gaan. De tips die Ton geeft in dit topic, vind ik ook handige om mee te nemen.
Verder kun je gemakkelijk reizen per open busticket. Je kunt van tevoren een route halen of per plaats een ticket boeken. Met het open busticket kunnen reizigers heel makkelijk van A naar B reizen en je wordt vaak opgehaald bij je hotel en bij een ander hotel afgezet (waar je dan niet per se hoeft te verblijven hoor, je mag gerust een ander hotel uitzoeken). De buskaartjes kun je vaak in je (backpackers) hotel verkrijgen of in 1 van de vele tourbureautjes in Hanoi.
Verder, om tijd te winnen, zouden jullie kunnen denken aan binnenlandse vluchten tussen Hanoi en Hué en tussen Hoi An (Danang) en HCMC of nabij DaLat, of naar Nha Trang en van daaruit met easyriders naar DaLat. In drie weken kun je wel alle highlights zien, maar je moet wel snel van hot naar her. Naar Sapa kun je trouwens het beste met de trein gaan (naar Láo Cai en van daaruit verder met busje naar Sapa).
Verder kun je op dit forum vele vragen en antwoorden over Vietnam vinden of in de WereldWijzer Vietnam Reisgids of bijvoorbeeld de Lonely Planet.
Mocht je nog meer vragen hebben, kun je ze altijd stellen. Heel veel succes met het uitzoeken van je reis!
Bedankt voor je informatie.
We zijn nu druk bezig onze route uit te stippelen en te kijken hoe we willen reizen.
We willen graag gebruik maken van een binnenlandse vluchten en nachtbus/trein. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kan boeken?
En is het verstandig dat al in Nederland te doen of kan dat ook makkelijk in Vietnam?
Maart is geen hoogseizoen en veel hoeven jullie dan niet in Nederland te boeken. Dat is heel makkelijk te regelen in Vietnam zelf, bij één van de vele tourbureautjes of vaak zelfs in je hotel (de goedkopere).
Wat binnenlandse vluchten betreft, worden deze door de meeste bezoekers al wel in Nederland geboekt. Je hebt dan het meeste zekerheid en vaak zijn de vluchten goedkoper als je ze (ver) van tevoren boekt.