Schema rondreis 3 weken Vietnam

Hallo,

Eind juni, begin juli wil ik met mijn vriend drie weken gaan rondreizen door Vietnam. Ik heb me al veel ingelezen en op papier gezet welke plaatsen ik sowieso wil bezoeken. Wij zijn dol op grote steden (hoe drukker, hoe beter), maar ik wil ook mooie natuur zien en wat tot rust komen.
Nu ben ik een planning/schema aan het maken, maar ik loop een beetje vast. Tot nu toe heb ik dit op papier gezet:

Dag 1: Aankomst Hanoi
Dag 2: Hanoi
Dag 3: Hanoi  Halong Bay
Dag 4: Halong Bay  Hanoi
Dag 5: Hanoi – Mai Chau
Dag 6: Mai Chau
Dag 7: Mai Chau  Ninh Bin (Tam Coc)
Dag 8: Tam Coc
Dag 9:
Dag 10:
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14:
Dag 15: Mui Né
Dag 16: Mui Né  Ho Chi Minh
Dag 17: Ho Chi Minh  Mekong Delta
Dag 18: Mekong Delta
Dag 19: Mekong Delta  Ho Chi Minh
Dag 20: Ho Chi Minh
Dag 21: Ho Chi Minh  Amsterdam

Het liefst zou ik ook ergens langer dan drie nachten verblijven, maar aangezien wij wel actief zijn (we willen dingen zien en ontdekken), gaat mijn voorkeur niet uit naar een echte strandlocatie. Ik twijfel een beetje wat we in de tussenliggende dagen (die leeg zijn) moeten doen. Ik lees/hoor wisselende verhalen over Hue, Dalat en Danang, maar ik wil het liefst wel naar een plek tussen Tam Coc en Mui Né in om de afstanden wat kleiner te maken. Andere tips op mijn planning zijn ook welkom uiteraard. Zou je ergens langer/minder lang verblijven of dingen omwisselen? Laat het me weten.

Tenslotte wil ik nog vragen wat volgens jullie de beste manier is om van de ene naar de andere plaats te gaan. Het is voor ons de eerste keer dat we dit zelf gaan regelen (vorig jaar in Thailand geweest maar toen was het vervoer en de accomodaties geregeld) dus ik vind het best spannend. Eventueel willen we ook wel met een nachttrein reizen, daar hebben we in Thailand goede ervaringen mee. Op welk traject is dat aan te raden?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast. :slight_smile:

Hallo N,

Ik weet zeker dat je voorkeur voor drukte in steden met Hanoi en Saigon aan je trekken zult komen.

Voor je lege dagen is natuurlijk eigenlijk Hoi An wel een must, en is ook geografisch goed gelegen; tussen Ninh Binh en Mui Nee in.

Danang is als stad niet zo mooi, dus zou ik niet doen.
Dalat is wel een bezoek waard, maar ligt niet zo gunstig; je moet al snel een dag reizen incalculeren en dat is meestal niet zo handig gezien de korte schema’s.

Dus je kan vanaf Ninh Binh naar Dong Hoi ( nachttrein )via het Phong Nha park afzakken naar Hue ( met auto, OV oid. ) en verder naar Hoi An.
Of via de amerikaanse basissen rond Hue zo naar Hoi An.
Of van Ninh Binh naar Hoi An ( nachttrein ) en dan afzakken My Lai, Quang Nhai , Quy Nonh en verder ( met bus en diverse stops ).

De 3 dagen zou ik dan dus in Hoi An pakken, is niet een echte specifieke strandlokatie.
Want wil je niet naar het strand, dan kan je gewoon in het stadje en omgeving blijven; strand ligt op een kilometer of 5 van het stadje.

Wil je daar wel aan het strand overnachten, dan kan je vandaar naar het stadje; je kan dus kiezen wat je voorkeur heeft.

Voor de langere routes is de nachttrein een goede oplossing.
Ook is een vlucht ook een idee.

Misschien andere mensen nog meer ideeen?

Gr.
Ton.

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie, Ton! Hoe kan ik Hoi An vergeten, inderdaad. Dat is juist de plek waar ik het meest benieuwd naar ben. Ik ga je voorstellen eens goed bekijken. Als ik meer vragen heb, stel ik ze uiteraard. Nogmaals dank!